کد خبر: ۳۸۸۵۵

 


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره، اذعان داشت که یک داروی جدید بر علیه آنفلوانزای پرندگان کشف کرده، که مانع از تکثیر ویروس سویه H5N1 می‌شود. این سویه باعث ایجاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می‌گردد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، موسسه ملی بهداشت کره جنوبی KCDC، طی مطالعات جدید که بر روی موش‌های آزمایشگاهی به انجام رسانده است، نشان داد که ترکیبات داروی مایکوفنولیک موفتیل (MMF)، باعث سرکوب تکثیر ویروس آنفلوانزای سویه H5N1 خواهد شد.

داروی مایکوفنولیک موفتیل (MMF)، توسط اداره غذا و داوری آمریکا در پیشگیری از رد پیوند اعضای پیوندی و درمان انواع بیماری‌های اتوایمیون مورد تایید قرار گرفته است.

علاوه بر این، بر طبق نظر KNIH، سلول‌های آلوده به ویروس H5N1 در هنگام تزریق این دارو، دارای واکنش‌های خودایمنی پایدار بودند.

 

بر طبق گفته KNIH ، این نخستین بار است که دانشمندان چنین ارتباطی مابین داروی مایکوفنولیک موفتیل و ویروس H5N1 را اثبات نمودند. یافته‌های این تحقیق در نشریه علمی Biochemical and Biophysical Research Communications این ماه منتشر شده است.

محققان KNIH در ابتدا موشهای آزمایشگاهی را توسط ویروس H5N1 فراهم شده از WHO، آلوده نمودند. آنها پس از تزیق داروی ذکر شده در بدن موشها فعالیت‌های ضد ویروسی و پاسخ‌های اتوایمیون پایداری را مشاهده کردند.

داروی مایکوفنولیک موفتیل به طور خاص به روشی متفاوت از داروهای رایج درمان آنفلوانزای پرندگان که در بازار فعلی موجود است، نظیر (oseltamivir) Tamiflu، GlaxoSmithKline’s zanamivir که تحت نام Relenza فروخته می‌شود، تاثیر خود را بر ویروس فوق می‌گذارد. این داروها معمولا از طریق هدف قرار دادن نورآمینیداز، ویروس را غیر فعال می‌کنند.

این نتایج حاکی از آن است که مایکوفنولیک موفتیل می‌تواند یک مانع جدید در مقابل تکثیر ویروسی به حساب آمده و یک محرک ایمنی در درمان عفونت ویروسی H5N1 محسوب گردد.

KNIH قصد دارد با انجام هرچه سریعتر آزمایشات بالینی جهت اثبات ویژگی‌های ضد ‌ویروسی این دارو، آن را به صورت تجاری در درمان این بیماری به کار گیرد.

 
 
نظر شما
ادامه