کد خبر: ۳۸۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  در حالی که مدیرکل دامپزشکی استان تهران از عرضه مرغ بصورت بسته بندی شده از 18 مهر ماه خبر داده بود اکنون معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور از عدم آمادگی بازار مصرف برای خرید مرغ بصورت بسته بندی شده و عدم همکاری فروشندگان خبر داده است و در کنار آن وعده دیگری به مردم داده شده و قرار است آبان ماه گوشت شناسنامه‎دار عرضه شود!

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی از عرضه گوشت شناسنامه دار در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: بازار مصرف هنوز آمادگی عرضه مرغ بسته بندی را ندارد.


دکتر سعید چرخکار با تاکید بر استفاده از برچسب در گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها ، اظهار داشت: با درج تاریخ تولید و کشتار بر روی گوشت ، مصرف کننده می تواند اطمینان بیشتری نسبت به سلامت گوشت مصرفی داشته باشد.

وی زمان اجرای این طرح را آبان ماه اعلام کرد و افزود: این طرح در سراسر کشور برای لاشه های گوسفند و گاو اجرا می شود که در کنار مهر دامپزشکی ، اطمینان خاطر بیشتر مصرف کنندگان گوشت قرمز را فراهم می کند.

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی در خصوص بسته بندی گوشت طیور تصریح کرد: این طرح در تهران اجرا نشد چرا که بازار مصرف و فروش مرغ بسته بندی آمادگی عرضه این محصولات هنوز ندارد.

وی تصریح کرد: کشتارگاه‌ها و واحدهای بسته بندی برای عرضه این مرغ ها آمادگی کامل دارند و با توجه به حجم بالای مرغ مصرفی در تهران، اجرای این طرح ضروری است.

چرخکار خاطر نشان کرد: بازار در مقابل افزایش هزینه ها همیشه مقابله می کند اما مرغ بسته بندی شده افزایش قیمت چندانی در پی ندارد از این رو بستر سازی فرهنگی برای اجرای این طرح الزامی است.

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی ایجاد تنش برخی فروشندگان در بازار را پس از اجرای هر طرحی از دیگر عوامل اجرا نشدن آن عنوان کرد و گفت: برخی از مصرف کنندگان نسبت به افزایش قیمت نگران هستند که باید بستر فرهنگی عرضه مرغ بسته بندی شده در تهران فراهم شود.   
 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
0
0
خدا به ایشان عمر دهد که اینچنین صادقانه سالهاست که خدمت میکنند انشا اله وزیر محترم علوم به فکر باشند که باید دانشجویانی چون ایشان تربیت کنند که با هر حزب وجناهی کار کنند و معاون باشند
omid
|
-
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
0
0
همكار عزير
زماني اشكال شمار وارد خواهد بود كه سازمان دامپزشكي را يك نهاد سياسي بدانيم و گرنه در كشور مانند ژاپن، فرانسه و ... مسئولان سازمان دامپزشكي با تغيير دولت ها تغيير نمي كنند.
دكتر چرخكار يك فرد فني و شايسته تقدير است.
براي انكه بداند
نظر شما
ادامه