کد خبر: ۳۸۶۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
فرماندار شیروان:
«دکتر امین‌رضا مرآتی» افزود: این سازمان با وجود ارائه طیف وسیعی از خدمات در حوزه اقتصاد و سلامت، در بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها مظلوم واقع گردیده است ...
 

حکیم مهر - فرماندار شیروان در دیدار با مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: سازمان دامپزشکی با داشتن 35 درصد جمعیت پرسنلی در رتبه دکترا و متخصص، از قابلیت بالای هوش سازمانی برخوردار بوده و با وجود ارائه طیف وسیعی از خدمات در حوزه اقتصاد و سلامت، در بین دستگاه ها و سازمانها مظلوم واقع گردیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی در دیدار با فرماندار شیروان، ضمن تبریک و تهنیت انتصاب دکتر مرآتی به سمت فرماندار شیروان، در محوریت و اهمیت حرفه دامپزشکی و نقش ارزنده دامپزشکی در حوزه اقتصاد و سلامت جامعه سخنانی ایراد نمود.

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» با اشاره به نقش دامپزشکی در سلامت و امنیت غذایی و حفظ و صیانت از سرمایه عظیم صنعت دام و طیور کشور، این صنعت را صنعتی تجدیدپذیر، پویا با قابلیت اشتغال­زایی بالا و حجم مبادلات تجاری و مالی بالا برشمرد که بعد از صنعت نفت در جایگاه دوم قرار گرفته  است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی با تاکید بر نقش دامپزشکی در کنترل و مبارزه با طیف وسیعی از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان که با وجود بیماریهای نوپدید و بازپدید، هر یک می­تواند بحرانی برای جامعه بشمار آید، با تشریح شرایط سختی کار در دامپزشکی، بر ضرورت تقویت و ارتقاء دامپزشکی تاکید ورزید.

وی خاطر نشان کرد: امروز باید نگاه مسئولین، مردم و جامعه نسبت به دامپزشکی تغییر کند چرا که هر مقدار هزینه در حوزه دامپزشکی و تقویت این بخش مساوی خواهد بود با 200 برابر صرفه جویی در امر سلامت انسانی، یعنی 200 برابر ارزش افزوده در امر سلامت.

فرماندار شهرستان شیروان نیز ضمن تکریم مدیر کل و هیئت همراه، حوزه فعالیت­های دامپزشکی را گسترده و ثمره بخش نام برد، بطوری که به شکل مستقیم و غیرمستقیم در رشد و توسعه اقتصادی کشور تعیین کننده می­باشد.

«دکتر امین رضا مرآتی» عنوان کرد: سازمان دامپزشکی با تامین سلامت غذا و مهار بیمارهای مشترک بین انسان و حیوان سلامت جامعه را تضمین می­کند و در این مسیر اگر فردی از اجتماع دچار این بیماریها گردد، جدا از آسیب­های جسمی و روحی فرد، هزینه­های زیادی بر دوش دولت گذاشته خواهد شد.

مرآتی با اشاره به گسترش و توسعه زندگی شهری و شکل سریع مبادلات تجاری و انتقالات و جابجایی افراد، گفت: حضور بیماریهای نوپدید و بازپدید می­تواند بر انتشار میکروبی و ویروسی سرعت بخشد که زنگ خطر بزرگی برای سلامت جامعه می­باشد و اینجاست که نقش پیشگیرانه و جایگاه دامپزشکی متبلور شده و با فعالیت­های قرنطینه­ای و نظارتی خود اطمینان و آسودگی خاطر را به جامعه ارزانی می­بخشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی با داشتن 35 درصد جمعیت پرسنلی در رتبه دکترا و متخصص از قابلیت بالای هوش سازمانی برخوردار بوده و دستگاهی با این قابلیت بهره­وری بالا در استانها و شهرستانها از کمترین حاشیه­ها برخوردار بوده که این نشان دهنده کار خالصانه و حضور نیروهای مخلص می­باشد که به آرمانهای دینی و ملی خود اعتقاد دارند.

فرماندار شیروان، استان خراسان شمالی را استانی با قابلیت کشاورزی و دامپروری نام برد و بر همین اصل در شورای سیاست­گذاری شهرستان در حوره اقتصاد دام برنامه­های ویژه حمایتی خواهند داشت.

وی اعتبارات فعلی دامپزشکی را نامناسب دانست و بر تقویت اعتبارات تاکید کرد.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
0
خدایی نکته ظریفی رو بیان کردین.حالا اینا که گفتین قیمتش چنده.لطفا برای من دامپزشک در حد لیسانس حساب کنید پولش رو بدید یه فوق دیپلم رو بهتون تخفیف میدم مشتری بشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
0
صلاحیت سازمان دامپزشکی از استاندارد پایین تر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
0
هیچ بقالی نمیگوید ماست من ترش است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
0
مسولان فنی ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند این درحالی است که از حداقل معیشت برخوردار بطوری که حتی ماده 19 که سازمان دامپزشکی در بوق کرد اجرا نمیشود پس ...... سلامت مردم بازیچه نیست .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
0
مردم خودشان به فکر سلامت خود باشند دولتی وجود ندارد ایدز وغذاهای ناسالم
نظر شما
ادامه