کد خبر: ۳۹۱۹۷
 

سازمان دامپروری هلندی LTO هیات ایمنی خوراک NVWA را به دادگاه می برد  و ادعا می کند که آنها در کنترل تخم مرغ های آلوده در این سال غفلت کرده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، LTO می گوید پرورش دهندگان طیور از تلفات مالی غیر ضروری رنج می برند و NVWA در ماه نوامبر گذشته زمانی که هشدار داده شد آفت کش فیپرونیل به صورت غیر قانونی مورد استفاده قرار می گیرد، هیچ گونه اقدامی در این زمینه نکرد.

 «رولند دو مول» مشاور حقوقی، در وب سایت این سازمان اعلام کرد: "اگر NVWA به درستی کار خود را انجام داده  بود، خسارات فراوانی که پرورش دهندگان طیور متحمل شده اند، اتفاق نمی افتاد."

وی می افزاید: "NVWA می دانست که فیپرونیل توسط شرکت چیک فرند مورد استفاده قرار می گیرد، اما حتی به این بخش فرصتی برای مجهز کردن خود در برابر آن داده نشد."

گفتنی است، بعد از اینکه یکی از مقامات NVWA در برنامه تلویزیونی Nieuwsuur اعلام کرد که مردم بهتر است تخم مرغ مصرف نکنند، این شرایط وخیم تر شد.

به گفته LTO این امر موجب کاهش ۲۵ درصدی در فروش شد.

کمیسیون اروپا  به دولت بلژیک مجوز پرداخت جریمه به دامپروران خود را داده است، اما دولت هلند ادعا می کند که بخش خصوصی – چیک فرند – مسئول است.

با این حال، MPS سه حزب از چهار حزب حاکم، از دولت خواسته است تا موقعیت خود را روشن کند.

به گفته روزنامه تروو، هزینه کل رسوایی صنعت تخم مرغ تا ۷۵ میلیون یورو برآورد شده است. از ۷۹۳ مزارع مرغداری که بسته شده بودند، دو سوم همچنان از کار افتاده اند.

 
 
نظر شما
ادامه