کد خبر: ۳۹۵۶۲
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
نقدی بر حذف دامپزشکان از پست‌های مدیریتی موسسه رازی:
در زمان تاسیس، نام موسسه رازی «بنگاه مایه‌سازی دامپزشکی حصارک» بوده است که بعدها به نام فعلی تغییر یافت و همانطور که ذات کاری این بنگاه «دامپزشکی» بوده است، در نام آن نیز به وضوح این امر قید شده بود ...
 

نقدی بر حذف دامپزشکان از پست های مدیریتی موسسه رازی

برنامه ریزی متخصصین ویران سازی زیرساخت ها در ایران

نام نویسنده: محفوظ در حکیم مهر

 

در خبرها آمد که دکتر اسحاقی با حکم وزیر جهاد کشاورزی به ریاست موسسه رازی گمارده شدند و جایگزین دکتر هاشم زاده گردیدند؛ خبری که شاید در وهله اول چندان متفاوت از اخباری که تا کنون از حرفه دامپزشکی این روزها منتشر می شود به نظر نرسید. این روزها رسم بر این شده است که برنامه ریزی های دقیقی برای برخی مناصب صورت می گیرد و در انتها از همه می خواهیم «آب را گل نکنید»، چرا که در ظاهر یک شعار زیست محیطی است و جذب کننده عوام و ما متحیر و سرگردان از اینکه ارتباط آن با دامپزشکی چیست؟ با ما باشید تا چند کلام حرف حساب با هم بزنیم.

برخی پست ها و سمت ها، بود و نبودشان در سرنوشت یک کشور چندان تاثیر گذار نیست؛ شاید کمی کندی در حرکت رو به جلو ایجاد کند و شاید برخی از امور شکسته بسته راه اندازی شود ولی بر سرنوشت عموم مردم تاثیرگذار نیست و بالعکس برخی از سمت ها و مناصب، نقش مستقیم و تاثیرگذاری در سرنوشت یک کشور خواهد گذاشت. به عنوان مثال همین وضعیتی که در نظام دامپزشکی حاکم گردیده است، در نهایت روی سرنوشت 36 هزار عضو آن سایه می افکند و سرنوشت 36 هزار نفر در مقابل 85 میلیون نفر تقریباً هیچ به حساب می آید. البته می دانیم که اکنون مورد مواخذه قرار خواهیم گرفت که حتی سرنوشت یک نفر هم مهم است؛ حق با شماست ولی در بعد کلان تر داستان به قضایا بنگرید.

در این چند کلمه حرف حساب قرار نیست تاریخچه موسسه رازی را برای شما بنویسم، چرا که منابع برای مطالعه بسیار است ولی یک بعد از این تاریخچه را در نظر داشته باشید و آن قدمت این موسسه و اهداف متصوره که برای ایجاد آن توسط موسسین در نظر گرفته شده بود. از ابتدای تاسیس این موسسه در کشور، مؤسسان به خوبی پیش بینی کرده بودند که با توجه به شرایط ژئوپلیتیک منطقه، وجود چنین نهادی برای این کشور حتی بسیار ضروری تر از بسیاری نهادهای بهداشتی و مدیریتی خواهد بود. باز هم مردی از نژاد گل ها (دکتر لویی دلپی دامپزشک فرانسوی) بدون خیانت به مردم پایه گذار حرکتی رو به جلو برای این کشور گردید.

سند زیر را ملاحظه فرمایید:

 

در همان زمان تاسیس، نام موسسه رازی کنونی «بنگاه مایه سازی دامپزشکی حصارک» بوده است که بعدها به نام فعلی تغییر یافت و همانطور که ذات کاری این بنگاه، «دامپزشکی» بوده است، در نام آن نیز به وضوح این امر قید شده بود. جالب تر آنکه در قرارداد منعقده با این دامپزشک فرانسوی از ایشان خواسته شده بود تا به مدت چهار ساعت در هفته در دانشکده پزشکی و بیمارستان های وزارت فرهنگ آن زمان تدریس نماید و علاوه بر حقوقی که از وزارت فلاحت دریافت می نمود، بابت این کار ارزشمند مقرری جداگانه ای دریافت دارد. این انتصاب و این قرابت نزدیک پزشکی و دامپزشکی در آن دوره سخت، دستاوردهای شگرفی برای کشور و مردم ایران به همراه داشت که کنترل بیماری دیفتری شروع آنها بود.

دستاوردهای بنگاه مایه سازی دامپزشکی حصارک به اینجا ختم نشد و به مرور یاریگر دامپزشکی نوین در ایران شد و این مدیون فهم عمیق روسای آن از علم دامپزشکی بود. اشتباه محاسباتی مسئولین وزارت جهاد کشاورزی در این است که فقط یک بعد موسسه رازی را در نظر گرفته اند و آن «تولید واکسن و مواد بیولوژیک» است. حتی اگر این فرضیه مقام وزارتی را درست در نظر بگیریم، موسسه رازی کنونی در بهترین حالت آن تبدیل به یک تولیدکننده شده است که طرفه داستان اینکه حتی این وظیفه را نیز به خوبی انجام نمی دهد.

رویدادهای جالبی پس از انقلاب اسلامی در موسسه رازی اتفاق افتاد که مهمترین آن تحریم موسسه رازی بود. قدرت های بزرگ تصور می کردند که این این موسسه توانایی و خواست تولید سلاح های بیولوژیک را در برنامه کاری خود دارد؛ مشابه آنچه که برای کشور عراق و صدام حسین منتشر کردند و بعد با همان بهانه به عراق حمله کردند و سی سال آوارگی برای مردم آن و درآمدهای کلان برای شرکت های سرمایه گذار جنگی آمریکا به ارمغان آوردند که همچنان نیز ادامه دارد.

برنامه قدرت های غربی برای منهدم نمودن توان عملیاتی موسسه رازی بنا به سفارش برخی کشورهای عرب و اسرائیلی سرمایه دار منطقه کماکان ادامه دارد. مقرر گردیده چنان با برنامه ریزی دقیقی ابعاد عملیاتی مختلف این موسسه دیرپا و حیاتی کشور را هدف قرار دهند که همه یک صدا در داخل خواستار منحل شدن آن بر اساس بی کفایتی باشند؛ مشابه برخی سخنرانی ها در محدود نمودن موسسه رازی که قبل تر نیز شاهد آن بودیم.

تحریم ها کار خودش را کرد و موسسه رازی به مرور زمان در اثر تحریم ها توان عملیاتی خود را از دست می دهد که شاهد آن مشکلاتی است که برای برخی واکسن های این موسسه پدید آمد؛ ابعاد دیگر فعالیت های دامپزشکی این موسسه محدود شد و از میان رفت و تنها و تنها تولید محصولات بیولوژیک در آن باقی ماند. متاسفانه مدیران کنترل کیفی و مدیران تولید موسسه هم نتوانستند این نقایص را برطرف نمایند و در این میان ضربه اصلی بر پیکر تولید موسسه از این دو مدیریت وارد شد.

حال در خبرها می شنویم مدیری که نتوانسته بود نقایص فوق را برطرف نماید، به عنوان رئیس موسسه برگزیده شده است. امیدواریم و همچنین آرزو داریم انتخاب کنندگان این مسئول جوابی برای این سئوال داشته باشند و اذهان حرفه دامپزشکی را برای چهار سئوال اقناع نمایند:

 1- حذف دامپزشکان از پست های مدیریتی این موسسه بر چه مبنایی صورت می گیرد؟

 2- مدیرانی که در زمان مسئولیت خود در زمینه کنترل کیفی و مدیریت تولید باعث ایجاد مشکلاتی برای این موسسه دامپزشکی شدند، قرار است چه تغییری در موسسه ایجاد کنند که با وجود دامپزشکان نمی شد؟

 3- از میان رفتن موسسه رازی و کارکردهای آن که در قانون تاسیس آن آمده است، تا چه اندازه بر روی امنیت و ثبات کشور تاثیر گذار است؟

 4- دلایل حذف سایر کارکردهای موسسه رازی و تولید محور شدن آن چه چیزهایی می باشد؟

برای اینکه مسیرهای بعدی را برای شما شفاف کنیم، همین جا برای مسئولان می نویسیم که قسمت بعدی این سناریو در منطقه، تاسیس یک موسسه بزرگ تولید واکسن و مواد بیولوژیک در کشورهای عرب زبان حاشیه خلیج فارس است و سوق دادن ایران به سمت تامین این محصولات از آن موسسه و در دست گرفتن امنیت بیولوژیک کشور به دست کشورهایی که لحظه به لحظه برای نابودی ایران برنامه ریزی می کنند. حدس زدن اینکه چه اتفاقی برای کشور در اثر این وابستگی رخ خواهد داد، اصلاً کار دشواری نیست که با یک ترفند ساده عامل بیماریزایی را وارد کشور خواهند کرد که از انسان ها تا حیوانات را بدون ریختن خون حتی یکی از سربازانشان از میان خواهند برد. برای اثبات این ادعایمان سابقه تاسیس شهر خدمات پزشکی امارات را مطالعه کنید تا بخوانید که توریست های درمانی چگونه مسیر خود را عوض کردند و حاذق ترین پزشکانمان با چه سودایی از ایران کوچ نمودند.

در انتها اینکه عزت مسئولانی که با برنامه ریزی دقیق پایه های امنیت کشور را ندانسته مورد هدف قرار می دهند مستدام باد؛ و اگر قرار است که موسسه رازی هم فقط به فکر تولید بدون در نظر گرفتن سایر وظایف خود باشد، خوب این سیاستی است که در مورد محصولات کشاورزی داشته ایم و شاهد نتایج خانمان سوز آن در کشور هستیم. قدمهایتان در این راه مستحکم تر باد.

 
 
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
1
1
حکیم مهر اگر می خواهد به عنوان یک پایگاه خبری ادامه فعالیت دهد نباید به امر قضاوت بپردازد وگرنه مخاطبین خود را از دست خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
اینهایی که نوشته شده واقعیات هستند قضاوت نیستند منتهی چون خودتان انجام میدهید عمق نامناسب بودنش را درک نمیکنید
دامپزشک دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
1
1
دوستان باورکنید تا زمانی که دامپزشکی در جایگاه اصلی خود که وزارت بهداشت است قرارنگیرد با این عملکرد مدیریتی وزارت جهاد حتی اگر رییس سازمان دامپزشکی هم دراینده یک مهندس برق شود نباید تعجب کرد. دامپزشکی باید در جای واقعی و مناسب خودش باشد تا بتواند به وظایفش به درستی عمل کند . کاش جامعه دامپزشکی کشور و اساتید دانشگاه و مسیولین مربوطه اقدامات موثری برای انتقال همه تشکیلات دامپزشکی به وزارت بهداشت انجام دهند و فقط حرف نزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
1
چیکار دارید آخه؟ دولت تصمیم گرفته پولهای بلوکه شده را به واردات تخصیص دهد تا ماها بیکار شویم و کشورهای اروپایی که در رکود اقتصادی هستند کمی تکون بخورند.
این حکیم مهر آخرش با این نقدها کار دست خودش خواهد داد.
Dampezeshk
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
با سلام. شما تصور کنید یک همچین اتفاقی برای یک مرکزی که پزشکان یا مهندسان در آن حضور داشتند اتفاق می افتاد چه اتحادی صورت می گرفت. متاسفانه صنف دامپزشکی بسیار در کشور ضعیف بوده و در ابتدا باید این صنف ترمیم گردد.
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
2
1
در پاسخ این دوستمون که فرمایش کردند حکیم مهر یک پایگاه خبریست و وظیفه دیگری ندارد و درد از دست دادن مخاطبین حکیم مهر رو دارند باید عرض کنم شما غصه از دست دادن مخاطبین حکیم مهر رو نخورید چون این مشکل حکیم مهر است نه مشکل من و شما!!!
حکیم مهر علاوه بر اینکه صدای رسای ما دامپزشکان است تنها جایی است که ما میتوانیم درد دل خودمان را به گوش خانواده ناشنوای دامپزشکی برسانیم!!و این افتخاری ست برای مان که حکیم مهر به عنوان یه بنگاه خبری صدای رسای دامپزشکان را رو به گوش همه ناشنوایان مربوطه و خاری بر چشم کوردلان می نهد!!!استاد نوری چه قشنگ گفتند که به حال دامپزشکی باین خانواده بیمارش باید گریست که پدری بیمار همچون وزیر دارد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
1
1
دستورات از جای دیگری صادر می شود و وزرای محترم مجری دستورات هستند.مسایل خیلی پیچیده هستند و صد البته عوارض آن را در بحث اشتغال و تولید خواهیم دید.لابیهای بین المللی و کارتلهای اقتصادی عاشق چشم و ابروی ما ایرانیها نیستند که جهت حفظ برجام آویزان امثال ترامپ شده اند.آنها تولید خواهند کرد و ما مصرف و‌متاسفانه دانشمندان و کارشناسان هم در آبدارخانه موسسات علمی و تحقیقاتی یقول دوقل بازی خواهند کرد.
به قول یکی از مخالفین سرسخت برجام:
بزک نمیر بهار میاد/ایرباس با خیار میاد
پسابرجامه برو حالشو ببر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
1
1
دکتر اسحاقی آینده روشنی برای کشور و موسسه رقم خواهد زد
شک نکنید
اگر عده ای جاهل و ناتوان علمی چنگ بر چهره مدیریت نزنند آینده بسیار روشن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
بله جناب آقای دکتر اسحاقی مشابه پست های قبلیشان در مدیریت کنترل کیفیت و تولید آینده روشنی برای کل موسسه رازی رقم خواهند زد
ما جاهل ها و ناتوانان علمی براساس سوابق سخن میگوییم و جای خرسندی خواهد بود که شما هم بر همین مبنا با سوابق بنویسید که این آینده روشن چگونه خواهد بود
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
تا زمانی که اوضاع دامپزشکی اینجوریه و روز به روز به ته چاه میره..... انتظاری غیر از این نیست. همین دوستان دامپزشکی در جلسه ای عنوان کردن که رازی حصارک رو به موسسه صرفا تحقیقاتی تبدیل کنن و واکسن هارو فقط وارد کنن. خب اینم میشه نتیجه ش. مبارکشون باشه. مسئولین واقعا دارن از قدرت و درایتشون استفاده میکنن. باید ایستاده تشویقشون کرد که دامپزشکی کشورو به باد فنا دادن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
ان شاالله که خیره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
خوبه موسسه سرو سامان پیدا می کنه دامپزشک نباشه پیشرفت می کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
مشكل از گزينش افراد براى آن انستيتوى مهم و حساس است كه اصلا به سوابق علمى و معدل دانشگاه افراد توجه نمى نمايند و صرفا به ظاهر افراد و پارتى آنها نظر دارند و بدتر آنكه همين افراد مناصب مهم مؤسسه رازى را بدست مى گيرند و نيروهاى توانمند و علمى به حاشيه مى روند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
تا الان که موسسه دست دامپزشکان بوده موسسه رو به زوال بوده، شاید دکتر اسحاقی موسسه رو از این وضعیت نابسامان نجات داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
حال كه مجلس در آستانه استيضاح حجتى است شايسته است كمپينى از سوى دامپزشكان برگزار گردد كه خواستار انتصاب يك دامپزشك مجرب و توانمند براى احراز پست وزارت باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
برنامه ریزی برای ویران سازی زیرساخت ها در ایران
؟
؟
؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
بله برنامه ریزی برای ویران سازی زیرساخت ها
تعجب کردید یا سوال؟
داستان ما با چین چنان سرمشق است که حتی چشمی درب آپارتمانمان هم چینی وارد میکنیم خوب چه ایرادی دارد که امنیت بهداشتی و بیولوژیکمان را هم بدهیم به ترکها و اماراتی ها و خودمان با پول نفتمان برویم ینگه دنیا برای درس خواندن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
مشكل مؤسسه از زمانى جدى و فوق حاد شد كه بحث تجزيه و واگذارى توليدات آن مطرح شد و عده اى كه هميشه بدنبال لقمه هاى حاضر و آماده چرب و نرم مى گردند به طمع بدست گرفتن محصولات آن كه از ديرباز هم توليد ميشده است وسوسه گرديده و به صرافت راه اندازى شركت هاى دانش بنيان افتادند و براى كسب درآمدهاى نامشروع آنچنانى روزشمارى مى كنند و نه تنها در راستاى پيشرفت و ارتقاء كيفيت توليدات آن تلاش نمى نمايند بلكه حتى از به قهقهرا رفتن آن خوشحال هم ميشوند ولى رياكارانه به روى خودشان نمى آورند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
سؤال اينجاست كه چرا وقتى تصميم به انحلال مراكز باصطلاح تحقيقات جهاد كشاورزى گرفتند و نمى دانستند با نيروهاى عاطل و باطل و فاقد كارايى آن با حقوقهاى آنچنانى چه كار كنند ، آنها را به مؤسسه تحميل كردند .
مؤسسه رازى شده محل جمع آورى نيروهاى پرتى ساير بخشهاى وزارت جهاد كشاورزى آنوقت توقع رشد و شكو فايى هم دارند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
متأسفانه قانون بسيار غلط و اشتباهى در مؤسسه وجود دارد كه هر نيرويى كه بازنشسته ميشود فرزند خود را به استخدام مؤسسه در مى آورد بدون در نظر گرفتن اينكه مدرك آن فرزند مرتبط با فعاليتهاى مؤسسه و اساساً مورد نياز مؤسسه مى باشد يا خير، و اسفبارتر اينكه بعضى از خواص بجاى يك فرزند دو يا سه فرزند يا عروس و داماد خود را به استخدام مؤسسه در مى آورند ، اين هم از وضعيت جذب نيرو در مؤسسه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
مؤسسه براى برون رفت از اين وضعيت رخوت و ركود ..... قبل و پيش از هر كار بايد اول تكليفش را با نيروهاى ...... فاقد كارايى خود معين كند كه فقط حضور فيزيكى دارند و فاقد كارايى مى باشند حال در هر مقام و موقعيتى كه هستند ، متشرع يا غير متشرع .
خوشبختانه سازمان دامپزشكى در بعضى استانها شديداً نياز به نيرو دارد مى توانند به آن سازمان منتقل شوند و بجاى آنها از افراد با انگيزه ، نخبه و توانمند استفاده نموده و خود را بازسازى نمايد.
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
متاسفانه نقدهایی که در مورد ریاست موسسه صورت می گیرد نقدهایی بی طرفانه نمی باشد. تاکید بیش از حد بر دامپزشک بودن رییس موسسه به نظر اینجانب با توجه به رویکردهایی که امروزه در علوم مدیریتی نیز اثبات شده کاملا مردود است. به نظر نداشتن چشم انداز برای کارهای موسسه و عدم ثبات مدیریتی در طی سال های پس از انقلاب و حتی بعد از جنگ تحمیلی بیشترین صدمه را به این موسسه زده است. همچنین نبود انسجام در جامعه علمی کشور به خصوص دامپزشکان محترم برای کمک به این موسسه نیز بر مشکلات افزوده است. بنابراین بهتر است به جای انتقادهای ناصواب دوستان جلسات منظم با رییس جدید و روسای بعدی داشته باشند تا ضمن بهره برداری از نظرات ایشان به یک وحدت رویه بین موسسه و دانشکده های دامپزشکی که سرمایه های بالقوه موسسه هستند دست پیدا کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
اصل اولیه مدیریت در هر حرفه ای داشتن دانش لازم برای آن حرفه است موسسه رازی یا سازمان دامپزشکی سازمانهای عمومی مدیریت جامعه نیستند که بتوان با داشتن دانش مدیریت عمومی صرف بر آنها مدیریت نمود از طرفی ریاست کنونی منتخب موسسه نیز فاقد همان دانش مدیریت است که خود شما به آن اعتقاد دارید همانگونه که اطلاع دارید وزارت بهداشت هم برای مدیریت بیمارستانهای خود در حال پرورش مدیران پزشکی است و از مدیر عمومی برای این کار استفاده نمی کند
اگر از کارکنان موسسه باشید که مطمئنا هستید باید بدانید که روال انتخاب کارکنان برای موسسه داشتن دانش پایه دامپزشکی و تخصصی می باشد که در خصوص آقای دکتر هاشم زاده هر دو اینها وجود داشت و به مرور زمان سیستم آموزشی موسسه دوره های مدیریت را برای افراد در موسسه برگزار می نماید تا بتوان به مدیران دامپزشک دست بیابند
بنا بر نوشته های خودتان متاسفانه مدیریت کنونی موسسه نه دانش دامپزشکی را در اختیار دارد و نه دانش مدیریت آکادمیک را پس مسلما گزینه غیر اصلح تری نسبت به مدیر سابق می باشند

ضمن انتقاد صواب و ناصواب ندارد انتقاد انتقاد است و بجای آسمان و ریسمان بافتن بهتر است به آن گوش کرد
یک بار دیگر به وضوح انتقاد را بیان میکنم :

هدف بنگاه مایه سازی دامپزشکی حصارک یا همان موسسه رازی در اساسنامه آن آمده است بر اساس همان اساس نامه رئیس محترم جدید فاقد علم دامپزشکی و مدیریت آکادمیک برای مدیریت موسسه است لطفا به این ایراد با دلایل روشن پاسخ بدهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
صد البته دامپزشك داريم تا دامپزشك
دامپزشكى كه در تمام عمرش فارم نديده و بيماريها را از نزديك لمس نكرده و مستقيم از پشت ميز دانشكده آمده به مؤسسه و فيدبك كارش را نمى بيند چطور مى تواند درك درستى داشته باشد و براى آن بيماريها واكسن تهيه كند ، با تخيل و انتزاعى فكر كردن و بدور از واقعيت بودن كار درست نميشود . قديم دوره هاى ده گردشى براى دامپزشكان مؤسسه مى گذاشتند و با كلينيك ها هم در ارتباط بودند .
مؤسسه حتى يك فارم كوچك آزمايشى طيور براى كارآزمايى بالينى واكسنهاى خود ندارد ، يعنى امكانات از يك هنرستان دامپرورى هم كمتر ولى تا دلتان بخواهد در جاهاى غير ضرور هزينه مى نمايد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
بله حق با شماست دامپزشک فارم ندیده زیاد داریم ولی هاشم زاده جزءشون نیست راستی دکتر اسحاقی چندتا فارم تا حالا دیده اصلا میدونه آزمایشگاههای موسسه کجا ها هستن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
تا نظام شايسته سالارى در مؤسسه حاكم نشود هيچ توفيقى حاصل نمى گردد و با اهداء تخصص هاى كيلوبى از كشور ارمنستان و امثالهم آنهم بدون حتى حضور فيزيكى داشتن در دانشگاههاى در پيت آنجا و يا استفاده از رانت و حق كشى در آزمونهاى تخصصى داخلى با كنار زدن نفرات برتر مطمئن باشيد روز به روز وضع از اين هم كه هست وخيم تر خواهد شد و اعتبارى كه گذشتگان براى مؤسسه بجا گذاشتند را به باد فنا خواهيد داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
به يزدان كه گر ما خرد داشتيم

كجا اين سرانجام بد داشتيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
صرف نظر از اینکه اقای دکتر اسحاقی تخصص اینکار را ندارند و بنابر این قبول این مسئولیت و انتصاب ان هر دو کاری هستند خلاف عقل و شرع و عرف و اخلاق؛ .......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
متأسفانه مؤسسه مديران دلسوز ندارد ................. و اگر هم استثنائاً فرد مثبت و خيرانديشى پيدا شود بدليل آنكه اقداماتش منافع سايرين را به خطر مى اندازد او را حذف خواهند نمود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
اوضاع فلاكت باركنونى مؤسسه بدليل اعتماد بيش از حد و نا بجايى بود كه به بعضى از مديران خود رأى و مستبد سابق شد كه همه اموررا در دست خود گرفته بودند و نظرات كارشناسى را هم به هيچ انگاشتند و بعد هم با كلى سلام و صلوات و تشويق !!! بازنشسته شدند و دهها ميليارد تومان پروژه ناتمام معيوب و اشتباه مثل پروژه ساختمان B2براى هميشه روى دست مؤسسه گذاشتند و هيچوقت هم بازخواست نشدند و البته اين خسارتها سواى دهها ميليارد تومان خسارتى است كه بخاطر پيروژن شدن سرمها ى درمانى به مؤسسه وارد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
تنها راه نجات مؤسسه از وضعيت نا بسامان و فشل كنونى جايگزين نمودن نيروهاى باصطلاح متخصص فعلى با افرادى دانشمند با تجربه و با انگيزه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
تا وقتى كه ملاك اصلى انتخاب مديران مؤسسه ...................... باشد، در بر همين پاشنه مى چرخد و فرقى ندارد كه اسحاقى رييس باشد يا اسماعيلى
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
متأسفانه مؤسسه تبديل شده به يك مركز جذب افراد نا كارآمد كه فقط بدنبال استفاده هاى شخصى خود هستند و بعد از جذب در مؤسسه .............. تازه به فكر ادامه تحصيل مى افتند و به اين بهانه دنبال ......... غيبت از موسسه هستند و حقوق كامل هم دريافت مى كنند و داريم فردى را كه با مدرك سيكل وارد مؤسسه شده و الان در حال گذراندن دوره PhD است !! و بزودى هم بازنشسته مى شود و كلى هم پاداش بازنشستگى دريافت مى كنند حالا اينكه اصلا چه بازدهى تاكنون براى مؤسسه داشته مهم نيست !! اين وسط فقط حق و حقوق استعدادهاى درخشان و نخبگان علمى مملكت تضييع مى شود كه بى جهت در آزمون هاى تخصصى نمايشى شركت مى كنند و نتيجه اين بى عدالتى ها هم در نهايت بى اعتبارى و آبروريزى روزافزون مراكز علمى - تحقيقاتى مثل مؤسسه است كه شاهد آن هستيم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
بحث دامپزشك وغير دامپزشك بودن رييس مؤسسه يك بحث فرعى و حاشيه اى است . مسئله اصلى اختلاف موافقين و مخالفين بر سر موضوع واگذارى مؤسسه به بخش خصوصى است كه حجتى اصرار بر واگذارى دارد ولى آقاى دكتر هاشم زاده كه انصافاً انسان شريف ، خوش نيت و پاك دستى است بدرستى مخالف سرسخت اين واگذارى بودند و مقاومت جانانه اى هم نمودند ولى متأسفانه در نهايت منجر به بركنارى ..... ايشان گرديد در حاليكه آقاى اسحاقى و گروه قبلى يعنى دكتر كهرام و مهروانى و ... موافق ...... واگذارى به بخش خصوصى بودند و هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
عده اى هم در بيرون مؤسسه چشم طمع به ١٢٠ هكتار معادل ١٢٠٠٠٠٠متر مربع زمين هاى مرغوب داخل شهر كرج دارندو احتمالا ايستگاه كردان وشعبات مؤسسه را نيز مد نظر داشته باشند.
.................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
چرا مؤسسه از امكانات بالفعل موجود خود استفاده نمى كند ، بعنوان مثال در شعبه اهواز هزينه نگهدارى و خوراك تعدادى اسب را متحمل مى شود بدون آنكه كوچكترين استفاده اى از آنها ببرد بعد براى تهيه سرم نرمال كه هيچ امكاناتى نمى خواهد جزچند تا بشر و يك بن بن .................... در حاليكه مصرف كننده اصلى سرم نرمال اسب شعبه شيرازاست كه به اهواز هم نزديك است و خوزستانى هاى محترم بهتر است اينجور مواقع تعصب بخرج دهند !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
0
عزیزان من در موسسه سرم سازی کارآموز بوده ام. نمی فهمم این بحث ها منشاء آن چی هست. واقعیت مطلب این است که دانش شیمی نقش مکملی در تولید انواع واکسن ها و سرم های تولید شده در موسسه دارد و به فرض واکسنی که تولید شده است اگر ناخالصی داشته باشد در بدن افراد یا حیوانات عوارض نامشخصی ایجاد می کند که به کمک دانش شیمی به ویژه کروماتوگرافی که تخصص شیمیست ها هست می توان مانع از بروز این مشکلات شد. به هر حال خوب است همه به تخصص هم احترام بگذاریم و قبول کنیم که واکسن های تولید شده در سرم سازی رازی به خاطر عدم بهره گیری از دانش های مکمل هنوز هم به تکنولوژی 50 سال پیش عرضه می شوند که اصلا مطلوب نیست و در همین تجربه اخیر دید وسیع امثال دکتر اسحاقی و دکتر باقری نسبت به فرآیندهای پایین دستی به کمک ساخت واکسنی تاثیرگذار توسط دکتر بنی هاشمی آمد و کووپارس به عنوان یک واکسن پیوریفای با کمترین دوز موردنیاز جهت تزریق در دسترس مردم قرار گرفت. پس بیائیدبیاموزیم که کارتیمی و بین رشته ای می تواند موسسه را از وضع موجود نجات دهد. یاعلی
نظر شما
ادامه