کد خبر: ۳۸۷۶

حکیم مهر - سگی که به صورت مادرزاد به گونه ای متولد شده بود که وضعیت فیزیکی اش منجر به نابینایی موقت وی شده بود با کمک جراحی زیبایی کشش پوست، بینایی اش را به دست آورد.
"مولی" سگی از نژاد "شارپای" که به دلیل وجود چین و چروکهای زیاد پوست به شهرت رسید با اختلالی به نام برگشتگی پلک به درون چشم متولد شد، اختلالی که لایه های پوست به چشم فشار آورده و درد فراوان و نابینایی دائم را در پی دارد.

اما این توله کوچک پس از دو جراحی که به منظور برداشتن پوست های زائد و پیوند زدن آنها به پس سرش انجام گرفت اکنون می تواند به خوبی ببیند.

به گفته ریچارد مارک، جراح "مولی" این حیوان از بدترین نوع این اختلال در عذاب بوده است. وی می گوید با انجام جراحی زیبایی کشش پوست، بخش بزرگی از پوستهای سر این سگ را برداشته و باقیمانده آن را برای جلوگیری از مسدود ساختن دید وی، به پشت سرش بخیه زده است.

 


به گفته مارک در صورتی که این کار انجام نمی گرفت "مولی" برای همیشه نابینا می شد. مارک می گوید چنین اختلالاتی معمولا به واسطه تولید مثل نادرست در میان سگها به وجود می آید، پدیده ای که به منظور تامین خواست معیارهایی که تنها ظاهر سگها و نه سلامت آنها را مهم می دانند، به وجود آمده است.

نظر شما
ادامه