کد خبر: ۳۸۸۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

صبح امروز رئیس سازمان دامپزشکی کشور با حضور در دفتر استاندار قم، با وی دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، صبح امروز رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه رئیس حوزه ریاست این سازمان، با حضور در دفتر استاندار قم با وی دیدار و گفتگو نمودند.

در این ملاقات، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تشکر و تبریک سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، ابتدا به تشریح نیازهای کشور ازجمله گوشت قرمز پرداخت و اظهار داشت: جمعیت دامی پاسخگوی مصرف کشور نیست که در این رابطه با ارزیابی های صورت گرفته، از 20 کشور گوشت مصرفی را بر طبق ضوابط خودمان وارد می نماییم.

وی در مورد مقدار نیاز کشور گفت: نیاز به یکصد هزار تن گوشت وارداتی داریم که با هماهنگی های لازم با شرکت های معتبر، نسبت به وارد کردن آن اقدام می نماییم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: ما همیشه آماده باش هستیم و برای 365 روز سال برنامه تدوین کرده ایم.

وی بیان داشت: در انتها همه نگاه ها به دامپزشکی است ولی به حمد الله در مبارزه با بیماری ها در شرایط مطلوبی قرار داریم.

رفیعی پور اظهارداشت: طرحی  ارائه کرده ایم تا تخصیصی در حوزه اعتباری صورت گیرد تا در سال آینده دچار برخی مشکلات نشویم.

در ادامه صادقی استاندار قم ضمن خیرمقدم به ریاست سازمان دامپزشکی و هیئت همراه، اظهار داشت: استان قم دارای تردد 20 میلیون نفری داخلی و 3/5 میلیون اتباع خارجی است.

وی افزود: در قم بیش از 10 برابر استان های کشور حساسیت وجود دارد.

صادقی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، تلاش شده به اصولی و منطقی کردن مرغداری های استان عمل و ابلاغ هم شده و در این رابطه طبیعی است نقش مسئولیتی همه دستگاه ها مهم است.

استاندار قم اظهار داشت: دراین راستا کوشش شده تا دستگاه های مربوطه در مبارزه با بیماری ها حضوری فعال داشته باشند و معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

صادقی استاندار قم افزود: کمبود اعتبارات هزینه ای بخصوص برخی اولویت ها باعث کندی کار می شود ولی در حوزه سلامت باید اقدامات جدی صورت گیرد.

وی به بروز خشکسالی اشاره نمود و گفت: این معضل نیز بر مشکلات ما افزوده است.

استاندار قم گفت: بزرگترین میدان دام کشور در قم باعث گردیده کنترل و کار قرنطینه ای کاری بس دشوار باشد.

وی اظهار داشت: در مباحث قرنطینه دام اگر همکاری دامداران صورت نگیرد، برخورد جدی انجام خواهد گرفت.

صادقی بیان داشت: علت بالا بودن هزینه ها و پایین بودن راندمان کار، به اقتضاء زمان عمل نکردن است.

استاندار قم در پایان از حساسیت های مدیرکل دامپزشکی استان قم تقدیر و ابراز امیدواری نمود که انشاءالله در آینده شاهد بیماری نباشیم.

در انتها مدیرکل دامپزشکی استان نیز از حمایت های استاندار قم تشکر به عمل آورد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
1
0
متاسفم. رییس سازمان شده متخصص دامپروری. اگه گشتی بزنن میبینن دامدار مونده دست دامش. اینا از کجا این کمبودو دیدنو حس کردن.؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
از حکیم مهر خواهشی دارم. بعنوان رابط همکاران 1 احقیقو گزارش در مورد نظر این مسئولین ....... بزارن. من خودم دامپزشک. با اصولیترین متد فارم دامپروری هم دارم. در مقابل هزینه های سرسام اوری که دولت تحمیل میکنه میتونم بگم سود که هیچ ضرر هم میکنه این صنعت. با این وضع نه تنها صنعت دامپروری بلکه همکاران دامپزشکمونم در ورطه نابودی قرار گرفتن چون دامی نمونده. بعد مسئولین شب تو خونشون میخوابن صبح بیدار میشنو مجوز واردات میدن. چیزی جز رانت این وسط وجود نداره. وای بر ما
ناشناس
|
Finland
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
این جمعیت دامی کم ، حاصل تلاش کیست !!!؟؟ سالها تلاش جهاد سازندگی و بعد ادغامش در کشاورزی که همان مسیر خسارت بار و رانتی سابق را بطور وسیع تر ادامه داده است و نتیجه آن افزایش هزینه های پرورش و کاهش شرایط بهداشتی و افزایش تلفات ناشی از بیماریها است .
در حالی که ایران دارای پتانسیل بالایی در زمینه کشاورزی و دامپروری است و به بازارهای بسیار ثروتمندی برای فروش محصولات خود دسترسی دارد .
نظر شما
ادامه