کد خبر: ۳۹۴۷۴
 

پنجمین سمپوزیوم بین المللی جراحی دامپزشکی و سیزدهمین سمپوزیوم جراحی، بیهوشی و تصویر برداری تشخیصی دامپزشکی ایران از تاریخ چهاردهم لغایت شانزدهم آذر 1396 در تالار حامدی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن جراحی دامپزشکی ایران، این همایش با گردهمایی و تشریک مساعی رئیس دانشگاه تهران ، اندیشمندان و اساتید برجسته دانشگاهی، دامپزشکان بخش خصوصی و رزیدنت ها و دانشجویان، با هدف اعتلای دانش جراحی، بیهوشی و تصویر برداری تشخیصی دامپزشکی و ارتقای عملکرد حرفه با حضور جمعی از شرکت کنندگان خارجی از امریکا، انگلستان، افریقای جنوبی، آلمان، سوئیس، هلند، هندوستان و کشور همسایه عراق آغاز به کار کرد.

در همایش فوق علاوه بر اجرای پنل های همایش، از مجموع 226 مقاله دریافتی 23 مقاله بعنوان سخنران مدعو و 24 مقاله در قالب سخنرانی و 118 مقاله در قالب پوستر ارائه گردید پیشنهاد طرح های مشارکتی برای رساله های منتخب دانشجویان در سطح دکترای عمومی و حتی تخصصی فی مابین شرکت کنندگان به بحث گذاشته شد . همچنین در مراسم اختتامیه بر اساس مجموعه ارائه ها، نشست ها و جمع بندی های انجام شده توسط سخنرانان همایش، مطالبی ایراد گردید .

توسعه مراکز آموزش دامپزشکی با جهت گیری مناسب ومتناسب سازی برنامه ها بر اساس نیازهای آموزشی- تشخیصی و درمانی طب دامی کشور، بازنگری برنامه آموزشی رشته های تخصصی جراحی و تصویربرداری تشخیصی و متمرکز سازی برگزاری آزمون جامع، اهمیت آموزش مهارت های حرفه ای، افزایش عضوگیری انجمن از بین فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی و علوم مرتبط و... بخشی از موضوعات مورد تأکید این گردهمائی می باشد.

در حاشیه برگزاری سمپوزیوم جراحی دامپزشکی از سوی دبیراجرایی همایش پروفسور داود شریفی جهت تقدیر از پیشکسوت بازنشسته علم رادیولوژی دامپزشکی؛ پروفسور عباس وشکینی ، با حضور ریاست محترم دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، جناب آقای دکتر مهدی وجگانی تندیسی جهت یاد بود اهدا شد.

یکی از ویژگی های این کنگره مدعوین خارجی هر کدام 2 سخنرانی داشتند و مدعوین داخلی 50 دقیقه حداکثر زمان اختصاص یافته بود که در سه روز سخنرانی و سه پانل جراحی برنامه ریزی گردیده بود .

گفتنی است: انجمن جراحی دامپزشکی ایران به عنوان اولین انجمن تخصصی دامپزشکی ایران با برگزاری اولین سمپوزیوم جراحی و رادیولوژی دامپزشکی از سال 1378فعالیت های خود را آغاز کرده و تا کنون با همت اساتید و همکاران جراح 13 دوره از سمپوزیوم جراحی ، بیهوشی و تصویر برداری تشخیصی را برگزار نموده است.

 

نام کارگاه:

Veterinary dental radiography and Radiology: Local anaesthetic on Veterinary dentistry and Oral Surgery and Extraction Techniques in Veterinary Dentistry

تاریخ برگزاری: 3 December 2017روز یکشنبه 12/9/1396

مدرس:Cedric Tutt ( South Africa)

محل برگزاری: بیمارستان شماره یک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

این کارگاه که توسط دکتر سدریک توت متخصص دندانپزشکی از کشور افریقای جنوبی با حضور تمام متقاضیان این کارگاه در بخش جراحی دام های بزرگ در بیمارستان تخصصی و اموزشی و پژوهشی محمد شهر کرج برگزار گردید .

کارگاه در ساعت 10 صبح با 2 ساعت تدریس تئوری آغاز شد و بعد از استراحت و پذیرایی تمامی شرکت کنندگان از سر اسب تهیه شده رادیوگراف تهیه کردند و بعد از تحلیل رادیوگراف ها ناهار در سلف بیمارستان شماره یک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران صرف شد. سپس به بخش عملی کشیدن دندان پرداخته شد. بعد از پذیرایی مبحث بلاک عصب به صورت عملی تدریس شد. کارگاه در ساعت 5 بعداز ظهر خاتمه یافت.

 

نام کارگاه:

Equine Arthroscopy

تاریخ برگزاری: 4 December 2017روز دوشنبه 13/9/1396

مدرس:Oliver Michael Crow (Britain)

محل برگزاری: بیمارستان شماره یک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

شرح :

جهت برگزاری کارگاه آرتروسکوپی با توجه به امکانات و وسایل مورد نیاز برای این کارگاه و داشتن ست آرتروسکوپی در بخش جراحی دامهای بزرگ در بیمارستان تخصصی آموزشی و پژوهشی محمد شهر کرج از قبل آماده بودن لاشه یک راس اسب و حضور تمام ثبت کنندگان در این کارگاه برگزار گردید هند اوت ارائه شده توسط مدرس کپی گرفته شد و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت. بر اساس مکاتبات صورت گرفته با مدرس قبل از شروع کارگاه بر روی تمامی اندام های حرکتی کار شد.

بخش تئوری در آمفی تئاتر بیمارستان برگزار شد و پذیرایی انجام شد. بعد از بخش دوم قسمت نئوری ناهار صرف شد. سپس بخش عملی آغاز شد. در بخش اول عملی مفاصل کارپ و فتلاک انجام شد. بعد از پذیرایی دوم، روی مفاصل اندام خلفی اعم از استایفل و هوک کار شد و بصورت مختصر نرو بلاک توضیح داده شد. در انتها روی در مورد داروهای متداول مورد استفاده توضیح داده شد و کارگاه به اتمام رسید.

 

نام کارگاه : کارگاههای رادیولوژی و سونوگرافی

The webinar of Dental and Masticatory CT Scan in Small Animals

Practical Abdominal Ultrasound Workshop

تاریخ برگزاری: 4 December 2017روز دوشنبه 13/9/1396 و  6 December 2017 روز چهارشنبه 15/9/1396

مدرس:Tobias Schwarz(United Kingdom) and Dr. Antje Hartmann

محل برگزاری: بیمارستان شماره دو دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

شرح :

با توجه به فشردگی برنامه های Dr. Tobias Schwarzجهت حضور در کنگره و برگزاری کارگاه و وجود امکانات و موقعیت ارتباطی Video conference این کارگاه در ساعت 10 در بیمارستان دامهای کوچک برگزار گردید و بعد از صرف ناهار کارگاه Sonography Arya Had way شروع و ساعت 5 بعد از ظهر به اتمام رسید و روز چهارشنبه 15 آذر سرکار خانم Dr. Antje Hartmann به مدت 8 ساعت در راستای سونوگرافی سینه، کبد و حفره بطنی کارگاه انجام گردید .

هند اوت ارسالی توسط مدرس کپی و در پکیج های منسجم به شرکت کنندگان ارائه داده شد.

 

نام کارگاه:

Normal Dental Care in Horse

تاریخ برگزاری: 9 December 2017روز شنبه 18/9/96

مدرس:Dave Klugh (United States)

محل برگزاری: باشگاه بام - چیتگر

شرح :

با توجه به هماهنگی قبلی و موافقت مدیر محترم باشگاه بام و وجود موارد زیر مشکلات دندانی در آن باشگاه و داشتن امکانات بیمارستانی این کارگاه در روز شنبه 18/9/1396 با حضور کلیه ثبت نام کنندگان در آن باشگاه برگزار گردید که بسیار مفید و کاربردی بود .

کارگاه در ساعت 10 صبح، بعد از صرف صبحانه آغاز شد. ابتدا 30 دقیقه بخش تئوری تدریس گردید و سپس به صورت عملی ادامه یافت. در کلاس عملی شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند تا هر نفر بصورت جداگانه امکان استفاده از دستگاه ها (سوهان برقی و دستی) را داشته باشد کارگاه تا ساعت 4 ادامه داشت.

 
نظر شما
ادامه