کد خبر: ۳۹۲۲۱
 

معاون دادستان مشهد در هشداری به عاملان تولید تخم مرغ های بی هویتی که به صورت جعلی مارک دار می شد و در بازار به فروش می رسید گفت: علیه متخلفان اعلام جرم می کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از «خراسان رضوی»، پنجم دی در گزارشی با عنوان «تخم مرغ لاکچری جعلی!» به پشت پرده مارک دار شدن تخم مرغ های بی هویت در شهر مشهد پرداختیم که طی عملیاتی زیرزمینی، تخم مرغ هایی که هیچ هویتی از تاریخ تولید و انقضای آن موجود نیست، به صورت جعلی مارک دار شده و با افزایش قیمت دو تا سه هزار تومانی در مقایسه با تخم مرغ های ساده در بازار عرضه می شد و به فروش می رسید. در این گزارش معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به کشف دو کارگاه زیرزمینی مارک دار کردن تخم مرغ های بی هویت در مشهد، اعلام کرد که «تمامی مراکزی که خارج از نظارت ها و با استفاده از دستگاه های جت پرینتر تخم مرغ را مارک دار و بسته بندی می کنند، غیر قانونی محسوب می شوند و واحدهایی که در این زمینه شناسایی شوند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد، مانند این دو مرکزی که به صورت غیرمجاز به مارک دار کردن تخم مرغ ها اقدام کرده بودند و پرونده آن ها به دستگاه قضایی ارسال شده است . »

مجور تنها چاره کار نیست نظارت دام پزشک نیاز است

معاون دادستان و سرپرست ناحیه 7 دادسرای مشهد در گفت و گو با «خراسان رضوی» درباره این موضوع می گوید: باتوجه به قوانین موجود در زمینه مارک دار کردن تخم مرغ های ساده، تنها واحد هایی مانند بسته بندی حق استفاده از جت پرینتر (چاپگر درج تاریخ روی تخم مرغ ها) را دارند که مجوزهای لازم را از دامپزشکی دریافت کرده باشند. البته در این باره دریافت مجوز به تنهایی کافی نیست و تمامی مراحل ارسال تخم مرغ ها از واحد تولیدی و تخلیه در مراکز بسته بندی، باید زیر نظر نماینده دام پزشکی صورت پذیرد.

 «قاضی جواد جاویدنیا» تصریح می کند: به عنوان مثال اگر تخم مرغ زمانی به واحد بسته بندی برسد که دو روز از تاریخ تولیدش گذشته باشد، نماینده دامپزشکی مجوز مارک دار کردن تخم مرغ را به تاریخ روز نمی دهد و ملاک تاریخ دار کردن همان زمان تولیدی است که نماینده دامپزشکی در واحدهای مرغ تخم گذار روی کارتن ها درج کرده است.

علیه متخلفان احتمالی اعلام جرم می کنیم

معاون دادستان مشهد هشدار می دهد: به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی واحدهای عرضه کننده و غیر مجاز، حق نصب دستگاه های جت پرینتر را در محل عرضه ندارند. درج تاریخ روی تخم مرغ هایی که هیچ نظارتی روی آن نبوده، خلاف قانون است و جرم محسوب می شود.

وی تاکید می کند: همچنین در صورتی که دام پزشکی مشهد با موارد مذکور رو به رو شود و موضوع را به دستگاه قضایی منعکس کند علیه متخلفانی که سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند اعلام جرم می کنیم.

معاون دادستان و سرپرست ناحیه 7 دادسرای مشهد به شرایط نگهداری تخم مرغ ها هم اشاره می کند و می گوید: نکته مهم دیگر این است که شرایط نگهداری تخم مرغ در واحدهای بسته بندی و توزیع حائز اهمیت است، چرا که حتما باید در سرمای مناسب  نگهداری شود و واحدهای توزیع کننده ای که تخم مرغ را در حجم زیاد خارج از یخچال نگهداری می کنند نیز اقدام غیر بهداشتی مرتکب می شوند و باید با آن ها نیز برخورد شود.

 
 
خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه