کد خبر: ۳۹۴۵۴



رییس شبکه دامپزشکی چناران گفت: پیمانکار کشتارگاه دام شهرداری چناران به علت تخلفات بهداشتی، فعالیتش تعلیق و به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی چناران، «دکتر محمد سیاح» اظهار کرد: پیمانکار کشتارگاه دام این شهرستان در پی تخلفات بهداشتی تعلیق و به دادگاه معرفی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی چناران در این خصوص گفت: شبکه دامپزشکی و شهرداری چناران با حفظ حدود و جایگاه قانونی و در جهت اعمال وظایف متعدد و با تعامل با یکدیگر، اقدامات لازم را در کشتارگاه دام، به‌منظور حفظ و سلامت مصرف‌کنندگان مواد پروتئینی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در همین راستا، در کشتارگاه سنتی دام، با انجام ساماندهی مناسب و تجهیز پیش سرد و لیبل گذاری لاشه‌ها هرگونه کشتار دام، تحت نظر بازرسین دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی صورت می‌گیرد.

سیاح افزود: طی چند سال اخیر کشتارگاه سنتی دام چناران تحت مالکیت شهرداری به‌صورت مزایده به پیمانکار واگذار می‌گردد و دامپزشکی نظارت‌های قانونی خود را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: گرچه روند کشتار دام به‌صورت صحیح و کاملاً بهداشتی و زیر نظر ناظر ذبح شرعی صورت می‌گیرد لکن متأسفانه پیمانکار در اجرا دچار یکسری تخلفات شده است که از دید بازرسین دامپزشکی پنهان نماند و برخورد قانونی صورت گرفت زیرا اعتقاد بر این است که با توجه به افزایش آگاهی مردم در مصرف گوشت سالم که حق مسلم هر شهروندی است تعلل و کم‌کاری در این حوزه تبعات زیان باری خواهد داشت.

این مسئول اظهار داشت: در صورت تشخیص بیماری در معاینه قبل از کشتار دام و در زمان فعالیت کشتارگاه در حین و بعد از کشتار، لاشه به‌صورت موضعی و یا کلی ضبط و یا اجازه مصرف مشروط داده می‌شود.

وی بیان داشت: متأسفانه در بازرسی‌های صورت گرفته از کشتارگاه دام چناران تخلف بهداشتی وی محرز شد که پی تخلف صورت گرفته با هماهنگی شهرداری، پیمانکار کشتارگاه دام این شهرستان به حالت تعلیق درآمد و نامبرده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد و فعلاً انجام امور کشتار توسط مأمورین شهرداری صورت می‌گیرد.

رییس شبکه دامپزشکی چناران افزود: کشتارگاه دام چناران با توجه به پتانسیل و ظرفیت آن تا 350 رأس دام سبک و 20 رأس دام سنگین، توان خدمات به سایر نقاط را خواهد داشت که با مدیریت صحیح و انجام هماهنگی لازم، علاوه بر اشتغال‌زائی، درآمدزایی مناسبی نیز خواهد داشت.


نظر شما
ادامه