کد خبر: ۳۹۵۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

سی و هفتمین نشست شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا دوشنبه مورخ ۲۴ دی ماه با حضور اعضای این شورا در محل سالن جلسات سازمان نظام دامپزشکی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکي سی و هفتمین نشست شورای مرکزی که پیش از این قرار بود به میزبانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و ارائه گزارش عملکرد این موسسه توسط دکتر هاشم زاده ریاست وقت موسسه برگزار شود، به دلیل خبر انتصاب غیر مترقبه ریاست جدید به محل سالن جلسات سازمان نظام دامپزشکي منتقل تا بدین ترتیب ارائه این گزارش مهم که به بحث و بررسی عملکرد چند وقت اخیر این موسسه می پرداخت، از دستور کار نشست خارج شود.

در ابتدای نشست موضوع انتخابات شوراهای استانی نظام دامپزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد ابلاغ اصلاحیه آئین نامه تشکیلات شوراهای استانی نظام دامپزشکی که پیشتر به تصویب شورای مرکزی رسیده بود از طریق وزیر محترم جهاد کشاورزی مورد پیگیری قرار گیرد.

سی و هفتمین نشست شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی یک میهمان ویژه داشت؛ «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با حضور در جمع اعضای شورای مرکزی گزارش مفصلی از آخرین جزئیات رخداد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور طی چند سال اخیر، آمار تلفات بیماری در کشور و نحوه وقوع و انتشار آن و تبیین برنامه های جدید سازمان دامپزشکی کشور در کنترل و مبارزه با بیماری ارائه کرد.

پس از استماع سخنان معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای مرکزی ضمن تاکید بر مسئولیت و اختیارات سازمان دامپزشکی در تنظیم برنامه های پیشگیری و مبارزه با بیماری ها به عنوان دستگاه حاکمیتی متولی امر، وظیفه نهادهای تخصصی دامپزشکی را حمایت از سازمان دامپزشکي دانستند، اما در عین حال از این سازمان درخواست کردند تا دغدغه ها و نظرات کارشناسی که منجر به بهبود برنامه های سازمان دامپزشکی در امور اجرایی می شود را مورد توجه قرار داده و با برگزاری نشست های تخصصی با حضور افراد صاحب نظر و نیز از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی وتشکل های صنفی در تدوین برنامه ها استفاده نماید.

اعضای شورا همچنین بر پیگیری راه اندازی مرکز تحقیقات بیماری آنفلوآنزا و مراکز مدیریت بحران آن به صورت منطقه ای با تعریف ساختار و تامین امکانات و منابع مورد نیاز تاکید کردند. این پیشنهاد پیشتر توسط سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی در ستاد ملی آنفلوآنزا و در قالب برنامه جامع پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزا مطرح شده بود.

در پایان این نشست سازمان نظام دامپزشکی با توجه به شرح وظایف ذاتی این سازمان و ابلاغیه وزیر محترم کشور در چارچوب ستادهای ملی و استانی آنفلوآنزا با بهره گیری از توان علمی و اجرایی اعضا و همکاران شاغل در بخش خصوصی در سراسر کشور، آمادگی خود مبنی بر همکاری با سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را اعلام کرد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
بخش خصوصی کلیتسین و واکسیناسیون رو به نابودیه و کوچکترین تحرکی از شما در بهبود معیشت انها دیده نمیشود بعد نگران انفولانزا مرغی هستید که ربط انچنانی به نظام دامپزشکی ندارد ؟؟!!
نظر شما
ادامه