کد خبر: ۳۹۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

دانشمندان چینی با افتخار اعلام نمودند که نخستین توله سگ کلون شده (شبیه سازی شده) را تولید کردند. لازم به ذکر است که هدف از تولید این حیوان، ایجاد سگی دارای اختلالات انعقادی با مرگ زودرس بوده است.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر، "لانگ لانگ" توله سگی از نژاد بیگل است که توسط شرکت ساینوژن از مادر خود به نام "اپل" تولید شده است. ژنوم اپل با هدف ایجاد بیماری آترواسکلروزیس دستکاری شد، تا دانشمندان به کمک نمونه زنده، راه‌های مبارزه با این بیماری را مورد ارزیابی و آزمایش قرار دهند.

«فنگ چانگ» مدیر فنی شرکت ساینوژن، می‌گوید: سگها دارای بیماری‌های ارثی و مادرزادی مشترک با انسانها هستند و این موضوع باعث می‌شود آنها بهترین مدل برای مطالعه این بیماری‌های ارثی محسوب شوند.

بیماری قلبی عروقی آترواسکلروز (ACD) یکی از علل اصلی مرگ و میر افراد در سراسر جهان می‌باشد و در حال حاضر در حدود 15/8 میلیون آمریکایی به آن مبتلا هستند.

 

محققان در شرکت ساینوژن، می‌گویند: لانگ لانگ که در ماه می بدنیا آمده است، هنوز هیچ علایمی از بیماری فوق را بروز نداده است.

لازم به ذکر است که انجمن حمایت از حیوانات PETA در چین، عمل دستکاری ژنی در سگ را نکوهش نموده و تحقیقات این شرکت را کاملا غیر اخلاقی دانستند. «چی سچینگ» نماینده موسسه PETA اعلام نمود، عمل کلونینگ نه تنها بسیار پرهزینه است، بلکه ذاتا یک روش بی‌رحمانه می‌باشد.

وی افزود: هزینه هنگفت مورد استفاده برای کلونینگ می‌تواند به نجات میلیون‌ها سگ و گربه که سالانه در پناهگاه‌های حیوانات اتانازی می‌شوند، منجر شود. زیرا به اندازه کافی سرپناه برای این حیوانات وجود ندارد.

به گفته فنگ، لانگ لانگ نخستین سگی است که دانشمندان با استفاده از تکنولوژی درهم آمیختن سلول‌های سوماتیک همانند روش کلونینگ تولید گوسفند دالی و به کارگیری ابزار دستکاری ژنتیکی تولید شده است.

 

از طرفی فنگ افزود:  400 ژن از 900 ژن بیماری در سگ‌ها مشابه آنچه در انسانها وجود دارد، است. لانگ لانگ با کمک رحم اجاره‌ای یک سگ ماده، در 26 ماه می، با استفاده از سلول‌های اپل دو ساله، که او نیز در آزمایشگاه متولد شده بود و جهت بررسی بیماری‌های انسانی مورد استفاده قرار می‌گرفت، بدنیا آمد.

شرکت ساینوژن، با موفقیت توانست دو توله سگ از اپل شبیه‌سازی نماید و قصد دارد در آینده تعداد بیشتری حیوان کلون شده تولید کند.

این شرکت امید دارد در آینده بتواند سگ‌های پلیس و حیوانات خانگی خانواده‌ها را کلون نماید. گاهی صاحب حیوانات علاقمند به کلون نمودن حیوانات مورد علاقه خود می‌باشند.

منبع: nypost.com

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
0
چه عمل ناشایستی
نظر شما
ادامه