کد خبر: ۳۹۵۳۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
اعتراض شدید رئیس سازمان نظام دامپزشکی به وزیر بهداشت:
در بخشی از این نامه آمده است: انتظار می‌رود که چنین مقام‌های مسؤولی تفاوت واضح بین «واکسن» و «هورمون» را به راحتی درک کرده و در مصاحبه‌های تخصصی خود از جابه‌جا استفاده نمودن این واژه‌ها خودداری ‌نمایند ...


حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی در نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعتراض شدید خود را از انتشار ادعاهای غیرواقعی و غیرعلمی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مبنی بر تزریق هورمون به مرغ، اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی

مقام محترم عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سلام علیکم؛

به استحضار عالی می‌رساند اخیراً مدیر محترم نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان مطالبی عجیب، شایعه‌ای غیر واقعی و مطلبی غیر علمی که معمولاً در فضاهای غیر تخصصی و غیر علمی و محافل عامیانه طرح می‌شود را در مصاحبه‌ای رسمی بیان نموده‌اند (تصویر به پیوست). ایشان با استناد به یک ادعای غیر علمی و غیر واقعی و غیر مستند با بیان این که در برخی مرغداری‌ها به مرغ‌ها هورمون تزریق می‌شود، مردم از مصرف پوست و گردن مرغ به دلیل تجمع هورمون خودداری نمایند. همچنین در اظهارات دیگری ادعا نموده‌اند که «اکثر مرغ‌های زیر ۱۵۰۰ گرم و بالای ۱۸۰۰ گرم مریض بوده و مصرف آن می‌تواند سلامت افراد بخصوص سلامت زنان را به خطر بیندازد»

مزید استحضار جناب‌عالی این موضوع قبلاً نیز توسط منابع خبری به نقل از رئیس سابق سازمان غذا و دارو منتشر شده بود که با مکاتبه اینجانب (نامه شماره 249، مورخ 09/02/94- تصویر به پیوست1)، خوشبختانه وجود چنین مصاحبه و ادعایی تکذیب شد (نامه شماره 17544/655، مورخ 16/02/94- تصویر به پیوست2).

خواهشمند است دستور فرمایید به منظور پیشگیری از ایجاد تشویش در اذهان عمومی و هم‌چنین ایجاد جو بی‌اعتمادی به فعالیت‌های نظارت بر بهداشت مواد غذایی توسط همکاران شریف و زحمتکش دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی در سراسر کشور، موضوع مورد بررسی قرار گرفته و مستندات متقن چنین ادعاهایی که در وبسایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی منتشر شده است، ارایه شود؛ در غیر این صورت مسؤول مربوط در اسرع وقت چنین ادعاهای دور از واقعیت، علم و منطق را اکیداً و شدیداً تکذیب نمایند. انتظار می‌رود که چنین مقام‌های مسؤولی در سطح دانشگاه‌هـای علوم پزشکی باید تفاوت واضح بین «واکسن» و «هورمون» را به راحتی درک کرده و در مصاحبه‌های تخصصی خود از جابه‌جا استفاده نمودن این واژه‌ها و ورود به حوزه‌های غیرتخصصی خویش خودداری ‌نمایند.

پیشاپیش از توجه و دستور مساعد جناب‌عالی در پیگیری موضوع صمیمانه سپاسگزاری می‌شود.

دکتر محمدرضا صفری

رییس سازمان

 



پیوست شماره 1:


پیوست شماره 2:

 


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
1
یه ضرب المثل هست که میگه (شهر که شلوغ شد قورباغه هم هفت تیر کش میشه) دامپزشکی که بی صاحبه خیلی طبیعی هر کی از راه رسید یه تنه بزنه ...!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
عکس العمل در این حد ان هم در مقابل گفته های یک کارشناس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی لازم بود؟! ایا نظام دامپزشکی وظایف حداقلی خود که اصلاح تعرفه های درمان و پیشگیری که با توجه به هزیته ها و واقعیات موجود هر شخص ثالثی تصور میکند این تعرفه ها مربوط به دهه هشتاد و موجب خنده افراد و از طرف دیگر ورشکستگی و بدبختی بخش خصوصی شده....شما ارام بخوابید و به یک صحبت نامعقول یک فرد از یک گوشه کشور عکس العمل نشان دهید اما فقر و تحقیر هزاران دامپزشک و کاردان بخش درمان و پیشگیری بخش خصوصی را نمیبینید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
این نظام دامپزشکی ما با استفاده از خلا قانونی چند ساله بصوزت آبکی یواشکی کار می کنه. البته بهتره بگیم .................. شما را بخدا قسم کار حودتون رابکنین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
وقتی سازمان دامپزشکی زیر نظر مهندس عمران باشد همین میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
درود بر ايشان
تأسف برانگيز تر آنست كه چندين بار در برنامه دكتر سلام صدا و سيما از زبان مهمانان برنامه كه دكتر متخصص و استاد دانشگاه هم بودند مرغ هاى هورمونى مطرح شده است و هيچكس هم واكنشى نشان نداد !!!
نظر شما
ادامه