کد خبر: ۳۹۴۴۱
 

دامپزشک باغ وحش ارم و پارک پردیسان گفت: معاینه‌هایی بر روی دلبر (یوزپلنگ ماده) انجام شده است تا مشخص شود که رحم آن قابلیت انجام لقاح مصنوعی را دارد یا خیر.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر ایمان معماریان» دامپزشک باغ وحش ارم و پارک پردیسان با اشاره به آخرین وضعیت جسمی دو یوزپلنگ ایرانی (دلبر و کوشکی) اظهار کرد: دلبر و کوشکی از لحاظ بالینی و جسمانی کاملا سالم هستند و تغذیه و مکمل‌های مناسب خود را استفاده می‌کنند. این دو یوزپلنگ جدا از هم نگهداری می‌شوند و همدیگر را نمی‌بینند.

وی افزود: رفتارهای دلبر و کوشکی به صورت 24 ساعته از طریق مانیتور رصد می‌شود تا زمان بروز استرس بتوانیم رفتارهای دلبر را از این طریق ارزیابی کنیم.

معماریان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و گروه پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از متخصصان و مشاوران آلمانی برای انجام لقاح مصنوعی بر روی دلبر(یوزپلنگ ماده) کمک گرفته اند.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمان بندی، معاینه‌های کامل باید بر روی دو یوزپلنگ انجام شود تا ببینیم می‌توانیم وارد مرحله لقاح مصنوعی شویم یا خیر.

دامپزشک باغ وحش ارم و پارک پردیسان اظهار کرد: در گذشته تلاش زیادی برای جفت گیری طبیعی دلبر و کوشکی انجام شد، اما متاسفانه این جفت گیری موفقیت آمیز نبود.

وی در پایان گفت: معاینه‌هایی بر روی دلبر (یوزپلنگ ماده) انجام شده است تا مشخص شود که رحم آن قابلیت انجام لقاح مصنوعی را دارد یا خیر.

 
 
خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه