کد خبر: ۳۸۲۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
استاندار خراسان رضوی:
«علیرضا رشیدیان» در دیدار با رئیس دامپزشکی کشور افزود: از ظرفیت واحدهای کوچک تولیدی مرتبط با صنایع دام و طیور برای این مهم استفاده کنید ...
 

حکیم مهر - استاندار خراسان رضوی در زمینه اشتغال خطاب به رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: به فکر اشتغال دامپزشکان باشید و از ظرفیت واحدهای کوچک تولیدی مرتبط با صنایع دام و طیور برای این مهم استفاده کنید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، در این دیدار که در حاشیه معارفه مدیر کل دامپزشکی استان و در دفتر استاندار انجام شد، «علیرضا رشیدیان» گفت: خراسان رضوی جزء استان های پرجمعیت دامی و جزء بزرگ ترین استان های تولیدکننده گوشت و دیگر فرآورده های خام دامی است.

وی گفت: دامپزشکی جزو ادارات حساس در حوزه سلامت و سیار مورد توجه ماست و تامین مواد غذایی و سلامت غذای زائران بسیار با اهیمت بوده و نقش و رسالت سازمان دامپزشکی در این زمینه بسیار مهم است.

رشیدیان ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در زمینه مرکز بررسی بیماری های دامی گلمکان، یادآور شد: تلاش شود تا مرکز بررسی و تحقیقات گلمکان زودتر راه اندازی شود و استان و کشور و همچنین کشورهای منطقه از منافع آن بهره مند شوند.

وی اعلام داشت: خراسان رضوی با 28 فرمانداری، 73 شهر، 2592 روستای بالای 20 خانوار، 3300 آبادی دارای حساسیت خاصی به لحاظ سیاسی و جمعیتی است و در شرایطی که کشور از کاهش جمعیت روستایی رنج می برد، استان ما دارای افزایش 6 دهم درصدی جمعیت روستایی است و همین مهم نقش دامپزشکی را بیش از پیش پررنگ می کند.

رشیدیان اظهار داشت: در زمینه دامپروری استان به دنبال توسعه دامپروری مدرن و تبدیل واحدهای سنتی به صنعتی هستیم و لازم است با این حرکت از وجود دامپزشکان جوان در زمینه اشتغال و بهره برداری بهتر از این واحدها استفاده شود.

دانشکده های دامپزشکی با توجه به نیاز مناطق، نسبت به جذب دانشجوی دامپزشکی سیاست گذاری کنند

وی یادآور شد: دانشکده های دامپزشکی با توجه به نیاز مناطق، نسبت به جذب دانشجوی دامپزشکی سیاست گذاری کنند تا فارغ التحصیلان آنها در همان مناطق به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به مرزی بودن استان، خطر انتقال بیماری هایی از جمله تب برفکی را یادآور شد و خواستار آن شد تا سیاست های پیشگیرانه با قدرت بیشتری توسط دامپزشکی دنبال شود و از آمادگی استانداری برای کمک در این موضوع خبر داد.

استاندار خراسان رضوی خواستار آن شد تا مشکلات استان در زمینه تامین واکسن های مورد نیاز از جمله واکسن تب برفکی طی فازهای اجرایی آن توسط سازمن دامپزشکی رفع شود.

وی خاطرنشان ساخت: مردم به غذای سالم نیاز دارند و پیش قراولان تولید غذای سالم دامپزشکان و ادارات دامپزشکی هستند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حسن توجه استاندار به مسایل دامپزشکی استان، اظهار داشت: خودم را سخنگوی موجودات بی زبان می دانم که ماموریت دارم برای تامین سلامت آنها تلاش کنم.

«دکتر علیرضا رفیعی پور» خاطرنشان ساخت: وظیفه خود می دانم زبان گویای روستاییان و تولیدکنندگان باشم و موجبات خدمت به آنها را از طریق همکاران خدوم خود فراهم کنم.

وی اظهار داشت: دامپزشکی به قدمت تاریخ بشر است و به همین نسبت در جوامع، جایگاه دارد و با توجه به نوع کار دامپزشکی، این حرفه با غذای مردم و سلامت آنها سروکار دارد.

رفیعی پور گفت: با خانواده 36 هزار نفری دامپزشکی مفتخر به خدمت در حوزه های سلامت، اشتغال، تجارت و کشاورزی هستیم.

وی یادآور شد: اعتقاد دارم اگر دامپزشکی نباشد روابط بین الملل تحت الشعاع قرار می گیرد و قطع می شود چرا که کلید روابط بین الملل سلامت است و سلامت از مجرای دامپزشکی تامین و توزیع می شود.

استاندار خراسان رضوی در پایان از زحمات دکتر روحانی نژاد قدردانی و برای دکتر احمد شریعتی که از امروز سکان دار هدایت دامپزشکی استان شد، آرزوی توفیق نمود.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
دکتر شریعتی کارش درسته ایشالله ماده 19 رو هم ب زودی تو کل استان اجرا میکنه موفق باشی دکتر
هکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
ان شا... جناب دکتر شریعتی افرادی لایق را در سمت های دامپزشکی استان منصوب نمایند ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
جناب دکتر شریعتی عزیز
ضمن تبریک به حضرتعالی
اگر می خواهید در استان خراسان انشاا... موفق باشید .......................
نظر شما
ادامه