کد خبر: ۳۸۸۸۸
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر نظر افضلی» افزود: باید با کمیسیون کشاورزی جلساتی برقرار شود تا این کمبود بودجه را جبران کنیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با حکیم مهر با تاکید بر اینکه رقم پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۷ و سهمی که سازمان دامپزشکی از آن دارد را باید با بودجه این سازمان در سال گذشته مقایسه کرد، گفت: «عملکرد سال گذشته سازمان در بخش بودجه، موجود است و بنده در حال مطالعه هستم، اما هنوز به بخش دامپزشکی آن نرسیده‌ام.»

 «دکتر نظر افضلی» با یادآوری اینکه در سال گذشته نیز مسئولان سازمان دامپزشکی برای افزایش سهم خود از بودجه کل کشور لابی‌گری زیادی انجام دادند، تصریح کرد: «سال گذشته بحث واکسیناسیون را مطرح کردیم و از این طریق بودجه را افزایش دادیم. امسال هم ابتدا باید بودجه را با سال گذشته مقایسه و آن را حداقل برابر با سال پیش در نظر گرفت. مهمترین وظیفه متولیان در حال حاضر این است که نقاط کمبود بودجه را به طور شفاف مشخص کنند و اگر احیانا مقدار آن پایین آمده، علت آن را روشن کنند.»

وی با اشاره به اینکه اگر با دکتر نوبخت در خصوص بودجه صحبت ‌کنیم، ایشان می‌گویند که بودجه را به شکل عملیاتی داده‌ایم، خاطرنشان کرد: «در این مدت باقی مانده که بودجه در کمیسیون تلفیق است، باید با کمیسیون کشاورزی جلساتی برقرار شود تا این کمبود بودجه را جبران کنیم. هفته آینده فرایند رای‌گیری در کمیسیون تلفیق صورت می‌گیرد و پیشنهادات باید از همین الان توسط دوستان مطرح شود تا نمایندگان آن را امضا کنند.»

افضلی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی باید هرچه سریع‌تر رایزنی‌های لازم را انجام دهند، افزود: «همان‌گونه که سال گذشته دکتر خلج زمان زیادی را در کمیسیون برای این بحث اختصاص دادند، امسال هم دکتر رفیعی پور باید زودتر مراجعه کنند و این مساله را مطرح کنند که البته خود بنده نیز با ایشان تماس خواهم گرفت.»

وی ضمن انتقاد از اینکه در طول روز گذشته که نمایندگان کمیسیون در صحن حضور داشتند، هیچ‌یک از نمایندگان سازمان دامپزشکی مراجعه نکردند، ادامه داد: «متولیان سازمان دامپزشکی باید ارتباط خود را با کمیسیون کشاورزی مجلس بیشتر کنند. ان شالله این نمایندگان در هفته جاری مراجعه و مساله را مطرح کنند. آنها می‌بایست بودجه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند تا ما در کمیسیون تلفیق از آن دفاع کنیم.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی‌بر انتقال بخش نظارت بر مواد غذایی از سازمان غذا و دارو به سازمان استاندارد، با بیان اینکه این اتفاق در برنامه ششم رخ نداده است، گفت: «در این زمینه میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اختلاف نظر وجود داشت که در نهایت مجمع تشخیص آن را تصویب کرد و الان هم دیگر اختیار آن از دست مجلس خارج شده است. اما در برنامه ششم بخشی داریم که در آن دست وزارت بهداشت و وزارت کشاورزی باز است. در کل سازمان استاندارد نباید خارج از ضوابط عمل کند و لازم است که خوراک کارشناسی لازم به اداره استاندارد داده شود.»

وی ضمن اشاره به ماده ۳۴ قانون برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: «مطابق این ماده کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که سهمی در تولید، پرورش، نگهداری حمل و نقل، عرضه و فروش دام زنده، جمع‌آوری، نگهداری، بسته‌بندی و ... فراورده‌های با منشاء دامی و همچنین خوراک دام دارند، در صورت تخطی از ضوابط و مقررات موارد بهداشتی به تشخیص سازمان دامپزشکی کشور یا عدم به کار گیری مسئول فنی و بهداشتی، متعهد به پرداخت خسارت می‌باشند. قرار است آیین‌نامه اجرایی این ماده به پیشنهاد مشترک وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و وزارت بهداشت به تصویب هیات وزیران برسد و آنجا دست ما باز است.»

 
 
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
بسیار ممنوون و متشکر از پیگیری ها و اطلاع رسانی های اپدیت شما!!
اجرکم عندالله
ناشناس
|
Singapore
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
عجب بساطیه!!
مجرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
ممنون از شما نماینده دلسوز مگر اینکه شماها فکری ب حال دامپزشکی بکنید وگرنه داخل سازمان کسی ب فکر بودجه نیست ............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
اینجوری که معلوم است نمایندگان محترم از طریق حکیم مهر در جریان اوضاع دامپزشکی کشور قرار دارند و سازمان دامپزشکی یک نیرو‌ندارد که ارتباطی موثر با مجلس و دولت داشته باشد.واقعا جای تاسف دارد.
... فقط اینو بلدند بروند از واحدهای تحت پوشش بازدید کنند و ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
دامپزشکی بودجه نیازی نداره همش فی سبیل الله در غالب شرکت گروهایه جهادی بسیج هست که هر از گاهی از دامپزشکی میخان جهت این امر خیر شرکت کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
خدا خیرتان دهد که خبر می دهید ولی اولا مورچه چیه که کله پاچه اش .... ثانیا حالا تماس بگیرید ،................. ثالثا معاونین محترم باید به فکر باشند که بعید می دانم برای آنها مهم باشد چونکه مدیران که معمولا از لحاظ مالی تامین می شوند کارمند بیچاره هم که ... باید چشمش کور شودخودش باید به فکر خودش باشد، نمی شود که همه کار ها را مسئولین محترم انجام بدهند؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
مگر سازمان استاندارد اصلا در شهرستانها اداره دارد که حالا بخواهد متولی مواد غذایی بشود؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
خواهشا به عملکرد سازمان هم نگاه کنید این وضع ماده 19 و سلامت مردم است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
واقعا مایه شرمساری است که دیگران به فکر دامپزشکی هستند و مسولین ما ............... !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
1
............................
من مسیول فنی مرکز جمع اوری شیر بودم و فقط و فقط ب این دلیل که از تقلبات چشم پوشی نکردم .الان بیکار شدم.بیشتر ازینک از بیکاریم ناراحت باشم .ازین ناراحتم ک اصرار و پافشاری من شرایط رو تغییر نداد و فقط بیکاری خودم رو موجب شد.و الان کارفرما با یه مسیول فنی دیگ توافق کرده .حتی سرکار حاضر نمیشه و کارفرما هم ب تقلباتش ادامه میده.چرا مسیولین فنی دامپزشکی یاباید عذاب وجدان داشته باشن و وجدانشون رو سرکوب کنن و کار کنند و یا اینک اگ انصاف داشته باشن و بفکر حقوق مصرف کننده باشن ..باید بیکار شن.!؟؟چرا بخش دولتی نباید از ما حمایت کنه؟چرا قراردادمون تو خود اداره نباید بسته بشه؟دامپزشکی قدرت داره.میتونه پروانه هارو تمدید نکنه و اجازه جابجایی محموله های فراورده های خام دامی حالا شیر یا بقیه فراورده هارو نده..امکان قدرتمند عمل کردن رو داره..اما انگار متولیان بخش دولتی خودشون دوست دارن و ترجیح میدن زیر سلطه و سیطره کارفرمایان باشند.در مقابل چی اغماض میکنند؟سلامت مردم و بهداشت سبد غذایی مردم؟من چجوری موقعیت شغلی خودم رو در نظر بگیرم و چشام رو روی این ببندم ک توی شیر سود بریزن!!!و بعد این شیر رو کودک و بیمار و پیر بخوره،،سود از وایتکس بدتره...دست کارگرو زخم میکنه وقتی باهاش مخازن رو میشورن..بعد این سود رو سطل سطل بریزن تو شیر خام!!'ک اسیدشو بیارن پایین ...ایا راه حل هزار و یک نوع از این تقلبات اینه ک من از چرخه ی کار حذف بشم؟؟؟ انصاف و عدل اینه؟ایا این تهدید علیه بهداشت عمومی نیس؟بعد روسای ما نشستن و و ما باید جون بکنیم زیربار اینهمه فشار ..نه امنیت شغلی داریم و نه حرفمون ب جایی میرسه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
حکیم جان وقتی می نویسم ....................... حرفهای مرا غیرقابل انتشار می کنی تو هم اگر سرماه پول برق را هم نداشتی بدی آنوقت به من کارمند حق می دادی
ناشناس
|
India
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
حضور همکار زجر کشیده مسوول فنی شیر که خیلی هم از اوضاع ناراضی است باید عرض کنم که فقط شما نیستید که این بلاها سرتان اومده،بروید خدا را شاکر باشید که برچسب بیمار روحی روانی بهتون نزده اند و جای دیگری می توانید کار کنید.از همکاران هستند کسانیکه گیج و‌کلافه شده اند طوریکه می رود با جایی قرارداد می بندد سه سوت از اداره زنگ می زنند که ایشان بیمار روانی است و با داعش و موساد و سیا همکاری داشته است.
متاسفانه هیچ مرجعی برای شکایت وجود ندارد چرا که اون مرجع رسیدگی به شکایت خودش مشکل دارد و گرفتاری شما را بهانه ای برای گروکشی از باندهای رقیب می کنند و تنها چیزی که حل نمی شود مشکل شکایت کننده است.شما از کسانیکه خودشان متخلف هستند نباید انتظار رسیدگی به تخلف دیگران را داشته باشید.همین آقایون نواقص کارخانه تولیدی را ندید گرفته اند و ...گرفته اند و رفیق و فامیل خودشان را هم اونجا مسوول فنی گذاشته اند که ماهی سه روز سرکار تشریف دارند و ماهی ۶ تومن حقوق می گیرند و ماهی یک هفته پاتایا و آنتالیا سفر می فرمایند.شعار آقایون رسیدگی کننده هم این است: فلانی خونه اش کجاست؟ و هزاران چرندیات و ختم کلامشان هم این است که هرکس با شما این برخورد را داشته دوست داره و عشقش می کشه!!

راهکار برای شما همکار:
۱) موقع قرارداد به کارفرما میگی که من دنبال حقوق برای امرار معاش هستم و کاری به شما ندارم و شما هم هرچی دوست داشتید و‌عشقتون کشید انجام دهید.
۲) از تشر اداره مبنی بر اعلام گزارش علیه کارفرما نترسید و اعلام کنید که من حقوقم را از کارفرما می گیرم و خودتان بیایید خلافشان را کشف و برخورد کنید.بلاشک اینکار را انجام نخواهند داد چرا که در پشت صحنه باهم دل میدن و قلوه می ستانند.
۳) موقع مشاهده تخلف به هیچ وجه عذاب وجدان نگیرید و خودتان را به بی خیالی بزنید که من ندیدم.عذاب وجدان را کسانی باید بگیرند که از بیت المال حقوق می گیرند اما با متخلفان قلیان می کشند.در ضمن طبق فتوایی داده شده مسوول فنی هیچ گناهی ندارد چرا که کارفرمای وی ولی نعمت مسوول فنی محسوب می شود.
۴) از کارمندان دولت که اذیتتان می کنند همیشه آتوی مستند داشته باشید تا هروقت خواستند حذفتان کنند در مرجعی خارج از سیستم دامپزشکی رو می کنید تا قانون یا همه یا هیچکس اجرا گردد.نگران نباشد همشون بدون استثنا وضعشان خراب است.
۵)برای ظهور حضرت حجت دعا فرمایید تا مسوولان فنی با وجدان از دست اراذل و اوباش نجات یابند.

موفق و‌موید باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
سلام.حکیم مهر به اسم حساسیت دارد و بخاطر همین ناشناس کامنت گذاشتم عذر خواهی می کنم.با دو دوست عزیز که به عنوان مسول فنی نوشته بودند موافقم.ولی همکار گرامی همه در بخش دولتی مثل هم نیستند،قبول دارم افراد متخلف زیادی در بخش دولتی مسولیت دارند و با کارفرمایان تبانی می کنند و در بعضی مواقع شریک هستند و از جلسات اداره کاملا اطلاع دارند ولی افراد با وجدانی هم هستند که از مدت 14 سال خدمت خود حداقل 9 سال در تبعید بودند و همواره کمترین حقوق و مزایا دریافت می کنند و ای کاش روزی بشود با مسولین فنی که در زمان مسولیت ما کار کردندو الان هم هستند هم صحبت شوید و ببینید کارفرمایان در مقابل مسولین فنی سر تعظیم فرود می اوردند،تمام کشتارگاهها در عرض کمتر از دوهفته مجبور به امضای قرارداد شدند،چون هیچ نکته ضعفی خدا را شکر نداشتیم که از ان استفاده کنند ولی قرادادها را امضا کردند ولی ما را جابه جا کردند و بعد از جابه جایی تماس می گرفتند و می گفتند،دیدی گغتیم با دم شیر بازی نکن،ساعت سه نصف شب با خودروی شخصی برای حمایت از مسول فنی رفتم کشتارگاه.حداقل ماهی یکبار با بچه های تعزیرات می رفتیم بازدید و بدون استثناء همه را جریمه می کردیم .متاسفانه مدیران گرفتار سیاسی کاری شدند و برای حفظ صندلی خود باید باج پرداخت کنند.اما الان بدون تردید امثال ما همیشه و در همه حال لبخند خداوند را حس می کنیم و مسولین فنی هم از دوران به نیکی یاد می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
امسال که حقمون رو خوردن انشالا برا ساله دیگه اولش میریم دم در مجلس ساکمون رو میزاریم از همه زودتر اول صف نوبت میگیریم
حسین
|
Russian Federation
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
0
سلام آقای نماینده اگر در گفتارت صادق هستید خوب اول یه تلفن به رئیس سازمان می کردید و بعد مصاحبه را انجام می دادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
0
مگه سازمان مسئول امور استانها و مجلس نداره؟؟؟؟
حسین خادمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
0
ب این دوستی ک بعنوان ناشناس مشکلات بخش خصوصی و دولتی را بیان کردند توصیه دارم . با این توجیحات هرغلطی کسی بکند حلال . ولی اگر اعتقاد داشته باشیم ک نقش ،اصالت ، اعتقاد و سلامت نفس من و نگرش من به سرنوشت این حرفه و آیندگان یک مسئولیت هست گاهی تلاش مضاعف یا ب تعبیری جنگ باید کرد تانتیجه عاید شود . تشکیل گروههاو انجمن های هماهنگ و هم دل ، نظام دامپزشکی با تعصب و پرتلاش یک کار اساسی هست ولی شما بخش خصوصی خیلی ضعیف و پراکنده دنبال مطالبات خود از حاکمیت هستید .دستگاههای دولتی نیزمشکلاتی دارند ولی انسانهای سلیم النفس هم در دل آنها هستند حقوق خود را از طرق قانونی مطالبه میکنند ونگران تبعات احتمالی نیز نیستن . شما سعی کنید آن عده کم و باارزش باشیدوبه یاری حق تعالی امیدوار.
نظر شما
ادامه