کد خبر: ۳۸۶۷۵

 


فروش مرغ‌های ارگانیک در ایالات متحده، افزایش خواهد یافت. این افزایش در پی اعلام شرکت «بل اند اونز» که مرکزی جدید جهت تولید محصولات ارگانیک تاسیس نموده، می‌باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، شرکت بل اند اونز در پنسیلوانیا، با تاسیس کارخانه جدید خود به مساحت 5 هکتار تولید محصولات ارگانیک خود را به 3 برابر قبل افزایش خواهد داد. آنها تا اوایل سال 2020 ظرفیت تولید مرغ خود را به 2/6 میلیون قطعه پرنده در هفته می‌رسانند.

آمار منتشر شده توسط وزارت کشاورزی آمریکا در اواخر سپتامبر، حاکی از آن بود که در سال پیش  افزایش چشمگیری در فروش مرغ ارگانیک به چشم می‌خورد. فروش این محصول با 78 درصد افزایش به 750 میلیون دلار رسید و در بازار محصولات ارگانیک، رشد عظیمی محسوب می‌گردد. فروش تخم‌مرغ ارگانیک نیز در حدود 11 درصد افزایش داشته که به 816 میلیون دلار رسید.

 

در حال حاضر 30 درصد محصولات تولیدی شرکت "بل اند اونز" ارگانیک است، که هر پرنده بدون مصرف هیچ نوع آنتی‌بیوتیکی تولید می‌شود. این شرکت در پی نژادی با رشد کند‌تر نظیر کلازنبستر است. آنها معتقدند که بایستی نژادی از مرغ، با درجه خلوص کیفی بالا و بدون داشتن عضله سفت سینه پرورش دهند. 

تا انتهای سال 2018 تمام مرغهای پرورشی این شرکت از نژاد کلازنبستر خواهد بود. این اولین شرکت در آمریکا می‌باشد که تمام مرغ‌های پرورشی خود را از نژادی با رشد آهسته تر و طعمی خوشمزه‌تر انتخاب نموده است.

 

«اسکات سچلر» مالک این شرکت، در سال 2015 در پی یافتن نژادی از مرغ با کیفیت بهتر بود. وی در میان نژاد‌های مرغ اروپایی به دنبال مرغهایی با رشد کند و تولید گوشت بالاتر و همچنین خروس هایی با تولید گوشتی عالی، قدرت بالای باروری و طول عمری مناسب بود.

این نژاد جدید در مدت 47 تا 50 روز به وزنی معادل 2/5 کیلوگرم خواهد رسید و چرخه رشد پرنده 15 درصد افزایش دارد و کاهش استرس‌های غیر ضروری، منجر به بهبود سلامت عمومی خواهد شد.

اکثر شرکت‌های بزرگ پرورش طیور در آمریکا به تولید محصولات ارگانیک و با رشدی آهسته تر رو آورده‌اند. رشد این محصولات در حدود 20 تا 25 درصد در سال می‌باشد.

منبع: poultryworld

 

نظر شما
ادامه