کد خبر: ۳۹۰۶۷


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمین شایعه بیماری ناشناخته گوسفندان این شهرستان را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تازگی‌ها شایعه‌ای منتشر شده مبنی بر اینکه اخيرا بيماري ناشناخته به جان گوسفندان افتاده كه موجب تلف شدن تعداد زيادي گوسفند شده است.

در ادامه این شایع آمده است که اين اتفاق بيشتر از منطقه خمين در استان مركزي گزارش شده است.

«دکتر علی اصغر حمزه لو» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمین گفت: این شایعه صحت ندارد و هیچ گونه مرگ مشکوک دام در این شهرستان گزارش نشده است.

حمزه لو به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هم اشاره کرد و افزود: در این مورد هم هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده اما اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

«دکتر محسن شانقی» مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی هم گفت: امسال با اقدامات انجام شده و ۳ هزار مورد پایش و مراقبت از زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و طیور صنعتی و طیور روستایی و کشتارگاه‌ها و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد نمونه‌برداری از موارد مشکوک و بیش از ۷ هزار مورد آزمایشات آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خوشبختانه هیچ گونه مورد مشکوکی در استان مرکزی دیده نشده است.

شانقی افزود: متاسفانه اکثر استان‌های همجوار تالاب میقان با این بیماری درگیر هستند و در این خصوص باید مرغداران بسیار مراقب باشند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: سیستم پایش و مراقبت بیماری‌های طیور در روستاها، کشتارگاه‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر، اطلاع رسانی به مقامات استانی و مرغداری‌ها به خصوص مرغداری‌های اطراف تالاب میقان برای جلوگیری از شیوع بیماری از دیگر اقدامات پیشگیرانه اداره کل دامپزشکی استان مرکزی است.


نظر شما
ادامه