کد خبر: ۳۹۴۶۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: تمام برنامه‌های دامپزشکی بر این محور است که از شایع شدن تمام بیماری‌ها و به‌خصوص این بیماری که در کشور وجود دارد، در سال آینده جلوگیری کنیم ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی بر جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی تأکید کرد و گفت: نیازمندی کشور به 150 الی 200 کشتارگاه صنعتی است که بایستی 600 کشتارگاه سنتی در کشور به میزان مورد نیاز تقلیل یابند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به وسعت علم دامپزشکی و اقدامات لازم برای رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: امنیت غذایی و اقتصادی، بهداشت عمومی و اشتغال و تجارت بین‌الملل ازجمله موارد مورد اهتمام در سازمان دامپزشکی کشور است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور این مجموعه را در ارتباط مستقیم با سلامت مردم دانست و افزود: تب کریمه کنگو قریب به 18 سال در کشور وجود دارد و تنها راه عدم شیوع این بیماری، اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح است که نیازمندی همراهی رسانه و دامپزشکی است.

وی افزایش سطح سواد مردم را باعث بهبود سلامتی آن‌ها دانست و ایجاد فرهنگ عمومی در میان جامعه را عاملی در راستای کاهش بیماری‌ها عنوان کرد.

رفیعی‌پور، استان‌های مرزی کشور را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار دانست و گفت: تأمین منابع ملی در گرو رعایت حساسیت‌های مرزی است که نیازمند رصد و پایایش و بررسی همیشگی است.

وی، ارتقای نیروی انسانی در استان‌های مرزی را نیز ازجمله موارد بااهمیت در این مناطق برشمرد و افزود: باید افزایش سطح دسترسی مدیران و حضور در تمامی مناطق جغرافیایی در حوزه تمام کشور دنبال شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه به تلفات اخیر طیور در حوزه بیماری آنفلوانزا اشاره کرد و افزود: این بیماری فوق دو سال است که در تمام کشور توجه همگان را جلب کرده است و در سال جاری با درگیر کردن 15 استان، 17 میلیون قطعه مرغ با درصد شیوع 85 درصد در میان مرغ تخم‌گذار، تلفات اصلی این بیماری در 300 کانون کشوری بوده است.

وی در خصوص شرایط استان خراسان شمالی تصریح کرد: این استان از بیماری آنفلوآنزا عاری است.

رفیعی‌پور در ادامه با اشاره به پرسنل دامپزشکی در کشور گفت: قریب به 36 هزار نیروی حاکمیتی و خصوصی با این مجموعه در حال همکاری هستند که وظیفه اصلی تأمین امنیت اقتصادی و غذایی جامعه را بر عهده‌دارند.

وی همچنین از فعالیت 75 هزار دامداری، 24 هزار واحد پرندگان، 656 واحد کشتارگاهی، 900 مرکز فرآوری محصولات دامی، 1660 سردخانه نگه‌داری محصولات دام و طیور، 10 هزار واحد فعال در حوزه آبزیان و پرورش آنان خبر داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین با اشاره به افرایش بودجه پیشنهادی این مجموعه به مجلس شورای اسلامی گفت: اعتباری بالغ‌بر 882 میلیارد تومان برای دامپزشکی در نظر گرفته‌شده است که نشان از افزایش این بودجه به نسبت سال گذشته را دارد.

وی ارتقا سلامت را ازجمله برنامه‌های همیشگی این مجموعه دانست و افزود: در حوزه برنامه‌های دهه فجر برنامه‌های جمع‌بندی نشده است اما برنامه‌های درمانی، افتتاح ساختمان‌های اداری، امور دارویی از برنامه‌های دامپزشکی در دهه فجر امسال است.

رفیعی پور در ادامه بر جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی تأکید کرد و گفت: نیازمندی کشور به 150 الی 200 کشتارگاه صنعتی است که بایستی 600 کشتارگاه سنتی در کشور به میزان موردنیاز تقلیل یابند.

وی همچنین از دست‌اندرکار بودن 19 دستگاه در امر بیماری‌های طیور خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه در هنگام بیماری‌های دام و طیور انگشت اتهام به‌سوی این مجموعه نشانه می‌رود درحالی‌که باید تمام دستگاه‌های مسئول وظایف خود را انجام دهند تا مشکلی در این حوزه ایجاد نشود و می‌توان از شایع شدن بیماری‌ها جلوگیری کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در انتها بابیان اینکه برای اپیدمی نشدن بیماری آنفولانزا در سال آینده دعا می‌کنیم، گفت: تمام برنامه‌های دامپزشکی بر این محور است که از شایع شدن تمام بیماری‌ها و به‌خصوص این بیماری که در کشور وجود دارد در سال آینده جلوگیری کنیم.

گفتنی است در پایان این جلسه سامانه دبیرخانه کارآفرینی دولتی در ذیل پایگاه اطلاع‌رسانی دامپزشکی خراسان‌شمالی باهدف دریافت پیشنهاد‌ها در حوزه بازنگری و به‌روزرسانی دستورالعمل‌ها در فضای کسب‌وکار این مجموعه رونمایی شد.

 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
1
پس بالاخره هفده میلیون تایید شد البته فکر کنم الان بیشتر شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
1
سلام آقای دکتر رفیعی دعا کردن برای پیشگیری از هراتفاقی خوب می باشد ولی نه اینکه شما بعنوان رئیس بالاترین مقام دامپزشکی .......... چاره جویی مشکلات را فقط با دعا حل نمایید ................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
2
دکتر جان شما می فرمایید 17 میلیون تلفات معاونتون 14 میلیون آخرش کدومش درستره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
2
ما هم دعا میکنیم خدا عاقبت ما و سازمان دامپزشکی را ختم بخیر کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
2
با دعا کاری پیش نمیره. باید تلاش کرد .کار کرد. دامپزشکی رو از غرق شدن توی باتلاق بیکاری بی هویتی نجات بدید تا مسایل بهداشتی مرتبط با اون هم درست بشه. دامپزشکی باید به عنوان یک نهاد بهداشتی در جامعه شناخته بشه و نه یک نهاد تولیدی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
1
ما هم دعا ميكنيم،حتي دخيل ميبنديم، ........... ولي زندگي ما مرغدارها را با تصميمات شما ربط داده اند، شما هم ............... فقط تو مرغداريها عوامل دامپزشكي را نفرستيد بيماري براتون نياورند.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
1
سازمان آخرین نفر که به آمار دسترسی داره؟؟سازمان در جریان نیست که اطلاعات خیلی سریعتر ازین مصاحبه ها به جامعه میرسه

دکتر نبی پور که هفته پیش این عدد و اعلام کردن
که قطعا الان بیشتر شده

ما هم دعا میکنیم ...............
تبریز
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
2
جناب آقای دکتر الان سازمان دامپزشکی به برنامه های عملیاتی و افراد عملیاتی و اجرایی نیاز دارد نه برنامه های تحقیقاتی. مستحضرید که پروتکل‌های بین المللی نوشته شده بستر خود را می طلبد و در ایران این بستر فراهم نیست. لطفا خودتان تصمیم گیرنده باشید و اعتماد بیش از حد نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
واقعا احسن
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
2
چه کار کنه.
متخصصین میگن واکسن نزنید.. مسولین و تشکل ها میگن معدوم نکنید بیچاره شدیم و دیگه مرغ نخواهیم ریخت
سطح امنیت زیستی اکثر مزارع پایین است
زورش به تشکل ها و مرغداری هم کهه نمی رسه که تمکین کنن چون پول غرامت را ندارن که بدن یا دیر میدن یا کم میدن
تو شمال هم که صید و فروش پرندگان وحشی آبزی آزاده و فرمانداری ها از اون حمایت می کنن که تعطیل نشن چون اشتغال زایی کرده و گردش مالی قابل توجهی داره.
نیرو انتظامی که کاری به حمل و نقل بدون مجوز در اکثر استان ها نداره.
کود مرغی مزارع آلوده هم که به امان مرغدار رها شده و معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظارش است و فقط مرغدار دنبالشه که کود را مزرعه اش خارج کنه و تشکل ها هم هیچ حساسیتی به این کود که نهایتا گریبان سایر مرغدارها را میگیره نداره.
مرغدار هم که تا بتواند پنهان کاری میکنه .
در مملکت پول برای دامپزشکی هم که نیست تا بتواند از بخش خصوصی کمک اساسی و در قبال پرداخت بهایش بگیره.
دامپزشکی هم که وظایف متعددی داره که یکی اش آنفلوانزاست.
به نظر من در این شرایط بهترین کار دعا است. و باید دعا کرد که این دعا ها اجابت شود.
....
....
می ماند یک دامپزشکی
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
ایشان بعد از آقای کلانتری دومین نفری است که خواستار دعا شده اند و این بدین معناست که با شرایط و امکانات فعلی نمیشه کاری کرد(آچمز کامل).
ماها مسلمانیم و به دعا هم اعتقاد داریم اما استجابت دعا شرایطی دارد و پایه اش تزکیه نفس اجباری است.اگر قوانین بومی شوند،با مفسدین سیستم برخورد شدید شود و از همه مهمتر مشکل مالی هزاران مسوولین فنی(مستضعفین،در راه ماندگان و بیچارگان) حل شود،خداوند هم دعا را اجابت خواهد کرد.
مسوولان فنی کشور فقط و فقط روشی مناسب جهت اخذ حقوقشان هستند .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
توکشوری که مرتب در حال دعا کردن هستن چرا نتیجه ای حاصل نمیشه ؟آلودگی هوا رو باید با دعای بارون چاره کنیم وحالا هم برای آنفولانزا باید دست به دعا بشیم .
کارشناس طیور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
سلام
دوستان این آمار تا دیروز بود چند روز دیگه به بیست میلیون هم میرسه
نظر شما
ادامه