کد خبر: ۳۹۵۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

استاندار خراسان رضوی در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان و هیات همراه، بر برنامه ریزی فعالیت های دامپزشکی استان منطبق بر برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، «مهندس علیرضا رشیدیان» اظهار داشت: مسئولیت شما در حوزه سلامت و تامین امنیت غذایی سنگین است و لازم است در راه انجام وظایف قانونی خود با هیچ کسی تعارف نداشته باشید.

وی در این دیدار که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت پژوهش در پیشبرد فعالیت ها، خواستار ارتباط بیشتر با حوزه های علمی و پژوهشی در زمینه دامپزشکی شد.

رشیدیان با اشاره به ظرفیت های دامپزشکی در استان، خواستار آن شد تا دانشکده دامپزشکی واحدهای عملی دانشجویان این رشته ها را در فضای واقعی و اجرایی پیش بینی کنند.

استاندار خراسان رضوی ضمن با اهمیت خواندن اشتغال، بر ضرورت تبدیل واحدهای دامپروری و صنایع وابسته از حالت سنتی به صنعتی تاکید نمود و بر ضرورت بکارگیری دانش آموختگان رشته های دامپزشکی تاکید نمود.

وی حضور زائران حرم مطهر رضوی بویژه در مناسبت های خاص نظیر نوروز را با اهمیت دانست و خواستار آن شد تا نظارت های دامپزشکی بر سلامت فرآورده های خام دامی گسترش بیشتری داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: از صادرات فرآورده های دامی حمایت می کنیم اما قبل از صادرات بایستی تمامی محصولات یادشده منطبق با استانداردهای روز دنیا برابر دستورالعمل دامپزشکی کشور باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت ها و مساعدت های استاندار محترم، به انعقاد تفاهم نامه با اداره کل استاندار تاکید نمود و افزود: در راستای گسترش خدمات خود به مردم با این اداره کل تفاهم نامه امضا کرده ایم و در راستای گسترش خدمات طی هفته گذشته با اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی نیز تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده است.

«دکتر احمد شریعتی» اظهار داشت: مساله اشتغال اولویت بالایی برای ما دارد و لذا با صیانت از سرمایه دام و طیور، سعی در حفظ اشتغال در این صنعت را داریم.

وی با اشاره به بروز بیماری آنفلوآنزای پرندگان در 15 استان و معدوم سازی بیش از 17 میلیون قطعه طیور تخمگذار، خواستار بکارگیری همه نیروها و دستگاه های مرتبط در زمینه پیش گیری از بیماری فوق شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان هیچ موردی از بیماری فوق دیده نشده است.

در این دیدار، معاونین مدیر کل دامپزشکی استان و مدیران حوزه ریاست و روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان دکتر احمد شریعتی را همراهی می کردند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به شرح وظایف دامپزشکی استان صیانت از سرمایه دامی، پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و کنترل سلامت فرآورده های خام دامی را از جمله این موارد دانست.

دکتر شریعتی تعداد واحدهای تولید و عرضه فراورده های خام دامی استان را بیش از 15 هزار واحد ذکر کرد و افزود: در بحث نیرو، اعتبارات و تجهیزات با کمبود شدید مواجه هستیم اما فعالیت جهادی بازرسان در این زمینه وضعیت مطلوبی را فراهم نموده است..

وی با اشاره به ورود بیش از 25 میلیون زایر بارگاه مطهر رضوی که هرساله وارد پایتخت فرهنگی جهان اسلام می شوند اظهار داشت: از جمله ملزومات این خیل عظیم، تامین سلامت و امنیت غذایی به ویژه در زمینه فرآورده های خام دامی است که این مهم نیز به یاری خدا و همت بازرسین دامپزشکی در سراسر استان و به ویژه در مشهد مقدس درحال تامین است.

وی در پایان ضمن با اهمیت خواندن بیماریهای مشترک از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یادآور شد لازمه پاک ماندن استان از بیماری مساعدت و همکاری تمامی مسئولین بویژه استاندار محترم، نیروی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، مراجع قضایی و بویژه تشکل های مربوطه می باشند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
0
0
ميدانيد چرا هيچکس نظر نگذاشته است چون همه از اين حرف هاي کليشه اي خسته شدند
نظر شما
ادامه