کد خبر: ۳۹۵۴۹

 

انجمن پاتولوژیست‌های طیور آمریکا (AAAP) کتاب مرجع جدیدی تحت عنوان کالبدگشایی بیماری‌های طیور (Gross Pathology of Avian Diseases : Text and Atlas) منتشر نموده است که شامل متن و اطلس رنگی می‌باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، نویسندگان این کتاب، «تحسین عبدل عزیز» (DVM, PhD) و «جان بارنز» (DVM, PhD) از دانشگاه کارولینای شمالی می‌باشند.


 


«سوزان دوگرتی»، دامپزشک و معاون اجرایی (AAAP)، می‌گوید: دامپزشکان، دانشمندان، دانشجویان و هر فردی که درگیر تشخیص بیماری‌های طیور می‌باشد، می‌تواند از تصاویر و توضیحات مربوط به بیماری‌های طیور موجود در این کتاب بهره‌مند گردد.

فصل‌های موجود در این کتاب بر اساس اتیولوژی بیماری‌ها طبقه بندی شده اند. هر بخش شامل متون و تصاویر کالبدگشایی پرندگان می‌باشد.

اکثر عکسها و تصاویر، در حین تشخیص گرفته شده تا ضایعات موجود در لاشه در حین کالبدگشایی در هر بیماری کاملا واضح و کاربردی باشد. اگرچه تاکید اصلی بر مشاهده ضایعات کالبدگشایی است اما در کنار این تصاویر، سبب‌شناسی، علایم بالینی، در صورت لزوم فرآیند پاتوژنز بیماری و نحوه انتقال عامل بیماری نیز ذکر شده است.

بیش از 1200 تصویر با کیفیت بالا، ضایعات کالبدگشایی بیش از 120 بیماری طیور را شامل می‌شود. اکثر قریب به اتفاق عکس‌ها، توسط نویسندگان این کتاب در حین تشخیص موارد بیماری در طول حرفه کاری خود به عنوان پاتولوژیست طیور، تهیه شده است.

در برخی از بیماریها، عکس‌های متعددی که نشاندهده وجود درجات مختلف بیماری از جهت انتشار، وسعت و حدت بیماری و تاثیر آنها برضایعات کالبدگشایی در ارگان‌ها و بافت‌های مختلف می‌باشد، به تصویر کشیده شده است و این نکته از مزایای منحصر به فرد این کتاب جدید می‌باشد.

جهت تهیه و خریداری این کتاب، از تاریخ دهم ماه ژانویه 2018، به آدرس سایت  https://www.aaap.info/publications  مراجعه نموده و با پرداخت هزینه  125 دلار به همراه هزینه حمل و نقل و پست، این کتاب را خریداری نمایید. ضمنا اعضای انجمن AAAP از تخفیف 10 درصدی بهره مند خواهند شد.

منبع: thepoultrysite

 
 
نظر شما
ادامه