کد خبر: ۳۹۴۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مزه گوشت دام های موريتانی بزودی در تهران تست خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از انجمن صنایع خوراک دام ایران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در موریتانی روز سه شنبه 19 دی 96 با «فاطمه فال الصوینع» وزیر امور دام این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور دام موریتانی در این ملاقات ضمن اشاره به اهمیت موضوع دام در این کشور گفت: در حال حاضر نقدترین ثروت موریتانی همین دام است و به دلیل اهمیت آن و نیاز به اهتمام خاص وزارت مستقلی ایجاد شده است.

وی افزود: آمار دام ما حدود سی میلیون است و تقریبا همه مردم ما با آن ارتباط دارند. در منطقه حوض شرقی در نزدیکی کشور مالی فقط یک میلیون گاو داریم. دولت موریتانی جهت تشویق تجار همه عوارض و مالیات را از این بخش برداشته است.

فال الصوینع تصریح کرد: تغذیه دام ما  از علف طبیعی است و لذا گوشت بهتری دارند. اگر کسی سرمایه گذاری کند، با شیوه های مدرن تغذیه ظرف مدت کوتاهی  وزن آن دو برابر می شود. قیمت گوشت در موریتانی از همه کشور های همجوار ارزان تر است.

وزیر امور دام موریتانی در ادامه گفت: ما در منطقه حوض شرقی برای صادرات دام زنده فرودگاه بین المللی داریم. بدیهی است که صادرات گوشت راحت تر از دام زنده است؛ البته برای راه اندازی کشتارگاه، بسته بندی، یخچال و حمل و نقل مناسب نیاز به سرمایه گذاری است.

وی افزود: در حال حاضر وضع بهداشتی دام ما در استاندارد اروپایی است. سال گذشته در آستانه عید قربان در یک هفته 360 هزار گوسفند به سنگال صادرکردیم. سال قبل از آن این آمار به 700 هزار رسید. در قضیه مرغداری و پرورش مرغ  نیز می توانیم همکاری کنیم.

«محمد عمرانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در موریتانی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه تکثیر و نگهداری دام، گفت: ما بازار 80 میلیونی هستیم و علیرغم داشتن دام فراوان، نیازمند وارادت گوشت و دام  از خارج هستیم.

وی افزود: در صورت همراهی دولت موریتانی آماده ایم بخشی از واردات خود را از موریتانی انجام دهیم. ما می توانیم از روزانه هزار گوسفند شروع کنیم. با شروع واردات دام زنده تاجر را به سرمایه گذاری تشویق خواهیم کرد.

عمرانی تصریح کرد: ما می توانیم در صادرات دارو، واکسن دامی و همچنین اعزام دامپزشک و تکنیسین مربوطه همکاری کنیم.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
1
خدای من! فقط واردات گوشت از موریتانی رو کم داشتیم!!
نظر شما
ادامه