کد خبر: ۳۹۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با استاندار خراسان شمالی:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: برای این که سال آینده طغیان دوباره این بیماری را نداشته باشیم، برنامه‌های پیشگیرانه‌ای را در دستور کار داریم که البته اعتبارمحور است ...



حکیم مهر: استاندار خراسان شمالی در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور، آمادگی این استان را برای تبدیل شدن به استان نمونه ملی در اجرای طرح های مهم این حوزه اعلام کرد و گفت: دامپزشکی باید برای غلبه بر معضلات موجود، برنامه مدونی بر اساس اولویت بندی کارشناسی شده، ارائه و اجرایی کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «محمدرضا صالحی» افزود: اگرچه در برنامه های خود اهداف بلندی را باید مدنظر داشته باشیم، اما طبیعی است که با توجه به امکانات موجود و در دسترس، باید گام به گام در راستای تحقق اهداف یادشده حرکت کرد.

وی با تأکید بر این گزاره که هر هزینه ای در حوزه بهداشت و پیشگیری در واقع نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود، شعار محوری دامپزشکی یعنی «دام سالم، غذای سالم و انسان سالم» را مورد اشاره قرار داد و آن را نشانگر اهمیت ذاتی دامپزشکی در جامعه برشمرد.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی با اذعان به محدودیت تامین منابع مالی در شرایط حال حاضر، در عین حال حمایت خود را از طرح های دامپزشکی اعلام کرد و برای کمک به جذب اعتبارات این حوزه قول مساعد داد.

صالحی هم چنین لزوم فرهنگ سازی گسترده برای فراگیرشدن بیمه در کشور به ویژه در حوزه کشاورزی، دام و طیور را ضروری دانست و گفت: دولت قادر نیست در همه شرایط بحرانی خسارات بهره برداران را جبران کند؛ بنابراین باید فرهنگ بیمه را هر چه بیشتر رواج داد و شرکت های بیمه نیز تسهیلات و شرایط بهتری برای متقاضیان در نظر بگیرند.

وی ابتدای سخنان خود در این دیدار نیز گزینش و انتصاب رئیس سازمان دامپزشکی کشور از بدنه کارشناسی و تخصصی این سازمان را نقطه قوتی برای غلبه بر چالش های موجود و حل مسائل و مشکلات این حوزه قلمداد و از آن ابراز خرسندی کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار با اشاره به نگاه مثبت، ایده پردازی و اشراف نسبی استاندار خراسان شمالی در خصوص شرح وظایف و حیطه مسئولیت های دامپزشکی و مشکلات این حوزه، آن را عامل قوت قلب فعالان دامپزشکی در این استان توصیف کرد.

«دکتر علیرضا رفیعی پور» فعالیت بیش از 36 هزار دانش آموخته دامپزشکی در بخش دولتی و خصوصی کشور را یادآور شد و تصریح کرد: رصد روزانه 140 تا 180 بیماری دام و طیور که بسیاری از آن ها بین دام و انسان مشترک است، جزو وظایف روزانه و معمول همکاران است و همین که به جز آنفلوانزای پرندگان، هم اکنون طغیان و شیوع گسترده دیگر بیماری ها را در کشور شاهد نیستیم، تلاش شبانه روزی این افراد را نشان می دهد.

وی لزوم نگاه تمام عیار و همه جانبه مسئولان به مسائل حوزه بهداشت را گوشزد کرد و ادامه داد: شیوع آنفلوانزای پرندگان اهمیت کار دامپزشکی را به همگان نشان داد و در نشست اخیر ستاد ملی آنفلوانزا هم که به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، دستورات خوبی برای کمک به دامپزشکی صادر شد.

وی افزود: برای این که سال آینده طغیان دوباره این بیماری را نداشته باشیم، برنامه های پیشگیرانه ای در دستور کار داریم که البته اعتبارمحور است و سازمان دامپزشکی باید به امکانات و منابع مورد نیاز برای واکنش سریع در مواجهه با این قبیل مخاطرات مجهز شود.

وی کمک استانداران و فرمانداران به تأمین اعتبارات لازم برای این منظور را خواستار شد و گفت: رفتارهای مخاطره آمیز برخی فعالان صنعت دام و طیور و بی توجهی آنان به نکات فنی و توصیه های دامپزشکی هم باعث می شود با چنین مسائلی روبرو شویم که برای تغییر این وضعیت به تغییر گفتمان غالب در این حوزه نیازمند هستیم.

دکتر احمدی مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی هم از حمایت‌های همیشگی استاندار به عنوان پشتوانه محکم دامپزشکی این استان در پیشبرد برنامه ها یاد کرد و گفت: با توجه به حمایت های موثر مهندس صالحی از دامپزشکی و تخصیص اعتبارات لازم، طرح هایی مثل واکسیناسیون رایگان دام ها علیه تب برفکی در استان اجرا شد و برای نخستین بار، حضور مقام عالی استان در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی در 14 مهر را شاهد بودیم.


 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
خوب حالا شیوع انفولانزا چجوری نقش دامپزشکی رو بر همگان روشن میکنه.؟ دامپزشکی باعث شیوع شده یا بیماری رو کنترل کرده ؟
نظر شما
ادامه