کد خبر: ۳۸۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

بازدید مشترک رییس مرکز ملی تشخیص و مدیرکل دامپزشکی استان لرستان در تاریخ بیستم آذر به منظور ارزیابی دوره ای مرکز ملی بررسی بیماری های انگلی شهر خرم آباد با حضور گروه ممیزی مرکز ملی تشخیص انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر محمد حبیبی» رئیس این مرکز با اعلام پیشنهاد تغییرات در چارت تشکیلاتی آزمایشگاه ها گفت: جایگاه آزمایشگاه ها در سطح ادارات کل دامپزشکی نیاز به بازنگری دارد و در این ارتباط تمام سعی و تلاشمان را برای ارتقا و رونق بیشتر جایگاه واقعی آزمایشگاه ها انجام می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان آزمایشگاه به دلیل تماس با نمونه های مرضی در خطر تماس با عوامل بیماریزا هستند و از طرفی دقت کارکنان آزمایشگاه نقطه اتکا تصمیم گیری های استانی و ملی است و لازم است توجه بیشتری به آزمایشگاه های دامپزشکی مدنظر قرار گیرند.

دکتر حبیبی هدف این بازدیدها را قدردانی از همکاران، تبادل اطلاعات، بهره گیری از توان آزمایشگاه های استانی و منطقه ای با استفاده از دستورالعمل های ارسالی مرکز تشخیص عنوان کرد.

رئیس مرکز ملی تشخیص اعلام کرد که از روز گذشته برای پانزده استانی که شرایط مناسبی داشته اند، امکان ارایه خدمات تایید تشخیص بیماری تنفسی طیور فراهم آمده است.

وی در پایان مجددا از زحمات همکاران شاغل در این مرکز قدردانی کرده و اعلام کرد که مرکز ملی تشخیص آمادگی ارایه آموزش های لازم برای استفاده بهتر از تحهیزات مرکز ملی آزمایشگاه بیماری های انگلی را دارد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Finland
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
کارکنان آزمایشگاه همواره در معرض خطر قرار دارند زیرا هر کدام به نوعی در معرض یک میکروب خطرناک،یک ماده شیمیایی سمی و یا یک ماده کانسروژن قرار دارند. علاوه بر این حساس بودن کار و لزوم نیل به نتایج دقیق و در عین حال در حداقل زمان ممکن خود یک عامل وارد آمدت استرس به کارکنان آزمایشگاه می باشد. افزون بر این نفس کار در این بخش نسبت به سایر بخشهای ستادی ادارت کل به مراتب دشوارتر است و به نوعی مهمترین بخش اداره کل نیز می باشد زیرا به عنوان مثال صدور گواهی حمل، انجام معدوم سازی و ... همگی منوط به نتیجه آزمایش می باشد که بعنوان یکی از مستندات مورد عمل مطرح می باشد.
بدلایل بالا کارکنان آزمایشگاه باید از امتیازات و اگر امکان ندارد از تسهیلات بیشتری نسبت به سایر کارکنان ستادی برخوردار باشند . متاسفانه در خصوص اعطای امتیازاتی از جمله سختی کار فقط چند حرکت خودجوش از سوی همکاران صورت پذیرفته که نتیجه آن تاکنون مشخص نشده است.
مورد دیگر تفکر مدیران کل در خصوص آزمایشگاه است . در دید یک سویه نگر یک مدیر سنتی فقط کار فیلدی اهمیت دارد و آزمایشگاه بعنوان یک بازوی مهم بررسی میدانی مغفول می ماند در این نگرش آزمایشگاه رفته رفته تبدیل به محلی برای تبعید افرادی می شود که مدیر کل محترم چشم دیدن آنها را ندارد و یا از بخشهای دیگر ستادی کنار گذاشته شده اند. امیدواریم ریاست جدید سازمان در انتخاب مدیران کل با چشم باز ، با اتکا به سوابق مدیریتی و کفایت علمی و بدور از تعلقات سیاسی عمل نمایند تا با جلوس افراد شایسته بر این مسند خودبخود شاهد افزایش منزلت آزمایشگاه در ادارات کل باشیم.
نظر شما
ادامه