کد خبر: ۳۸۴۸۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه:
«دکتر کامیار محمدزاده» افزود: در این شرایط روستاییان و دامداران چاره ای جز فروش دام‌های خود ندارند و این فروش دام‌ها چوب حراج به اقتصاد ناتوان استان است ...
 

حکیم مهر - رییس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: سرمایه های دامی در مناطق زلزله زده با تهدید مواجه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر کامیار محمدزاده» با ابراز نگرانی از وضعیت دام ها در مناطق زلزله زده استان، گفت: با توجه به بازدید از مناطق زلزله زده متاسفانه مشکلاتی در خصوص جمعیت دامی در حال بوجود آمدن است که اگر به آنها توجه نشود، به چالشی مهم تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به وابستگی معیشت بخش زیادی از جمعیت استان به دام، گفت: بخشی از دام های استان در زلزله اخیر تلف شد و دام‌های باقیمانده نیز بعلت مشکلاتی از جمله نبود تغذیه مناسب و نبود جایگاه مناسب نگهداری در حال نابودی هستند و در این شرایط روستاییان و دامداران چاره ای جز فروش دام‌های خود ندارند و این فروش دام‌ها چوب حراج به اقتصاد ناتوان استان است.

محمدزاده خواستار تسریع در توزیع خوراک دام در مناطق زلزه زده شد و گفت: امیدواریم مصوبه دولت مبنی بر توزیع دو هزار تن علوفه در این مناطق زودتر اجرایی شود.

وی به تخریب جایگاه نگهداری دام ها نیز اشاره کرد و با بیان این‌که این موضوع نیز جمعیت دامی استان را تهدید می‌کند، گفت: دام های جوان (بره، بزغاله و گوساله) نیاز به نگهداری در مکان های مناسبی دارند که باید به آن توجه شود.

وی پیشنهاد داد به این منظور در هر روستا مکانی (کانکس) در نظر گرفته شود و دام های جوان تمام روستا در این اماکن نگهداری و تعلیف شوند.

محمدزاده هم‌چنین با بیان این‌که دام های منطقه بدلیل مشکلات تغذیه‌ای و استرس مستعد ابتلا به بیماری بوده و نیازمند اقدامات درمانی و پیشگیرانه هستند، گفت: باید بودجه مناسب برای تهیه دارو و واکسن فراهم و بصورت اورژانسی نسبت به ارایه خدمات اقدام شود.

وی ادامه داد: مشکل دیگر نابودی کلیه زیر ساخت‌های دامپزشکی مانند درمانگاه ها و داروخانه‌های مناطق زلزله زده است که به این دلیل امکان ارائه خدمات مناسب فراهم نیست، لذا باید در اسرع وقت نسبت به فراهم نمودن مکان‌هایی حتی به شکل کانکس برای ادامه فعالیت همکاران اقدام شود .

محمدزاده گفت: ما در سازمان نظام دامپزشکی استان آمادگی داریم در صورت فراهم نمودن بودجه کافی در اسرع وقت نسبت به تحت پوشش قرار دادن دام های مناطق زلزله زده اقدام کنیم.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
" ما در سازمان نظام دامپزشکی استان آمادگی داریم در صورت فراهم نمودن بودجه کافی در اسرع وقت نسبت به تحت پوشش قرار دادن دام های مناطق زلزله زده اقدام کنیم."

واقعا چقدر زحمت می کشید
بودجه باشد سازمان دامپزشکی در این کار اولی تر است
كلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
زشت ترين نوع سخن گفتن را فقط در ميان ما ايراني ها مي يابيد

جناب ناشناس نامحترم
از اون بودجه هايي كه شما مد نظرتون هست فقط در بساط خودتون ميتونيد پيدا كنيد دكتر محمدزاده منظورشون بودجه و اعتبار براي تجهيزات و مواد مصرفي همچون دارو و واكسن و سم و مواد ضدعفوني است وگرنه براي زحمات خودشون بولي درخواست نميكنند ضمنا سالهاي سال است دامپزشكي دولتي بيشتر از نيمي از نيروهائ بازنشسته شدن و جايگزين نشدن شما تو دولتي ها نيرو گير نمياري عزيزم كه برات كار كنه بخاطر همين از استانهاي همجوار نيرو اومد اخوي
اغر بخير
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
نمی دونم نظام دامپزشکی از ارائه سخنان بلند پروازانه و بدون عمل چه چیزی رو به دست می آورد!!!!!!؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
کاش حداقل روی نقشه کرمانشاه رفته بودید تا عمل دوستان در چشمتان فرو برود
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
سلام خدمت اقای دکتر ارجمند البته شاید دلیل اینگونه سخنان زشت و نادرست قدری هم به اطلاع رسانی شود. با توجه به همکاری دامپزشکان عزیزو سایر همکاران این حوزه از روز اول وقوع زلزله ناگوار متاسفانه در هیچیک از رسانه ها و خبرها به اهمیت حضور همکاران و کارهای ایشان اشاره ای نشده است.شاید لازم باشد به این موضوع توجه بیشتری شود.
نظر شما
ادامه