کد خبر: ۳۸۸۰۷
نسبت زنان به مردان در رشته دامپزشکی دام‌های بزرگ به ۹۱ درصد رسید
دامپروران منطقه ویسکانسین تمایل به اشتغال فارغ‌التحصیلان زن در فارم دارند، زیرا گاوها واکنش بهتری در برخورد با کارکنان و دامپزشکان خانم از خود نشان می‌دهند ...


حکیم مهر - به گفته مدرسان کشاورزی، دامپروری و دامپزشکی، در بخش غربی- مرکزی ویسکانسین، به شکل فزاینده‌ای خانم‌ها تمایل به مراقبت از گاوها، کنترل سلامت و مدیریت گله دارند. این موضوع به شکل یک روند افزایشی و غیر قابل انکار تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، «آدام زیفل هوفر»، مدیر برنامه‌ریزی کالج «چیپوا ولی» می‌گوید: تعداد متقاضیان خانم در رشته مدیریت بهداشت حیوانات از حداقل ممکن در 4 سال پیش به حدود سه چهارم کل تعداد متقاضی در سال 2019- 2018 افزایش یافته است.

در دانشگاه ویسکانسین ریور فالز نیز در طی چند سال گذشته، نسبت حضور زنان به مردان در رشته علوم دامی و دامپزشکی دام بزرگ به طور قابل توجهی تغییر کرده است. بطوریکه امسال به میزان 91 درصد از 650 دانشجوی این رشته را خانم‌ها تشکیل داده‌اند.
 

وی افزود: این روند رو به رشد است و همچنان در حال افزایش می‌باشد و این موضوع برای صنعت شگفت‌انگیز است.

 پیوند قوی بین خانم ها و حیوانات

تعداد زیادی از دانشجویان جوان خانم، در همان دو سال اول دوره دانشگاهی خود، درخواست ادامه تحصیل در رشته‌های علوم دامی، همانند مدیریت گله، مشاور صنایع لبنی، تخصص در تولید مثل دام بزرگ و تخصص تغذیه دام را دارند.

آنها این فرصت‌های شغلی فوق در محیط باز را جهت استفاده از فناوری های جدید در آینده و کمک به تولید غذا در جهان، به جای نشستن پشت میز در کارهای اداری ترجیح می‌دهند. لازم به ذکر است که اغلب آنها علاقه زیادی به کار در گله و دامداری‌ها دارند.


«بایلی کارابا» دانشجوی این رشته می‌گوید: مراقبت از یک گله گاو 400 راسی همانند این است که 400 بچه با تفاوت‌های کلیدی داشته باشی. گاوها اگر احساسات خوبی نداشته باشند، نمی‌توان فهمید که مشکلشان چیست، ما باید به عنوان یک حلال مشکل برای آنها عمل کنیم. هنگامیکه گاو بیمار به حالت طبیعی بر‌می‌گردد، این بهترین احساس برای ما می باشد. گاوها همانند یک توله سگ، بزرگ و زیبا هستند.
 

دامپروران نیز متوجه شدند که ارتباط ویژه‌ای بین خانم‌هایی که در فارم مشغول هستند، با گله وجود دارد.

«زیفل هوفر» اذعان داشت که دامپروران منطقه ویسکانسین تمایل به اشتغال فارغ التحصیلان خانم در فارم دارند. علت این امر نیز ساده است، گاوها واکنش بهتری در برخورد با کارکنان و دامپزشکان خانم از خود نشان می‌دهند. استرس کمتر در فارمها نیز مخصوصا گاوهای شیری در گله‌ای با ابعاد بزرگ یعنی صدها و گاهی هزاران راس گاو، بسیار نکته مهمی است.

حال این نکته جای سوال است که آیا کاهش استرس بدین طریق بر تولید شیر این دامها نیز تاثیرگذار است؟

«کارل کرگنس» صاحب گاوداری شیری هلشتاین 1500 راسی می‌گوید: کاملا تاثیرگذار است. در مزرعه وی علاوه بر آقایان،  فارغ التحصیلان دامپزشکی و علوم دامی خانم مشغول به کار هستند و تاثیر برخورد و رفتار ملایم آنها با حیوانات کاملا مشهود است. البته وی از کارمندان مرد خود نیز رضایت کامل را دارد.

منبع: leadertelegram



نظر شما
ادامه