کد خبر: ۳۸۸۳۲

 


در زمستان دما کاهش می‌یابد. در این روزهای سرد چه اقداماتی برای حفظ سلامتی اسبها لازم به انجام است؟

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، «دکتر لزلی ایستروود» استادیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تگزاس، می‌گوید: به طور کلی، موی اسبها به قدر کافی رشد نموده و پوشش طبیعی بدنشان در زمستان جهت گرم نگه داشتن آنها کافی است. اما در صورتیکه صاحبان آنها موهای اسب خود را کوتاه کرده باشند، بایستی راهکارهایی جهت گرم نگه داشتن این حیوانات به کار برد.

وی افزود: یکی از راههای کمک به گرم نگه داشتن آنها، فراهم نمودن سرپناهی مناسب جهت این حیوانات است. به عنوان مثال یک انبار سر پوشیده مکان مناسبی برای حفاظت از این حیوانات می‌باشد.

بدترین نوع آب و هوای زمستای برای این حیوانات شرایط هوای مرطوب، به همراه وزش باد است. اینجاست که داشتن سرپناه بسیار ضروری می‌باشد. از دیگر راههای گرم نگه داشتن این حیوانات استفاده از یک پتوی مناسب است، مخصوصا برای اسبهای دارای موهای کوتاه بسیار ضروری است.

 

بایستی دقت کرد در ساعاتی از طول روز که درجه حرارت اندکی افزایش می‌یابد، باید پتو را برداشت تا از عرق کردن حیوان پیشگیری نمود. این تعریق می‌تواند به حیوان آسیب برساند و باعث ایجاد بیماری گردد.

همچنین به میزان کالری دریافتی در زمستان دقت نمایید. در حالت عادی همان رژیم غذایی همیشگی برای اسب کافی می‌باشد. اما بسته به میزان فعالیت حیوان، در صورتی که به طور منظم در حال تمرین ‌باشد و یا کمبود وزن دارد، بایستی میزان کالری دریافتی را افزایش دهید.

ایستروود اذعان داشت: معمولا صاحب حیوان در زمستان، به جهت حفظ انرژی اسب جهت گرم نگه داشتن بدن خود، تمرین کمتری را انجام می‌دهد.

منبع: courierjournal

 

نظر شما
ادامه