کد خبر: ۳۸۵۱۴



دانشمندان نوشیدنی حاوی الکترولیت ها را با طعم جوجه برای سگهای پلیس ابداع نمودند. سگهای پلیس به سرعت آب بدن خود را از دست داده و دهیدراته می‌شوند، زیرا تمام طول روز در حال بوکشیدن چمدان‌ها و جستجوی کوکائین و مواد مخدر می‌باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، بو کشیدن برای سگهای پلیس کار دشواری است. جبران آب از دست رفته بدن، با نوشیدن آب، یکی از راه‌های مرطوب نگه داشتن بینی‌ها و در نتیجه کارایی درست بینی‌ها می‌باشد. بر همین اساس، محققین نوشیدنی ویژه‌ای که حاوی الکترولیت‌ها برای این حیوانات می باشد طراحی نمودند. البته این نوشیدنی طعم ویژه‌ای دارد. این طعم مزه پرتقال و لیمو نیست بلکه طعم جوجه می‌دهد!

البته برای ما انسانها جذابیتی ندارد. اما دامپزشکان دانشکده دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا، اثبات نمودند که نوشیدنی طعم جوجه در مقایسه با تزریق داخل وریدی آب معمولی و الکترولیتها، دارای عملکرد بسیار بهتری است. بنابراین، آنها مقاله خود را در این زمینه در مجله Frontiers in Veterinary Medicine چاپ نمودند.

منظور از عملکرد بهتر، اینست که سگها این نوشیدنی خوش طعم را نسبت به آب معمولی در حجم بیشتری مصرف می‌نمایند. مخصوصا در زمان فعالیت در گرما و رطوبت، تمایل بیشتر سگها به نوشیدن این محلول الکترولیتی طعم دار خوراکی، کاملا مشهود می‌باشد.

این سگها در هر شرایطی از دما و رطوبت به سختی مشغول به کار هستند و همواره جهت خنک کردن خود نفس نفس می‌زنند و بدون خستگی به کار خود ادامه می‌دهند. آسیبهای حرارتی یک خطر جدی برای سگهای نیروهای ویژه و چند منظوره (SOF MPC) محسوب می‌شود.

جلوگیری از کمبود آب در بدن این سگها بسیار جدی است. تا قبل از انجام این مطالعه اطلاعاتی اندک در مورد نوشیدنی مناسب سگها در دست بود. روش سنتی و کلاسیک رفع تشنگی این حیوانات قرار دادن کاسه آبی جلوی آنها می‌باشد. این نوشیدنی جهت متعادل نمودن املاح و الکترولیت‌ها در بدن حیوان نیز مفید و کاربردی است.

منبع: Haaretz

نظر شما
ادامه