کد خبر: ۳۸۸۹

حکیم مهر - سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بیماری تب دنگی به یک تهدید جهانی رو به رشد تبدیل شده است.

این سازمان بین‌المللی هشدار داد که شیوع بیماری کشنده تب دنگی هم‌اکنون یک تهدید جدی و مهم برای بهداشت عمومی جهان محسوب می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: افزایش شمار مبتلایان به این بیماری طی 10 سال گذشته به بیش از دو برابر رسیده است و در صورتی که کشورها برای توقف این روند رو به رشد اقدامی نکنند، شرایط وخیم‌تر هم خواهد شد.

به گفته کارشناسان بهداشتی؛ در حال حاضر دو پنجم از جمعیت جهان در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند و اکثریت آنها در منطقه آسیا اقیانوسیه زندگی می‌کنند.

مقامات این سازمان تاکید کردند: با توجه به سرعت شیوع این بیماری در منطقه غرب اقیانوس آرام، اقدامات پیشگیرانه بدون تاخیر باید صورت گیرد.

تب دنگی یک بیمارى ویروسى است که به دو شکل ساده و خونریزى دهنده تظاهر مى‌کند و ناقل آن پشه خاکى است که در جنوب شرق آسیا به شدت رایج است. در گذشته این بیمارى در مناطق روستایى دیده مى‌شد اما به دلیل مهاجرت‌هاى بى‌رویه مردم به شهرها، تب دنگی به شهرها هم رسید.

علایم تب دنگی شامل تب، سردرد، درد عضلانى و گاهی بروز بثورات جلدى هستند.

در نوع خونریزی‌دهنده، بیمار از ناحیه دهان، بینى و دستگاه گوارش دچار خونریزى مى‌شود که اگر فرد در دوره بحران بیمارى نمیرد، ظرف دو هفته بیمارى بهبود مى‌یابد.

در حال حاضر دارویى براى بیمارى تب دنگی استفاده نمى‌شود و کلیه درمان‌ها تجربى است تا بواسطه آن علائم بیماری تسکین پیدا کند.

دکتر شین یانگ-سو، رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در این باره خاطرنشان کرد که مبارزه با این بیماری وظیفه تک تک افراد است و هر فردی بنا به توانایی و شرایط خود باید از شیوع بیماری جلوگیری کند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه