کد خبر: ۳۹۲۷۹

دامپزشکان با بکارگیری روشی غیر معمول و استفاده از پوست ماهی تیلاپیا، زخم‌های حاصل از سوختگی گربه وحشی جوان کوهستان را که در آتش‌سوزی توماس دچار سوختگی شده بود، درمان نمودند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، گربه وحشی جوانی در طی آتش سوزی توماس در کالیفرنیا دچار سوختگی شد و سپس با استفاده از روش درمانی غیر معمول بهبود یافت. این روش جالب استفاده از بانداژی از پوست ماهی تیلاپیا بود!

بر طبق گزارش اداره کل شیلات و حیات وحش کالیفرنیا، بچه‌گربه وحشی 5 ماهه‌ای در سانتا پائولا پیدا شد که دچار سوختگی در کف هر چهار پا شده بود.

 

«دکتر جیمی پیتون» دامپزشک بیمارستان دامپزشکی دانشگاه دیویس کالیفرنیا، سوختگی شدید پاهای این گربه را با استفاده از بانداژ بیولوژیکی از پوست استریل شده ماهی تیلاپیا پانسمان نمود.

این روش بانداژ در انسان‌هایی که دچار سوختگی شده‌اند نیز مورد استفاده واقع می‌شود و از سوختگی حفاظت نموده و کلاژن لازم برای تسهیل روند بهبودی را نیز فراهم می‌آورد. البته این حیوان علاقمند بود که بانداژ فوق را جویده و بخورد!

 

دامپزشکان اذعان داشتند که تاکنون بدن گربه جوان، پاسخ خوبی در مقابل درمان فوق از خود نشان داده و انتظار می‌رود که به طور کامل بهبود یابد. البته به علت سن کم این حیوان و اینکه تازه از مادر جدا شده است، پس از بهبودی کامل نیز تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

منبع: abc7.com

نظر شما
ادامه