کد خبر: ۳۸۷۴۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس موسسه رازی در غرفه پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر:
«دکتر مسعود هاشم‌زاده» افزود: متاسفانه واکسن به عنوان یک کالای تجاری دیده شده که این یک اشتباه است، چراکه واکسن یک کالای استراتژیک است ...
 

حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقات و واکسن‌سازی رازی در غرفه پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته، با بیان اینکه میزان استقبال فعالان عرصه دام و طیور از نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است، گفت: «البته ممکن است یکی از دلایل این موضوع تعطیلات پیوسته آخر هفته بوده باشد.»

 «دکتر مسعود هاشم‌زاده» با بیان اینکه ایران در حوزه تولیدات دارو پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل خوبی دارد، تصریح کرد: «موسسه رازی با توجه به قدمت 90 ساله در زمینه تولیدات واکسن، استانداردهای معتبر را داراست.»

وی افزود: «متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که واکسن به عنوان یک کالای تجاری دیده شده که این یک اشتباه است، چراکه واکسن یک کالای استراتژیک است و سازمان‌ها و دستگاه‌های تصمیم‌گیر در حوزه واکسن باید برنامه‌های خود و ویژگی‌های بیولوژیک واکسن در طرح های ملی را معین کنند و بر اساس آن معیارها اجازه استفاده از این محصول را بدهند. همچنین برای کنترل بسیاری از بیماری‌های ویروسی می‌بایست با توجه به استانداردهای بومی کشور واکسن تولید شود تا بتوان نتیجه و اثربخشی بالایی به دست آورد.»

هاشم‌زاده اضافه کرد: «بنابراین اگر انواع واکسن‌ها در برنامه ریزی‌ها برای بیماری‌های مختلف مطرح شود، به ویژه در بیماری‌هایی که برای آن یک برنامه کنترل و پیشگیری کشوری تدارک دیده می‌شود، مشکلات را به دلیل تغییر ساختار ویروس‌ها دوچندان و حتی پیچیده‌تر خواهد کرد. لذا تقاضا داریم مسئولانی که در بحث پیشگیری و تدوین برنامه‌های ملی هستند، نوع و ویژگی واکسن و ساختار بیولوژیکی که می‌بایست واکسن‌ها داشته باشند را تعیین کنند. لذا اینکه یک بازار مکاره ایجاد شود و تجار، این عرصه را محل رقابت خود قرار دهند، موجب بروز مشکلات عدیده‌ای خواهد شد و باید از این روش غلط جلوگیری شود. به عنوان مثال برخی با دادن تخفیف‌های زیاد و حتی دریافت مبلغ با تاخیرهای شش ماهه و چند ماهه و تبلیغات فراوان در این عرصه، در صدد به دست آوردن بازار هستند و این متاسفانه یکی از معضلات فعلی بازار واکسن است.»

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا امسال کمبود واکسن خواهیم داشت؟ خاطرنشان کرد: «کمبود واکسن قدری در حوزه بیماری تب برفکی بوده است ولی در سایر موارد مشکلی وجود نداشته است. البته ممکن بوده که در موارد نادر و حتی مواقع خاصی با مشکلات جزئی و چند ماهه مواجه شده باشیم که بلافاصله جبران شده است.»

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
با اين صحبت دكتر هاشم زاده در خصوص نحوه فروش واكسن هاي موسسه دو احتمال وجود دارد اول اينكه ايشان نمي دانند واكسن هاي موسسه با مدت ٦ ماهه و تخفيف ٤٠ درصد براي واكسنهاي زنده و ٢٠ درصد براي واكسنهاي كشته به فروش مي رسند و گامبورو توليد موسسه به زور به نمايندگان داده مي شود كه در اين صورت جای تاسف دارد که ريیس این موسسه از آنچه داخل آن می گذرد بی خبر است يا احتمال دارد ايشان از شرايط اگاه است و نحوه فروش محصولات موسسه را مي داند که در اینصورت ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
واقعا این تخفیفات غیر منطقی و بازپرداخت طولانی و جایزه فروش و مسافرت خارحی بردن و.....چه در واکسن و چه دارو بلای جان دامپزشکی کشور شده
دکتر کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
1
سلام.استاد هاشم زاده به چند سال دیگه زمان نیاز داریم تا در خصوص واکسن تب برفکی نیازی به واکسن خارجی نداشته باشیم.دکتر عزیز با عرض پوزش از شما ولی صحبتهای حضرتعالی نشان از ضعف مدیریتی شدید در این موسسه است که با قدمت 90 ساله هنوز نمی تواند یک واکسن تب برفکی با کیفیت تولید کند.البته بیماریهی تب برفکی ، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و انفلوانزا ما را از سایر بیماریها غافل کرده و در خصوص سایر بیماریها بخصوص بیماریهای تنفسی دام بزرگ و سقط جنین هم داریم دچار بحران می شویم و ......متاسفانه ضعف ما در حوزه پژوهش در دانشکده ها ,موسسه رازی و سازمان دامپزشکی مشهود است و این زنگ خطری است برای اینده کشور وکسی هم بفکر نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
اگر محصولاتش كيفيت داشت به زور و رايگان به نمايندگان گامبورو نمي دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
اگر اقاي دكتر هاشم زاده به سمت معاونت توليدات دامي وزير جهاد منصوب شوند در ان صورت خواهند گفت كه توليد كننده واقعي مرغدار و دامدار هستند و ارزش توليد پروتءين با قيمت كمتر خواهند بود نه به خاطر يك موسسه هزينه هاي ٧٠ هزار واحد توليدي افزايش يابد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
1
0
دورود بر دکتر هاشم زاده عزیز. تشخیص درد 80 درصد مسیر درمان است. موسسه باید صاحب واکسن کشور باشد چه تولید ،توزیع ،واردات ، واگذاری و نظارت بر مراکز تولید واکسن درکشور و نیز تعیین صلاحیت کشور های وارد کننده و سازمان دامپزشکی حداکثر بر محصول اعلام نظر نمایند. انوقت با تمرکز کاری و سپردن کار به کاردانش آنوقت تمام امور اصلاح می شود.
ناشناس
|
Belgium
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
0
1
انگار نه انگاری که آقای دکتر در دوره بمدت تقریبی هشت سال معاون دارو و درمان سازمان دامپزشکی بوده اند ! که از قضا روزگار واردات و نظارت بر بازار واکسن نیز در حوزه مسئولیت همین معاونت است. حالا سوال اینست که اگر بر فرض مدیریت ناظر بر بازار بخواهد به واکسن به همین نگاه "یک کالای تجاری" بنگرد و نخوابد با سوبسید و حذف رقبا اقدام کند برنامه جنابعالی چیست؟ و آیا همینطورمنفعلانه و .... بایستی فقط نظاره گر بود یا بایستی برنامه اجرایی داشت و در این دریای مواج ناخدایی کرد؟
نظر شما
ادامه