کد خبر: ۳۸۲۵۰

 
تیم تحقیقاتی دانشگاه جورجیا در طی مطالعه‌ای، چگونگی تاثیر وجود حیوانات خانگی را بر سلامت و مبارزه با تنهایی در سالمندان، مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، از اوایل ماه جاری جهت شروع این کار تحقیقاتی، تیم در جامعه شهر آتن در ایالت جورجیا در پی افراد مسن مایل به نگهداری از حیوانات بی‌سرپرست بود. این مطالعه شامل 34 جفت گربه و افراد سالمند بود که مرتبا مصاحبه می شدند و از جهت تنهایی، دلبستگی به حیوانات و وضعیت سلامتی مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند.

«هیدی ایون» یکی از مدیران این پروژه و دانشیار کالج سلامت عمومی و کالج علوم و فناوری خانواده، می‌گوید: اکثر افراد کسانی بودند که بیش از 75 سال سن داشتند و به تنهایی زندگی می‌کردند.

ایون در سخنرانی مطبوعاتی خود گفت: ما معتقدیم سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند، گزینه مناسبی برای سرپرستی این حیوانات محسوب می‌شوند، زیرا آنها به حیوان عشق می ورزند و توجه ویژه‌ای نسبت به افرادی که شاغل هستند و حدود 9 ساعت خارج از منزل به سر می‌برند، صرف آنها می‌نمایند.

 

«کرستین امرسون» یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی می‌گوید: تنهایی همانند چاقی و سیگار کشیدن،  تهدیدی جدی برای سلامت انسان‌ها محسوب می‌شود. اگر ما تنهایی را به نحوی درمان کنیم، از بسیاری از پیامد‌های ناشی از آن نظیر ناتوانی، افسردگی و زوال عقل نیز جلوگیری نموده‌ایم.

«شری ساندرسون» یکی دیگر از مدیران این مطالعه و دانشیار دانشکده دامپزشکی، می‌گوید: این تحقیق به نفع هر دو گروه افراد سالمند و گربه‌ها می‌باشد. همچنین ما امیدواریم که با برطرف نمودن موانعی که برخی از سالمندان مایل به نگهداری این  حیوانات نیستند، بتوانیم تعامل و ارتباطی پایدار میان این حیوانات و افراد سالمند فوق ایجاد نماییم.

در این مطالعه تمامی گربه ها از جهت وضعیت سلامتی و ویروس های مختلف، واکسیناسیون و درمان‌های ضد انگلی کنترل شدند. همچنین غذا، بستر و چکاپ ماهیانه در این حیوانات به طور مرتب مورد رسیدگی قرار می گرفت.

منبع: redandblack

نظر شما
ادامه