کد خبر: ۳۸۸۵۰



جلسه هم اندیشی درخصوص جلوگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های تخم‌گذار با تاکید بر تشدید مراقبت‌های بهداشتی و رعایت اصول امنیت زیستی توسط مسئولین واحدها و رعایت موارد امنیت زیستی و اصول قرنطینه‌ای در اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در این جلسه ضمن تاکید بر تلاش‌های دامپزشکی در سنوات گذشته در خصوص پیشگیری از این بیماری در جمعیت طیور صنعتی و سنتی استان گفت: عاری بودن از بیماری آنفلوانزای پرندگان یکی از مهمترین دستاوردهای دامپزشکی استان طی سنوات گذشته بوده است که با تلاش کلیه پرسنل و دستگاهای ذیربط بدست آمده است.

«دکتر اصغر زاده» افزود: دامپزشکی تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا با تشدید شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای و همچنین همکاری پرورش‌دهندگان از این بیماری جلوگیری نماید.

در ابتدای جلسه «دکتر محمد علی بخشی» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه به اهمیت و ضرورت تشکیل جلسات هم اندیشی اشاره کرد و خطرات و تبعات بهداشتی و اقتصادی ناشی از بروز احتمالی این بیماری در استان را متذکر شد.

وی بر رعایت نکات بهداشتی لازم در واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار تجاری و رعایت اصول امنیت زیستی، تشدید مراقبت‌های بهداشتی قرنطینه ای در ساختار مرغداری ها و اطلاع رسانی سریع و به موقع تاکید نمود و گفت: هر گونه کاهش در تولید محصولات و تلفات غیرمتعارف طیور باید جدی گرفته شود و بلافاصله به دامپزشکی منعکس شود.

بخشی همچنین درخصوص اجرای طرح‌های پایشی خواستار همکاری واحدهای پرورش با دامپزشکی شد و بر استخدام مسئول بهداشتی توسط واحدهای تخمگذار تاکید کرد.

وی بر ضدعفونی ماشین‌های حمل تخم مرغ، پیگیری مباحث بهداشتی و واکسیناسیون اجباری کارگران واحدهای پرورش تاکید کرد.

در ادامه پاورپوینت آشنایی با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آخرین وضعیت بیماری در کشور و جهان ارائه گردید.

در پایان این جلسه تولیدکنندگان استان به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.









نظر شما
ادامه