کد خبر: ۳۹۴۷۰
 

دولت قزاقستان اعلام كرد: برای دريافت گواهینامه دامپزشکی برای صادرات کالاهای کنترل شده، باید به کمیته استانی و یا شهري دامپزشکی در محل مبدا مراجعه کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران «آنه دوردي ايران پناه» رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان گفت: دولت، قوانين مرتبط با دريافت گواهی دامپزشکی براي صادركنندگان را اعلام كرده است كه صادركنندگان مي‌توانند  با به همراه داشتن مداركي همچون فرم درخواست، الزامات دامپزشکی مورد نياز کشور واردكننده و همچنین ترجمه آن به زبان قزاقي یا روسی اقدام كنند.

وي ادامه داد: بايد در ترجمه مدارك فوق، فاكتورهايي همچون نام کشور وارد كننده، نام محصول، نوع وسیله نقلیه و نقطه عبور از مرز دولت جمهوری قزاقستان و کشورهای مستقل مشترک المنافع درج و مشخص شده باشد.

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان با اشاره به اين كه کمیته دامپزشکی اين كشور، صادرات این نوع محصول را با توجه به درخواست و نيازهاي دامپزشکی کشور واردكننده مورد بررسي قرار مي دهد يادآور شد: همچنين اين كميته  ویژگی های کالا، فراگير بودن آن در استان و نيز آزمایش هاي لازم و اقدامات دامپزشکی را نيز مورد بررسي قرار مي دهد.

ايران پناه، تعيین تكليف زمان دريافت مجوز دامپزشكي برای صادرات به اين كشور را 5 روز کاری دانست و اعلام كرد: از آنجايي كه گواهی دامپزشکی درصادرات ، پيش از حمل كالا صادر مي‌شود بنابراين کمیته دامپزشکی، شماره، تاریخ مجوز و همچنين مجوز ترانزيت سازمان مرکزی دامپزشکی کشوري را قيد مي كند.

 
 
نظر شما
ادامه