کد خبر: ۳۹۴۵۱



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از نظارت اداره دامپزشکی شهرستان بر دفن بهداشتی تلفات طیور رها شده در جاده روستای شنازند خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبح قزوین، «دکتر عیسی یزدی» اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی در پیشگیری از بروز بیماری‌های طیور، امحاء بهداشتی ضایعات تولید شده در مرغداری‌ها است. در این راستا سازمان دامپزشکی کشور اقدام به تدوین دستورالعمل ویژه حذف تلفات مرغداری ها از طریق بهداشتی به طریقی که مانع انتشار آلودگی و بیماری شود، کرده است.

وی افزود: متأسفانه علیرغم اطلاع رسانی عمومی گسترده در این خصوص، هنوز افراد متخلفی هستند که بدون توجه به موازین بهداشتی اقدام دفع غیرقانونی و غیربهداشتی تلفات مرغداری ها می نمایند که نتیجه ای جز به خطر انداختن سلامت افراد جامعه و بروز خسارات سنگین اقتصادی متعاقب تلفات ناشی از پخش آلودگی در مرغداری های صنعتی و طیور روستایی نخواهد داشت.

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین بیان کرد: پیرو دریافت گزارش مبنی بر رهاسازی حدود یک تن تلفات مرغ در کنار جاده روستای شنازند، اکیپ مبارزه با بیماری‌های شهرستان برای بررسی صحت و سقم گزارش فوق به محل اعزام شدند و پس از تأیید آن نسبت به هماهنگی با دهیار محترم روستای شنازند مبنی بر نحوه جمع آوری و دفن تلفات مذکور اقدام کردند.

وی ادامه داد: پس از فراهم شدن امکانات لازم برای انجام این مهم، اکیپ اداره جهت نظارت بر دفن بهداشتی تلفات مذکور و انجام مراحل ضدعفونی مواضع به محل رفته و این کار با موفقیت به پایان رسید.


نظر شما
ادامه