کد خبر: ۳۸۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

 


شیوع ویروس سویه H5N6 بیماری آنفلوانزای پرندگان که در طی چند هفته گذشته در سه کشور آسیایی گزارش شده بود، در کشور هلند نیز تایید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، کره جنوبی نیز یکی از کشورهایی است که حضور سویه H5N6 این بیماری را در این فصل، در مزرعه‌ اردک تایید نمود.

مقامات دولتی در هلند، نخستین همه‌گیری بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در هشتم دسامبر در مزرعه پرورشی اردک در نزدیک شهر درنتن گزارش دادند. اما در طی اعلامیه صادر شده در روز دوشنبه از طرف OIE، آغاز شیوع این بیماری در 7 دسامبر از یک مزرعه پرورشی اردک گوشتی در نزدیک شهر Biddinghuizen بوده است.

ویروس باعث تلف شدن 40 قطعه از 15985 قطعه پرنده موجود در گله شد و جهت پیشگیری از شیوع بیماری، مابقی پرندگان زنده نیز معدوم شدند. آزماشات صورت گرفته حاکی از آن بود که تحت تیپ H5N6 جدا شده، مرتبط با H5N8 بوده است و مربوط به سویه زئونوتیک H5N6 موجود در آسیا نمی‌باشد.

مقامات بهداشت حیوانات، در اطراف مزرعه درگیر مراتب حفاظت و انجام اقدامات امنیت زیستی را اعمال نمودند. آزمایشات غربالگری از جهت حضور ویروس H5N6 در چهار مزرعه اطراف در شعاع 3 کیلومتری منطقه درگیر، منفی بود.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Wageningen Bioveterinary هلند، آزمایشات صورت گرفته نشان می‌دهد که  این سویه با سویه قابل انتقال به انسان H5N6 ارتباطی ندارد و H5 ویروس مرتبط با سویه فوق حاد H5N8 یافت شده در سال 2016 در هلند، بوده و N6 مربوط به ویروس کم حدتی که در گذشته در پرندگان وحشی اروپا یافت شده بود، می‌باشد.

هلند، پنجمین کشوری است که در آن حضور ویروس H5N6 گزارش شده است. این ویروس مشابه با ویروس یافت شده در یونان است که در زمستان گذشته شایع شده بود و مربوط به سویه H5N8 بوده است که در اروپا و بخش‌های دیگری از نقاط جهان یافت شد. ویروس فوق جزء سویه فوق حاد آنفلوانزای پرندگان است که اندمیک اوراسیا می‌باشد.

 

همچنین وزارت کشاورزی کره جنوبی در روز یکشنبه این هفته، شیوع جدیدی از ویروس H5N6 را در مزرعه تجاری پرورش اردک در شهر یونگام در شمال استان جولا، تایید نمود. مقامات اذعان داشتند که 76000 قطعه پرنده در پنج مزرعه در شعاع 3 کیلومتری منطقه درگیر، به جهت جلوگیری از انتشار بیماری معدوم شدند.

مسئولین احتمال دادند که ویروس فوق از نوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشد، اما برای تایید این موضوع، نیازمند انجام آزمایشات تکمیلی بیشتری می‌باشد.


 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
لطفا رفرنس معتبر ارایه دهید.صرفا جهت حفظ شان و منزلت حکیم مهر
نظر شما
ادامه