کد خبر: ۳۹۵۸۲
 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: شترهایی که در مزایده به فروش رسیدند صرفا ً برای ازدیاد نسل و افزایش جمعیت آنان به متقاضیان تحویل داده شده و با اخذ تعهد کتبی خریداران اجازه ذبح و فروش گوشت آن را ندارند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «بهلول تکلوی» در حال بازدید از مرکز حفاظت و نگهداری و تکثیر شتر دوکوهانه در بخش جعفر آباد بیله سوار با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه نسل شتر دوکوهانه طی سال های گذشت در معرض انقراض بود به همین دلیل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با همکاری مرکز اصلاح نژاد دام کشور اقدام به خرید سه نفر شتر دوکوهانه از جمعیت دامی استان کرد و توانست تعداد آن را به ۲۴ نفر افزایش دهد و تعداد جمعیت شتر دوکوهانه استان را به ۱۵۱ نفر افزایش دهد. استان اردبیل تنها استان کشور در تکثیر و ازدیاد نسل شتر دوکوهانه محسوب می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی استان در ادامه سخنان خود افزود: آگهی مزایده ای در بین شتر داران کل کشور به منظور فروش تعدادی ازشترهای پرورش یافته در مرکز حفاظت و نگهداری شهرستان بیله سوار برگزار کردیم و در اختیار شترداران موفق و تلاشگر قرار دادیم تا آنان نیز این مرکز را در ازدیاد نسل این حیوان ارزشمند و مفید بکار ببرند. شترهایی که در مزایده به فروش رسیدند صرفا ً برای ازدیاد نسل و افزایش جمعیت آنان به متقاضیان تحویل داده شده و با اخذ تعهد کتبی خریداران اجازه ذبح و فروش گوشت آن را ندارند .

تکلوی در ادامه سخنان خود افزود: حفاظت از نسل شترهای دوکوهانه نه تنها مورد توجه مسئولین داخلی کشور بلکه مورد توجه سازمان های تخصصی همچون سازمان خواروبار جهانی موسوم به فائو نیز است که سال گذشته نماینده ای از این سازمان جهت بررسی وضعیت تکثیر شتر دوکوهانه از مرکز حفاظت و نگهداری شتر دوکوهانه در بیله سوار مغان نیز بازدید داشتند. براساس هماهنگی های به عمل آمده به زودی آزمایشگاه تخصصی ژنتیکی حفاظت از شتر دوکوهانه در استان راه اندازی خواهد شد که اگر بخش خصوصی و جوانان تحصیل کرده و متخصص رشته دامپروری بخواهند می توانند با اخذ وام های کم بهره در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه