کد خبر: ۳۸۵۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران:
«غلامعلی فارغی» افزود: استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها از مبحث‌های بیماری در طیور است که تنها عارضه آن ایجاد مقاومت دارویی است، اما هیچ خطری سلامتی افراد را تهدید نمی‌کند ...



حکیم مهر - رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران گفت: مردم در خرید گوشت و مرغ از اقلام بسته بندی و دارای برند استفاده کنند چرا که تحت نظارت سازمان دامپزشکی بوده و با تایید کارشناسان این سازمان دارای برند سلامت می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باریش نیوز، «غلامعلی فارغی» اظهار داشت: تولید گوشت سفید و قرمز در ایران حدودا 2 میلیون و 100 هزار تن در سال می باشد که سرانه مصرف کشور حدود 26 کیلوگرم برآورد شده است.

وی در مورد استفاده از هورمون‌ها در تولیدات دام و طیور متذکر شد: در تولید و پرورش هیچ مرغی هورمون استفاده نمی شود، زیرا استفاده از هورمون ها نه تنها صرفه اقتصادی برای تولید کنندگان ندارد بلکه از این روش نه در ایران و نه در هیچ جای دنیا استفاده نمی‌شود.

فارغی عملکرد و بهبود بهره وری تولید مرغ را استفاده از روش "اصلاحالات ژنتیکی" خواند و افزود: اصلاحات ژنتیکی نیز هیچ تاثیری بر روی سلامتی انسان‌ ندارد و در کنار این اقدام دستاوردهای علمی نسبت به تغذیه مناسب طیور و رعایت مسائل بهداشتی و مدیریتی و تهویه، کیفیت بهره وری را دوچندان کرده است.

وی در خصوص داروهای طیور خاطر نشان کردند: استفاده از آنتی بیوتیک ها از مبحث های بیماری در طیور است که تنها عارضه ی آن ایجاد مقاومت دارویی است اما هیچ خطری سلامتی افراد را تهدید نمی‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران درباره قیمت گذاری مرغ توضیح داد: بیشترین عامل تاثیر گذار کمیت تقاضا، عامل نوسانات قیمت مرغ می باشد، بدلیل اینکه احتکار در این محصول کمتر دیده می شود، قیمت مرغ در بازار با توجه به تقاضا، فصل و ایام خاص افزایش و کاهش می‌یابد.

فارغی خاطرنشان کردند: مرغ سبز نمونه ای از سالم ترین طیور می باشد که بدون هر استفاده از آنتی بیوتیک و دارو تولید می شود.

رئیس کمسیون کشاورزی و غذایی بازرگان در رابطه با کیفیت واردت گوشتهای منجمد از کشور برزیل افزود: استاندارهای موجود در بخش دام و طیور با توجه به وجود ناظران دامپزشکی و ناظران شرعی این کشورها رعایت شده و استانداردهای بهداشتی در کیفیت واردات گوشت های قرمز کمتر از تولیدات داخلی نیست.

وی در پایان مورد مشخصات گوشت و مرغ سالم گفت: مردم در خرید گوشت و مرغ از اقلام بسته بندی و دارای برند استفاده کنند چرا که تحت نظارت سازمان دامپزشکی بوده و با تایید کارشناسان این سازمان دارای برند سلامت می‌شوند.


 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
1
1
هر وقت ماده 19 اجرا شد = برند سلامت دارد
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
0
چه نظر بیجایی
یعنی چه که باقیمانده های آنتی بیوتیکی برای سلامتی مصرف کننده ضرری ندارد.
بر فرض مثال که فقط مشکل مقاومت دارویی باشد
همین مقاومت دارویی فاجعه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
0
همه چیز در ایران سالم است همه چی ارومه
نظر شما
ادامه