کد خبر: ۳۸۳۲۱
 

جلسه اضطراری کمیته فنی- اجرایی بحران (زلزله) دامپزشکی در شهرستان قصرشیرین به ریاست مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر نادر پرور» در ابتدای این جلسه از همکاران اداره کل دامپزشکی استان ایلام که برای کمک به زلزله زدگان عازم منطقه شده اند، تقدیر و تشکر کرد.

وی با تاکید بر اهمیت هماهنگی و نظم بین اکیپ های اعزامی، خاطر نشان کرد: لازم است اکیپ ها ضمن داشتن تعامل مناسب و هماهنگی با یکدیگر، تمام توان خود را برای خدمت به زلزله زدگان به کار گیرند و در راستای تامین سلامت آسیب دیدگان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مردم این مناطق نیز خواست که در صورت داشتن تلفات دامی، آن را از طریق تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به معدوم سازی آن اقدام کرده و با این کار به حفظ و تامین سلامت زلزله زدگان کمک کنند.

دکتر پرور با بیان اینکه خوشبختانه امکانات لجستیکی محدودی تامین شده است، تصریح کرد: این امکانات پاسخگوی نیاز دامپزشکی نیست و مسئولان ستاد بحران استان قول مساعد دادند که تا فردا امکانات را در اختیار دامپزشکی قرار دهند تا دامپزشکی با تمام قدرت امکانات اقدامات بهداشتی خود را انجام دهد.

گفتنی است در این جلسه تعداد 29 اکیپ خدمت رسان و پشتیبان آنها ساماندهی شد و مقرر گردید این اکیپ ها مطابق خط سیر GIS  به صورت موزائیکی اقدام به شناسایی، تحلیل وضعیت موجود و دفن بهداشتی لاشه های تلف شده و همچنین سایر نظارت های بهداشتی مرتبط با ماموریت سازمان دامپزشکی در مناطق آسیب دیده در سطح روستاها انجام دهند.

  
نظر شما
ادامه