کد خبر: ۳۸۸۳۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

سرپرست امور تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شکایتی مبنی بر وجود حشرات موذی به ناظرین ما اطلاع داده نشده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «امیر سالاری» در خصوص پیدا شدن سوسک و کرم در غذای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد اظهار‌ داشت: در غذاخوری دانشگاه فردوسی مشهد نظارت توسط ناظر مستقر و ناظری که مرتبا سرکشی می‌کند انجام می‌شود و تا امروز مواردی که به ناظرین ما مراجعه شده است شکایت به دلیل عدم کیفیت غذا یا شی خارجی بوده است و تاکنون  حشرات موذی مانند سوسک و کرم در غذای دانشجویان وجود نداشته است و این غالبا اشتباهی است که توسط خود دانشجویان به دلیل تشخیص  نادرست بخشی از غذا و یا وسواسی که در چند وقت اخیر در بین دانشجویان پیش آمده صورت گرفته است.

وی‌افزود: موارد این چنینی که به تشخیص دانشجویان سوسک یا کرم بوده و به ما مراجعه کرده‌اند را به دانشکده دامپزشکی ارجاع داده شد تا کار بافت‌شناسی و آزمایشگاهی بر روی نمونه انجام شود که متوجه شدند که تکه‌ای از سبوس یا قسمتی از مرغ بوده است.

سرپرست امور تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه اثباتی بر صحت  تصاویری که در فضای مجازی مخابره می‌شود وجود ندارد، بیان‌کرد: ما آن مواردی را می‌پذیریم که دانشجو در سلف مورد را به ناظرین سلف اطلاع دهد و ما هم بدون هیچ قضاوت اولیه نمونه را همراه با دانشجو به آزمایشگاه‌های همکار می‌فرستیم که در آزمایشگاه  کاملا نوع بافت و منشاء آن شی مشخص می‌شود و این مسیر ما برای رسیدگی به شکایات است.

سالاری با بیان اینکه وجود حشرات موذی در غذا را به دلیل اینکه موردی مراجعه نشده است را قبول ندارد‌، گفت: تمام دانشجویان در صورت شکایت در مورد غذا می‌توانند به ناظرین سلف که از خود دانشجویان بهداشت و مواد غذایی هستند مراجعه کنند و بعد از آن مسئول کنترل کیفی دانشگاه هستند و هر موردی که از این کانال به اثبات برسد را می‌پذیریم و پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه‌کرد: تمام دانشجویان در هرساعتی از شبانه‌روز می‌توانند از انبارها، سردخانه و آشپزخانه بازدیدکنند و تلاش ما این است که نظارت را قوی کنیم  تا در آشپزخانه و در مسیر توزیع غذا مشکلی نباشد.

سرپرست امور تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد درباره نقش شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد‌‌ گفت: شورای صنفی در سالی که گذشت به تشویق ما بعد از چندسال تعطیلی، تشکیل شد و ما آنها را بازوهای اجرایی خود می‌دانیم و بار نظارتی ما در دانشگاه را کم می‌کنند زیرا در بین دانشجویان هستند و بازخوردها را می‌گیرند و منتقل می‌کنند همچنین در بسیاری از برنامه‌ریزی‌های شورای صنفی مشارکت دارند که می‌توان گفت 100 درصد برنامه‌ریزی غذایی با همکاری شورای صنفی صورت می‌گیرد و در مرحله  نظارت نیز افرادی از شورای صنفی به عنوان ناظر مستقر در غذاخوری‌ها در کنار ناظرهای دانشگاه حضور دارند و مسائل صنفی را از ابعاد دیگر مورد بررسی و رضایتمندی‌ها را می‌سنجند.

سالاری اظهار‌‌ کرد: پیمانکار غذاخوری دانشگاه تقریبا با فضای تغذیه دانشگاه آشنا است و به نوعی زیر نظر ما فعالیت می‌کنند و به دلیل رعایت خط قرمزهای تغذیه دانشگاه  رضایت نسبی وجود دارد و تلاش ما این است که به سمت تجهیزات مدرن و تنوع پیمانکارها برویم تا غذای دانشگاه از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار شود و دانشجویان انتخاب‌های بیشتری داشته باشند تا غذای با کیفیت‌تر را انتخاب کنند.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
جالبه چقد سبوس و تکه مرغ بهم شبیهن از لحاظ بافت شناسی خخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
البته نیم سوسک من زیاد دیدم!!! که به گفته کارشناسان توی روی خودم گفتند پوست سیر سوخته است و شما حساسید. گویا پوست سیر سوخته از مد افتاده شده سبوس رو مد کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
کی به کیه بزن برو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
اشکالی نداره ،سوسکه از اون مرغ و گوشتی که به دانشجویان می دهید هم بهداشتی تر و هم با کیفیت تر است.
شیرزای م.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
1
روزی که یکی از دانشجویان این نمونه رو برای آزمایشگاه آورده بود من آزمایشگاه بودم خیلی شبیه پای سوسک بود و خیلی برام جذاب و چندش آور بود بدونم چیه!
بعد از بررسی معلوم شد یک بافت گیاهیه چیزی شبیه سبوس یا شاید یک تکه شالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
حداقل میدانی سوسک دارو نخورده
نظر شما
ادامه