کد خبر: ۳۸۳۴۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
استادیار جهادگر دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه:
«دکتر رامین مظاهری» گفت: کاری که ما در اینجا برای دام‌ها می‌کنیم، معالجه و درمان است و حتی در مواردی بوده دست به جراحی هم زده‌ایم تا حیوان از دست نرود ...
 

حکیم مهر - می گوید: قبل از سال ۹۱ موضوع فعالیت هایمان سر زدن و رسیدگی به روستاهای دور افتاده و عمده فعالیتمان فعالیت های عمرانی بود؛ اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که به جای فعالیت های عمرانی کاری را انجام بدهیم که نیازش احساس می شود و از طرف دیگر هم کاری انجام دهیم که مربوط به رشته خودمان باشد لذا برای همین به سراغ روستاها و معالجه رایگان دام های بیمار رفتیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نسل برهان، دانشجویان و اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه در قالب یک اردوی جهادی عازم مناطق محروم شهرستان اشنویه شدند، لذا با یکی از اساتید حاضر در این اردو که نسبت به سایر دانشجویان و اساتید از سابقه حضور بیشتری در اردوهای جهادی دامپزشکی را دارا بود گفت و گوی صمیمانه ای داشتیم که به شرح زیر است:

 «دکتر رامین مظاهری» گفت: گروه جهادی "دامپزشکان جوان" دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه از سال ۹۱ با هدف خدمت رسانی در امور بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری های دام و طیور در مدت زمان حضورشان در مناطق محروم استان آذربایجان غربی فعالیت خود را آغاز نمود.

وی افزود: قبل از سال ۹۱ موضوع فعالیت هایمان سر زدن و رسیدگی به روستاهای دور افتاده و عمده فعالیتمان فعالیت های عمرانی بود؛ اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که به جای فعالیت های عمرانی کاری را انجام بدهیم که نیازش احساس می شود و از طرف دیگر هم کاری انجام دهیم که مربوط به رشته خودمان باشد لذا برای همین به سراغ روستاها و معالجه رایگان دام های بیمار رفتیم.

مظاهری می‌گوید که انجام این فعالیت در مناطق محروم استان بخصوص مناطق مرزی، با توجه به شرایط امنیتی برایشان خالی از دردسر نبوده است اما با مساعدت های بی دریغ ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی و ناحیه های بسیج دانشجویی اشنویه ،سردشت، میاندوآب تقریبا مشکلی از نظر ایاب و ذهاب و تامین امنیت برای انجام فعالیت های جهادی احساس نگردید.

مظاهری افزود: بعد از حدود ۵ سال فعالیت و کارهای درمانی برای دام های مناطق محروم در استان، حالا "گروه جهادی دامپزشکان جوان" یک گروه جهادی شناخته شده برای مردم روستایی به حساب می آید، به گونه ای که با هر بار حضور این تیم دامپزشکی، می شود استقبال مناسب اهالی روستا را برای درمان دام های بیمارشان را مشاهده نمود.

دکتر مظاهری گفت: کاری که ما در اینجا برای دام ها می کنیم معالجه و درمان است و حتی در مواردی بوده دست به جراحی هم زده ایم تا حیوان از دست نرود، مثلا چند وقت پیش گوسفندی که یک چشمش عفونت کرده بود و باید این چشم تخلیه می شد که مجبور به جراحی شدیم؛ از طرفی باید این را هم در نظر بگیریم که یکی دیگر از سختی های این کار این است که مردم روستا نمی توانند بپذیرند که حیوانشان زیر عمل از بین برود و اگر اتفاقی سر این جراحی ها برای دام بیفتد، مردم نمی گویند که خب این حیوان زیر عمل از بین رفت؛ می گویند زدید دام ما را کشتید؛ همین موضوع هم باعث می شود که در طول جراحی با همه سختی ها ما با این ترس هم رو به رو باشیم و این ترس وقتی بیشتر می شود که صاحبان آنها موقع عمل بالای سر حیوانشان می ایستند و فقط به چشم های ما خیره می شوند مبادا که برای دامشان اتفاقی بیافتد و خب خدا را شکر در طول این مدت با موردی که بدنبال اقدامات درمانی انجام شده از دست برود مواجه نشدیم.

وی در پایان افزود: بنده نیز به نوبه خود از زحمات بی دریغ تک تک افراد و ارگان های حاضر در این دوره جهادی کمال تشکر را داشته و آرزوی توفیق بیش از پیش را برای این عزیزان از خداوند متعال خواستارم.

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دامپزشک تغییر شغل داده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
1
دکتر برید همون کار عمرانی.هم تمیز تره هم با کلاس تر.اگه لازم بود خود دولت اقداماتی می کرد.درمان رایگان یعنی این شغل از بین رفته.دامپزشکی در ایران جا نیفتاده و نخواهد افتاد.دامپزشکی خوندن یه اشتباه بزرگه .................. بدبختی ها و تلخی های دامپزشکی رو حس نکردید.بیشتر دامپزشکان به شغل های دیگه روی آوردن.این رشته مسیر اشتباهه.دامپزشکی یعنی فقط زحمت ولی از پول و آرامش خبری نیست.وقتی دولت گروه بزرگ کشاورزی و دامداری رو ول کرده یعنی بع نفعش نیست.دولت با درآمدهای خودش کار می کنه یعنی یاری رسانی و دستگیری از مردم و روستایی.کشاورزی و دامپروری برای دولت فقط هزینه تحمیل می کنه ولی صنعت خودرو به راحتی و الکی پول های کلان میاره.ماشینی که دو میلیون نمی ارزید،چهارده میلیون فروختند.همش سوده.پس دولت حق داره بگه مردم کیلویی چند!کشاورزی و دامپروری کیلویی چند!!؟
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
با سلام
کاش به جای هزینه چند میلیونی برای یک اردوی چند روزه ............. همون هزینه وتیم به مناطق زلزله زده میرفت که واقعا نیازمند کمک هستند. بیشتر هزینه همچین اردوهایی همون خورد و خوراک ومکان خواب و داروهای رو به انقضا می شود. ودامدار با یک ویزیت ساده و چند تا قرص جواب چندانی هم نمیگیرد ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
شما با درمان رایگان اخرین کاردو بر پیکر نحیف دامپزشکا زدید از ماس که برماس
ناشاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
0
استاد گرامی.هر کس ارزش خودش رو تعیین میکنه.اولا در مناطقی که میفرمایید منطقه ی محروم نیست شاید صعب العبور باشه ولی از نظر مالی محروم نیستند چون خودم در این نقاط کار کرده ام.مطمئنم خیلی منطق که رفته اید حتی مسخره هم کرده اند.میگن بیا ببین گاوم آبستنه؟با این کارها بجز خرابتر کردن وجهه ی دامپزشکی چیز دیگری عایدتون نمیشه.از مصاحبه تون هم کاملا مشخصه.همین کارها باعث شده که دامدار دامپزشک رو ۸۰ کیلومتر بکشه روستا بعد بگه دامم خوب شد یا فروختم یا رفتم دارو گرفتم.شما هم به سلامت.رفت و برگشت ۱۶۰ کیلومتر راندگیی و خطرات واستهلاک ماشین براتون ماند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
0
جهادگر یعنی .............. به دامپزشکی اونیکه اونجا مطب داره از کجا نون بخوره دامپزشک گشنس ملت دولت چیکار کنیم به کی بگیم پولو جوونیمونو دادیم پای دامپزشکی هیشکی هزینه دامپزشکو نمیده قانونی نداره دیمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
تعرفه های نطام دامپزشکی تو آذربایجان غربی اجرا نمیشه اداره کل ارومیه حمایتی نمیکنه از نظام دامپزشکی کارفرما توروی ادم میگه تو نباشی یکی کمتر ازتو قرارداد میبنده حتی کارگری هم نمیدن به تندازه کارگرم ارزش نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
دکتر دل خیلی بزرگی دارین که خدمت بی منت رو به پول و ثروت ترجیح می‌دین.
زنده باد آیینی که به تو درس لیاقت آموخت.
مرادحاصلی خامنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
دکترجان مطعالات وتحقیقات جنابعالی درامر دامپزشکی قابل تحسین وتقدیر میباشد. خداقوت
اسد مطلبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
دکتر جان شما افتخار آذربایجان و مخصوصا شهر خامنه هستید باعث سرافرازی کشورید به کار جهادی و خدا پسندانه خودتان ادامه دهید و هیچگاه از کار واز تحقیقات وکمک به همنوع و هموطن مأیوس نشوید موفق و پیروز باشید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
جناب دکتر مظاهری کار خداپسندانه شما قابل تقدیر وستایش هست من واقعا متاسفم برای افرادی که فقط دنبال پول وجاه وجلال هستند،هستن کسانی که حتی پول دارو وویزیت را ندارند شما با این کارتان قدم خیر خیلی بزرگی برداشتید برای همچین قشری ،باشد تا مورد عنایت ولطف ایزد قرار گیرد
به امید موفقیت روزافزون شما در عرصه دامپزشکی وجهاد
به امید روزی که همه دست دردست هم دهیم نه پای دیگری را بکشیم
نظر شما
ادامه