کد خبر: ۳۸۳۰۹



جلسه مشترک مسئولین فنی داروخانه های دامپزشکی، مدیران شرکت های پخش دارویی دامپزشکی در سطح شهرستانهای بویراحمد و دنا با حضور مدیرکل، معاون سلامت، سرپرست اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان و رئیس شورای نظام دامپزشکی استان به منظور هم اندیشی و برنامه ریزی توسعه بخش خصوصی و همچنین پیگیری مسائل و مشکلات پیش رو با محوریت ارائه آئین نامه اجرایی ماده 10 قانون سازمان دامپزشکی در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر بهمنش» مدیرکل دامپزشکی استان، در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه گفت: برگزاری چنین جلساتی علاوه بر همدلی، سبب ایجاد فضای اعتماد دو طرفه می شود، زیرا دو طرف با بیان دغدغه های خود و مشکلاتی که وجود دارد به تبادل نظر و رسیدن به نقطه مشترک جهت برطرف شدن این موارد می شوند.

وی در ادامه افزود: قوانین روشن و مدونی جهت مقابله با تخلفات صنفی وجود دارد ولی متاسفانه در اجرا گاهاً ضعف هایی دیده می شود که آن هم نه به دلیل عدم نظارت، بلکه به دلیل عدم گزارش موارد تخلف همراه با مستندات قانونی به دستگاه های نظارتی می باشد.

دکتر بهمنش افزود: جلوگیری از مصرف بی رویه و خود سرانه برخی از داروها نظیر آنتی بیوتیک ها توسط دامداران که موجب ایجاد باقیمانده دارویی در محصولات و مواد پروتئینی با منشاء خام دامی می شود، از جمله موضوعات مهمی است که باید در طی روند درمان هم توسط کلینیسین ها و بخصوص توسط داروخانه های دامپزشکی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان از مسئولین فنی بهداشتی داروخانه های دامپزشکی خواست از تحویل بدون نسخه دارو خودداری و در هنگام تحویل دارو، میزان و نحوه مصرف دارو را به دامداران تشریح نمایند.

«دکتر چهارلنگ» سرپرست اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان ضمن بررسی دستورالعمل های ارسالی از سوی سازمان دامپزشکی کشور، موضوعاتی نظیر ضرورت اجرای دستورالعمل های دامپزشکی توسط مراکز بخش خصوصی دامپزشکی، ممنوعیت فروش دارو بدون نسخه که تاثیر بسزائی در کاهش مصرف آنتی بیوتیک خواهد داشت، جلوگیری از رقابت ناسالم بین همکاران، استفاده از ظرفیت های بوجود آمده در خصوص موضوع کارورزی و استفاده از فارغ التحصیلان حوزه دامپزشکی در مراکز بخش خصوصی و .... را مطرح نمود.

در پایان متصدیان داروخانه های دامپزشکی شهرستانهای بویراحمد و دنا مشکلات و نقطه نظرات خود را ارائه و پاسخ لازم را از طرف مسئولین اداره کل دامپزشکی و شورای نظام دامپزشکی دریافت نمودند.

در کهگیلویه و بویراحمد تعداد 2 باب شرکت پخش استانی و تعداد 16 باب داروخانه دامپزشکی فعالیت می کنند که از این تعداد هر دو باب شرکت توزیع پخش استانی و همچنین 9 باب داروخانه دامپزشکی در شهرستانهای بویراحمد و دنا به ارائه خدمات مشغول می باشند.

 

نظر شما
ادامه