کد خبر: ۳۹۴۷۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی از نیازهای جدی استان خراسان شمالی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خراسان شمالی ضمن اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به دستگاه دامپزشکی اظهار داشت: علم دامپزشکی حدود 50 تخصص دیگر را در خود در بر گرفته و در این راستا نمره روابط عمومی دامپزشکی کشور نسبت به سال‌های گذشته بسیار پیشرفت داشته است.

وی افزود: نمره مهم در دامپزشکی این است که واقعیت ها را به مردم اطلاع دهیم چرا که با جان و مال مردم در ارتباطیم و هدف کلان این دستگاه انتقال 100% مطالب به جامعه هدف یعنی مردم است‌. همچنین در این خصوص نمی‌توان هیچ کمبودی را بهانه کرد لذا همواره باید در میدان حاضر بود و حتی با دست خالی نیز فعالیت‌های مربوطه را به نحو احسن انجام داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این مطلب که امروزه بیش از 900 بیماری مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌ها هنوز شناسایی نشده و علم پزشکی و دامپزشکی نتوانسته اند این بیماری‌ها را شناسایی کنند چراکه این بیماری‌ها نه قابل تشخیص، نه قابل درمان و نه واکسنی برای آن توصیه شده است.

رفیعی‌پور از آلوده شدن 32 استان به بیماری تب کنگو در تابستان خبرداد گفت: در خصوص بیماری تب کنگو، دامپزشکی 1 درصد دخیل بوده اما حوزه اطلاع‌رسانی در راستای افزایش آگاهی مردم 99 درصد سهیم هستند. لذا خط مقدم سلامت جامعه، اصحاب رسانه هستند.

وی افزایش دسترسی اصحاب‌رسانه به مدیران و نظارت مستقیم مسئولان برای شرایط حاکم استان را دو عامل حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: مدیران باید ارتباط خود را با اصحاب رسانه افزایش داده و نظارت بیشتری در جغرافیای تمام سرزمین خراسان شمالی داشته باشند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه استان‌های مرزی باید منافع ملی را تامین کنند خاطرنشان کرد: مسئولان کشور توجه ویژه‌ای به استان‌های مرزی داشته باشند چراکه حوزه های مرزی حساسیت بیشتری دارند. همچنین تجهیز آزمایشگاه تخصصی خراسان شمالی یک اولویت است چرا که سبب کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت تولید و پیشگیری از بیماری می‌شود.

وی افزود: 75 هزار واحد دامداری فعال، 656 واحد کشتارگاهی فعال، 9244 شناور فعال، 900 مرکز کارگاهی فرآورده‌های خام دامی، 1660 سردخانه نگهداری، 10هزار واحد فعال آبزیان تکثیر و پرورش و 31 هزار واحد فعال مراکز عرضه خوراک دام در کشور فعال هستند.

رفیعی پور در پایان ضمن اشاره به لایحه بودجه 97 اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده بودجه سال 97 شرایط خوبی نداشته و کسری بودجه را در تمام دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی می‌کنیم. اما در لایحه بودجه 97 نه‌تنها بودجه دامپزشکی کاهش نیافته بلکه افزایش بودجه را نیز شاهد خواهیم بود و 352 میلیارد تومان از ردیف‌های اعتبارات تملکی و 530 میلیارد تومان بودجه استانی در لایحه بودجه سال 97 برای سازمان دامپزشکی کشور پیش‌بینی شده است.
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
دکنر جان خواهشا با اصحاب رسانه ماده ی۱۹رو هم در میان بگذارید عدم اجرای آن توهین به خود سازمان است
کارشناس- م .
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
بنام ایزد یکتا
اگر بودجه سازمان افزایش یافته پس ان شائ الله استخدامی های 1395 (سومین آزمون استخدام کشوری ) و 1396 (چهارمین آزمون استخدام کشوری )کی شروع به کار خواهند کرد ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
نماینده مجلس که گفته بود اوضاع دامپزشکی تو بودجه خیلی داغونه
بنده خدا دکتر افضلی خودش دامپزشک بود و نماینده هم بود و از ریز بودجه خبر داشت
علی حسینی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
دکتر افضلی دامپزشک نیستند ولی از حال و روز دامپزشکی خبر دارند.ایشانPhdتغذیه طیور از هندوستان اند.فوق لیسانس شان هم کشاورزی است.مرغدار هم بوده اند و آر وضع کشاورز و دامدار باخبرند.انشاءالله سبب خیر شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
متاسفانه همیشه دامپزشکی ازاین ..........ها آسیب دیده است
نظر شما
ادامه