کد خبر: ۳۹۵۵۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
در مراسمی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» در مراسم معارفه رئیس جدید موسسه رازی گفت: بسیاری از عزیزان حاضر در این جمع به ویژه دکتر هاشم‌زاده به گردن من حق استادی دارند ...
 

حکیم مهر: در مراسمی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی اسحاقی» به عنوان رئیس جدید موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی معارفه و از زحمات رئیس پیشین این موسسه قدردانی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید موسسه رازی با حضور «دکتر اسکندر زند» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، «حجت الاسلام حسین سعیدیان» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات، ح«جت الاسلام سید کریم صادقی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه رازی، «دکتر مرتضی رضایی» رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، معاونان، مدیران و مسئولان ظهر یکشنبه در سالن دکتر کاوه موسسه رازی برگزار شد.

در این مراسم طی نامه وزیر جهاد کشاورزی، از تلاش های «دکتر مسعود هاشم زاده» رئیس پیشین موسسه رازی قدردانی و حکم دکتر علی اسحاقی به عنوان رئیس جدید این موسسه به وی اعطا شد.

همچنین شورای معاونین موسسه رازی به پاس زحمات و مهربانی های دکتر هاشم زاده با اهدای لوح سپاس از وی قدردانی به عمل آورد.

گفتنی است، دکتر علی اسحاقی سابقه معاونت تضمین کیفیت و معاونت تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی را در کارنامه دارد .

 

 «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم معارفه رئیس جدید موسسه رازی که ظهر یکشنبه در محل این موسسه برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در این جمع، اظهار کرد: بسیاری از عزیزان حاضر در این جمع به ویژه دکتر هاشم زاده -رئیس سابق موسسه رازی- به گردن من حق استادی دارند و قطعاً آینده نیز در اختیار شاگردانی خواهد بود که استادان آنها همین محققان و دانشمندان امروز هستند.

وی گفت: بر این باورم که تربیت نیرو و پرورش افراد برای ادامه راه، مهمترین مسئله است و باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم تا در آینده بتوانیم از همین نیروها برای پیشبرد امور بهره مند شویم و عرصه از نیروهای متعهد و متخصص خالی نماند.

دکتر رفیعی پور با بیان اینکه قدردانی از کسانی که به گردن ما حق دارند، واجب است، افزود: امیدوارم مسیری را که امروز می پیماییم، آیندگان از ما به نیکی یاد کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه برای ارتقاء و اقتدار موسسه رازی باید حرف زد و تلاش کرد، ابراز امیدواری کرد این اقتدار حفظ شود .

 

 «دکتر اسکندر زند» معاون وزیر جهاد کشاورزی در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید موسسه رازی، اظهار کرد: کار کردن در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در کنار دانشمندان و محققان برجسته به ویژه محققانی که در موسسه رازی تلاش می کنند، آفتخارآمیز است.

وی دکتر هاشم زاده رئیس پیشین موسسه رازی را فردی پرتلاش، متعهد و مهربان توصیف کرد و با قدردانی از 33 سال کار و تلاش وی در عرصه علمی و تحقیقاتی کشور ابراز امیدواری کرد سازمان تحقیقات از تجربیات او بهره مند شود.
دکتر زند با بیان اینکه موسسه رازی مجموعه ای توانمند با ظرفیت های بسیار خوب است، گفت: رویکرد ما در سازمان تحقیقات، توجه به ظرفیت های درونی و استفاده بهینه و گسترده از توان داخلی است و تا کنون در موسساتی که این رویکرد عملیاتی شده، نتیجه خوبی به دست آورده ایم. در مدیریت جدید موسسه رازی نیز توجه به ظرفیت های درونی مورد تاکید است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به سوابق علمی و تحقیقاتی دکتر اسحاقی رئیس جدید موسسه رازی، ضمن آرزوی توفیق برای وی، بر به کار گیری نیروهای جوان در موسسه رازی تاکید کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان می توان شاهد درخشندگی بیش از پیش این موسسه بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به تیم مشورتی موسسه رازی گفت: این تیم سه سال پیش به دستور وزیر جهاد کشاورزی برای تدوین برنامه ها و اولویت های موسسه رازی شکل گرفته است و سیاست های تدوین شده آن همچون نوسازی ناوگان تحقیق و تولید، توسعه ارتباطات علمی و بین المللی و افزایش اثربخشی موسسه رازی در مدیریت جدید نیز تدوام خواهد داشت.

دکتر زند یکی از وظایف اصلی محققان در مجموعه سازمان تات را تحلیل موشکافانه و دقیق حوزه های متبوع و تهیه گزارش های سالانه برشمرد و بر تشکیل گروه های مطالعاتی، آینده نگر و پایش تاکید کرد و افزود: تحقیقات جریان ساز و تحقیقات تحول ساز باید مورد توجه باشد و امیدوارم چشم اندازهای آینده واکسن به عنوان یکی از اولویت های ویژه رئیس جدید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزایش کیفیت و تقویت ناوگان تولید، توسعه شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با حفظ محوریت موسسه رازی، را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه نظارت و پایش نیز انتظار داریم موسسه رازی در تمام صحنه های مرتبط به صورت عملیاتی دوشادوش سازمان حضوری پررنگ داشته باشد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، ایجاد بانک ذخایر ژنتیکی واکسن در موسسه رازی را مهم برشمرد و افزود: در حوزه آموزش و ترویج نیز با همکاری سازمان دامپزشکی فعالیت های سازنده ای انجام شود.

وی با بیان اینکه جایگاه موسسه رازی در سازمان تحقیقات و وزارت جهاد کشاورزی ویژه است، گفت که  انتظار داریم این موسسه در تمامی حوزه های کاری سازمان تحقیقات فعالیت های گسترده ای داشته باشد.

 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
دکتر اسحاقی اگه بتونه مهدکودک موسسه رو راه بندازه و کارکنان اونجا رو که اومدن در امور اداری وآموزش برگردونه سر همون کار بزرگترین خدمت رو به موسسه کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
باآرزوی موفقیت روز افزون برای ایشان و صحت وسلامت جسم وجان
امیدوارم دریچه ای که به آینده روشن باز شده سلامت انسان وزنجیره غذایی را هر روز بهبود بخشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
داری در مورد رئیس موسسه رازی صحبت میکنی فکر نمی کنی که میتونستی امید بهنری بدی مثلا جنبه های مستقیم موسسه رازی که قابل ارزیابی هست رو مورد خطاب قرار بدی نه جنبه های غیر مستقیمشو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
1
واقعا جای تاسف داره دکترای شیمی بشه رییس موسسه
به جای جلو رفتن عقب میریم
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
 هر دم از این باغ بری میرسد نغزتر از نغزتری میرسد 
آقای وزیر بسیار متشکريم یک تنه توانستید صنعت دام و طيور کشور و تمامی حرفه دامپزشکی را ضربه فني کنيد. خسته نباشي دلاور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قطعاً آیندگان خواهند نوشت که تاریخ دامپزشکی ایران توسط يک مهندس عمران دچار تحولات جدی شد و تمامي جامعه دامپزشکي فقط به سکوت و نگريستن پرداختند. آقای وزیر به شما اطمینان خاطر می دهم که در طي سالهاي گذشته از مجموعه بزرگ موسسه رازی که ۹۰ سال قدمت دارد و زماني نگين خاورميانه بود دیگر چیزی باقی نگذاشته اید ماموريت خود را بخوبي انجام داديد. هویت آن را از بین بردید، نیروهای آن را منفعل کردید، تولید را به خاک سياه نشانديد و پژوهش را بي معنا کردید. اگر نتوانستيد ساير موسسات تحقيقاتي تحت نظرتان را مانند موسسه کنيد ولي توانستيد موسسه را شبيه آن موسسات نماييد.همان کاری را کردید که در سازمان دامپزشکی کردید به جای استفاده از تدبیر جهت حل مشکلات و عبور از بحران ها دائم در حال تعویض مدیران میباشد می توانید بگویید چند بار دیگر می خواهید مدير جديد معرفي کنيد و صورت مسئله را پاک کنيد. کدام مدير می تواند در مدت ۶ ماه برنامه های خود را پیاده نماید و البته بر این باورم که شما تنها مقصر نیستید مقصر اصلی جامعه بزرگ دامپزشکي که سکوت کرده است. مدت های بسیار زیادی هست که در حوزه هاي اجرا، تحقیقات و تولید نظاره گر سقوط دامپزشکی می باشیم و حرفی گفته نمی شود، اعتراضی شنيده نمی شود و مطلبی نوشته نمی شود. اطمينان خاطر دارم که جناب آقاي وزير علوم هم در زمينه آموزش دامپزشکي از شما مشاوره مي گيرند چون ايشان هم آنقدر دانشکده ایجاد کرده است و اصرار بر مدرک محوری به جای مهارت محوری دارد که انسان متحير مي ماند که چقدر شما با همديگر هماهنگ هستيد. آقای وزیر من یک دامپزشک حیران هستم نمیدانم درود بر شما بفرستم یا درود بر جامعه دامپزشکی. ولي با توجه به آنچه که گفته مي شود هر ملتی شایستگی همان حکومتی را دارند که بر آنان حکومت می کند بايستي درود مخصوص به جامعه دامپزشکي بفرستم. 
برادر گرامی آقای دکتر هاشم زاده خسته نباشید بسیار متشکريم از مقاومتي که در مقابل وزیر انجام دادید اگرچه دیر بود ولی خوب بود تغییر شما را نتیجه این مقاومت می‌دانيم. ولی با اين وجود تکمیل کننده این تصميم شما کلمات و جملاتی است که در تودیع خود خواهید گفت. بسیار مشتاقانه منتظر خواهیم بود که ببینیم آیا مانند سایر روساي موسسه در تودیع شان مسامحه کاري خواهيد کرد يا به بيان حق خواهيد پرداخت. چنانچه در تودیع خود حقایق را به همکاران خود بگویید رسالت خود را کامل کرده اید. اگرچه به مدیریت شما انتقاداتی بوده و هست. لطفاً در جلسه تودیع خود به نماینده تات بفرمایید آیا هدف آنها از تبدیل موسسه رازی به بيست و چند موسسه دیگری که در این مجموعه کار می کنند چيست که همگی آنها در گل مانده‌اند. آیا هدفی جز تبدیل یک موسسه تولیدی به جمعي حقوق بگیر بدون بازدهي دارند؟ آیا الگوی موجود در سايرموسسات تحقيقاتي تات الگوي موفقی بوده است که سعي دارند موسسه را به آن سو هدايت نمايند؟ آقای وزیر شما نماینده دولت تدبیر و امید هستید نه تدبیري ما در این مدت از شما دیدیم و نه امیدی در موسسه باقي گذاشتید. در اين مدت شما فقط بذر نااميدي در موسسه کاشتيد.اي کاش عدم تدبير و نااميدي شما محدود به موسسه مي بود. شما سوء تدبيراز اين بدتر را در کنترل آنفلونزاي فوق حاد پرندگان نشان داديد. زماني که همکاران زحمتکش و بي هياهوي ما را بدون امکانات و اقتدار به صحنه مبارزه با ويروس فرستاديد و آن چيزي اتفاق افتاد که نبايستي مي افتاد. در واقع توجيه وضعيت فوق اضطراري بيماري براي هيئت محترم دولت و تزريق امکانات و اقتدار به سازمان دامپزشکي کشور در وظايف اصلي وزارتي شما بود. شما نه تنها کار موثري در اين خصوص انجام نداديد بلکه حتي با همکارانتان در اين سازمان نيز ابراز همدردي ننموديد. شما نشان داديد که واقعاً کلمات تدبیر و امید برازنده شماست. کلمات تدبیر و امید دقيقا دو مفهومي است که در حال حاضر در صنعت دام و طیور کشور و در جامعه دامپزشکی نمي توان ديد. شما رسالت دولت محترم را به نحو احسن انجام دادید و از این حیث به شما واقعاً می‌توان تبریک گفت. اگرچه تبریک اصلی را بایستی به سکوت جامعه دامپزشکی داد، به سکوت بزرگان این صنعت داد، به سکوت دانشگاهي و محقق و همکار اجرايي داد، به سکوت طولاني مدت توليد کنندگان داد. آقای رئیس جمهور شعار تدبیر و امید را به معني واقعي در وزارت جهادکشاورزی شما دیديم واقعا خسته نباشید واقعا خسته نباشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
هميشه وزراى كشاورزى با دامپزشكان يك خصومت پنهان داشتند و امتيازاتى را از آنها سلب نموده اند مثل زالى يا كلانترى و حالا هم حجتى ، چرا نبايد براى يك بار هم كه شده يك دامپزشك شايسته به مقام وزارت جهاد كشاورزى برسد آنهم در اين شرايطى كه بيشتر معضلات مربوط به اين حوزه است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
دوست عزیز!
همیشه سعی کنیم حرفه ای بی اندیشیم و رفتار کنیم.

یک دامپزشک هر چقدر شایسته هم باشد، نمیتواند و نباید مسوول اجرایی امور باغبانی و کشاورزی و ماشین الات کشاورزی باشد!!

اینکه در ایران مهندس عمران وزیر کشاورزی شده است که بماند!!!

بهتر است آرزو کنیم دامپزشکی از وصله ناجوری بنام وزارت جهاد کشاورزی جدا شده و جایگاه اصلی خود در وزارت بهداشت به آسایش هر دو گیتی برسد!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
موضوع این نیست که آقای دکتر اسحاقی انسانی مدیر و شایسته برای این شغل هست یا نیست مهم این است که این پست مربوط به دامپزشکان است و هویت آن باید حفظ می شد. به نظر بنده آقای دکتر هاشم زاده از بهترین ها بودند حالا اگر با ایشان قدرتنمایی خواستید بکنید مطمئنا با کمی نگاه به دور و بر استادید و مدیران باسایقه درخشان با مدرک دامپزشکی بودند که جایگزین ایشان شوند. یعنی در دامپزشکی قحط الرجال بود. موضوع نگاه دامپزشک گریزی است که در وزارت موج می زند. این موضوع نباید موجب بی حرمتی به آقای دکتر اسحاقی شود اما اگر ایشان در تخریب ریاست محترم اسبق (بعنوان یک دامپزشک) و جایگزین کردن خود نقش داشته اند و یا هرکس دیگر که جای ایشان باشد نزد ما اصلا جایی ندارد. البته میگن اینطور نبوده. حالا که در عمل انجام شده قرار گرفتیم باید صبر کرد چون عملکرد آینده ایشان می تواد نشان دهنده رویکرشان به حرفه دامپزشکی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
حرمت امامزاده بدست متولی حفظ میشود.وقتی سازمان با همکاران بخش خصوصی رفتار درخوری ندارد از طرف وزارتخانه بی حرمتی خواهد دید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
فقط کافیه به چیدمان و نوع صندلی ها توجه کنید
تا قدرت و نفوذ سازمان دامپزشکی کل کشورو ببینید.
خدا رحمت کنه سازمانو
خدا بیامرز امکان داشت بتونه تو صدساله آینده یه کارایی بکنه
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
دامپزشکان که موسسه رو رو به زوال بردن شاید دکتر اسحاقی بتونه موسسه رو از این وضعیت افتضاح در بیاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
0
0
با سلام
بهتر است منصف باشيم
بر هيچ كس پيشرفت علم پوشيده نيست
رياست موسسه هيچ گاه به اسم دامپزشك نزده شده
و به نظر بنده زمان زيادي اجازه داده شد تا دامپزشك هاي عزيز خودي در موسسه نشان دهند
و امروز نتيجه ان را ميبينيم
علت أوليه عدم پيشرفت موسسه همين جانب داري هاي كوركورانه است
ولي در مرتبه رياست جديد شايسته است ايشان از تمامي ظرفيت موسسه استفاده كند
اولا در قدم اول براي مديريت هاي فني إز تخصص هاي از پايه بيولوژي و براي مديريت هاي باليني در واكسن هاي دامي إز دامپزشك و واكسن هاي پزشكي إز گروه پزشكي كه إز دانشگاههاي سطح اول مملكت فارغ التحصيل شده اند استفاده شود
هر چيزي در جاي خود نيكوست

اميدوارم موفق باشيد
نظر شما
ادامه