کد خبر: ۳۹۵۳۸
 

طرح توسعه پارک کروکدیل قشم در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، مدیر مزرعه پرورش و پارک کروکدیل قشم گفت: با بهره‌برداری از این طرح مساحت این پارک از ۳ هزار به ۱۰ هزار مترمربع افزایش می‌یابد.

 «مژگان روستایی» با بیان اینکه برای اجرای این طرح دو میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: در این پارک ۱۰۰ کروکدیل از ۲۶ ساله با ۴ متر تا نوزاد ۴۰ سانتی‌متری وجود دارد.

مدیر مزرعه پرورش کروکدیل و پارک نوپک قشم خاطرنشان کرد: کروکدیل‌ها در پانزده‌سالگی شروع به تخم‌گذاری می‌کنند و تا شصت‌سالگی سالی یک‌بار و هر بار حدود سی تخم می‌گذارند.

روستا با اشاره به اینکه کروکدیل‌ها به‌طور تقریبی هشتاد سال عمر می‌کنند، اظهار کرد: در این پارک علاوه بر پرورش کروکدیل ۳۰ گونه پرندگان و خزندگان نیز نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در پارک کروکدیل قشم ۲۰ نفر به صوت مستقیم مشغول به کار هستند، عنوان کرد: پارک کروکدیل با ۱۱ حوضچه در اتوبان قشم به درگهان ( ۴ کیلومتری قشم) قرار دارد.

مدیر مزرعه پرورش کروکدیل و پارک نوپک قشم افزود: مزرعه پرورش کروکدیل نیز با ۲۱ هزار مترمربع در ۵۰ کیلومتری قشم از سال ۸۹ با ۱۷ حوضچه و با ۸ سر کروکدیل کار خود را آغاز کرده است.

روستا با اشاره به اینکه خون کروکدیل کاربرد پزشکی دارد و پوست و گوشت آن نیز صادر می‌شود، اضافه کرد: کروکدیل‌های قشم از نوع کروکدیل پروسوس بهترین گونه کروکدیل پرورشی در جهان است.

وی در پایان گفت: این مزرعه دارای مجوز سازمان‌های محیط‌زیست، شیلات و دامپزشکی ایران است و تحت قوانین کنوانسیون بین‌المللی حفظ حیوانات اداره می‌شود.

 
 
نظر شما
ادامه