کد خبر: ۳۸۴۷۴
 

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی از اقدامات حمایتی این سازمان در خصوص مجتمع پرورش ماهیان سردابی ریجاب برای ادامه فعالیت این مجتمع خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر امراله قاجاری» صبح امروز در بازدید از مجتمع پرورش ماهیان سردابی ریجاب که در زلزله اخیر دچار آسیب شده است، اظهار داشت: در خصوص مجتمع پرورش ماهیان سردابی ریجاب به دلیل تخریب تعداد زیادی از استخرها تلفات زیادی ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی بیان کرد: کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه به کمک شیلات و پرورش‌دهندگان در حال جمع‌آوری تلفات و همچنین ضدعفونی استخرهای آلوده هستند.

وی با اشاره به ارزیابی صورت گرفته در این زمینه، تصریح کرد: استخرهای باقی‌مانده با کمک‌های حمایتی از لحاظ بحث‌های تغذیه‌ای و تقویت کردن سیستم ایمنی و کاهش استرس قادر به ادامه کار هستند.

قاجاری افزود: علاوه بر تخریب تعدادی از استخرها و تلف شدن تعداد زیادی از ماهیان این مجتمع، آلودگی آبی مشکل حادی بود که بعد از وقوع زلزله تا روز گذشته ماهیان باقی‌مانده را به شدت تحت استرس قرار داده بود و در حال حاضر وضعیت کدورت آب بهتر شده است.

این مسؤول بحث پاکسازی سریع مجتمع پرورش ماهیان سردابی ریجاب و ادامه روند تولید را هدف اصلی سازمان دامپزشکی عنوان کرد و گفت: تلاش ما بر این است که استخرهای باقی‌مانده با اقدامات حمایتی به فعالیت خود ادامه دهند تا به وزن مناسب برای فروش برسند.

 
 
نظر شما
ادامه