کد خبر: ۳۸۰۶۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
مدیر کل دامپزشکی استان همدان خبر داد:
«دکتر محمودرضا رسولی» افزود: اگر چندین هتل چند ستاره در استان راه‌اندازی شود اما یک گردشگر به دلیل مسمومیت غذایی بیمار شده و ناراضی از استان برود، در جذب گردشگر تأثیر منفی خواهد داشت ...
 

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: همدان جزو نخستین استان‌هایی است که مسؤول فنی بهداشتی را در مبادی تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی، حتی در رستوران‌ها و طباخی‌ها مستقر کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمود رضا رسولی» با بیان اینکه همدان جزو نخستین استان‌هایی است که مسؤول فنی- بهداشتی را در مبادی تولید، توزیع و عرضه و حتی در رستوران‌ها و طباخی‌ها مستقر کرده است، اظهار کرد: قریب به 200 مسؤول فنی- بهداشتی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که تمام آنها نیز تحصیلات دانشگاهی در رشته دامپزشکی دارند.

وی با بیان مسؤولان فنی- بهداشتی بر عملکرد واحدهای عرضه نظارت خوبی دارند، افزود: اگر چندین هتل چند ستاره در استان راه‌اندازی شود اما یک گردشگر به دلیل مسمومیت در اثر مصرف غذایی بیمار شده و ناراضی از استان برود، در جذب گردشگر تأثیر منفی خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه کنترل، بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی در سطح استان مورد توجه است، گفت: بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای واکسیناسیون، پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال، مایه‌‌کوبی علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مایه‌کوبی دام علیه بیماری شاربن، تب برفکی، تیلربوز، آبله، قانقرایا، آنتروتوکسمی، آگالاکسی و بروسلوز (تب مالت) در دستور کار دامپزشکی است.

رسولی با بیان اینکه در اداره دامپزشکی عملیات خون‌گیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری سل و بروسلوز در گاو و گوساله مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: کنترل و بازرسی از کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور استان در دستور کار دامپزشکی است.

وی با اشاره به اهمیت کنترل، بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی در سطح استان بیان کرد: مردم نیز در امر نظارت باید دامپزشکی را کمک کنند و موارد مشکوک را با ما در میان بگذارند تا کنترل دقیق‌تری صورت گیرد.

 
 
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
دامپزشکی باید این وظیفه را بعهده بگیرد. مواد خامی که وارد رستوران می شود معلوم است از کجا می آید؟ از یک گاو یا گوسفند بیماز در حال مرگ است یا از کشتارگاه بهداشتی؟ یاد دارم در یکی از شهرستانها، دامهایی که مریض می شدند و زمین گیر می شدند خوراک کبابی های آن شهر بودند و از آن زمان ببعد لب به کباب نزدم. خالا بروم همدان حتماً کباب سفارش می دهم.

بنظرم بازرسی بهداشتی مواد غذایی با منشاً دامی از زمینه های گسترده برای فعالیت دامپزشکان است. اگر انجام نشود سازمان های دیگر ورود می کنند و ....
یکی از دامپزشکان مطلع تعریف می کرد در روسیه بازرسی سبزیجات هم بعهده دامپزشکان است. حالا ما نمی گوئیم سبزی را هم می خواهیم بازرسی کنیم (که اصلاَ در ایران معلوم نیست کی مسئول آن است؟) لیکن حق حودمان مال خودمان است. سازمان دامپزشکی کشور هم بجد از این حق باید دفاع کند.
درود بر مدیر کل محترم، شجاع و مبتکر استان همدان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
هر جاده ،هر رستوران بین راهی،یه کارشناس ،زنده باد.فقط اگه میشد برای ساندویچی ها هم یه کاری بکنیم که دیگه عالی میشه
الهه
|
Germany
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
واعا برای خودمون متاسفم به جای اینکه سیاستگزاری رو درست کنیم و به اندازه ظرفیتمون دانشجو بگیریم میایم برای یه مشت نیروی سیاهی لشکر و غیر متخصصی که تربیت کردم اینجوری کار درست میکنم آخه یعنی چی دکتر دامپزشک بره تو رستوران چیکار کنه
الان این اسمش توهینه دلسوزیه و ترحم یا سرکار گذاشتن مردم و مشغول کردنشون به شغل کاذبه ؟الان با افتخار اینو میگید و ما باید خوشحال باشیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
حالا حقوق این لشکر را کی می خواد بده؟
اگر با شیوه فعلی حقوق بگیرند و مسوول فنی آویزان کارفرما باشد آنوقت است که این خلاف هتلها و رستورانها دو برابر شده و کار مسوولان فنی سخت تر می شود چرا که ..........................
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
درست است که همه چیز بهم مربوط است ولی اولویت ها را فراموش نکنیم. مثلا این جمله که" اگر چندین هتل چند ستاره در استان راه‌اندازی شود اما یک گردشگر به دلیل مسمومیت در اثر مصرف غذایی بیمار شده و ناراضی از استان برود، در جذب گردشگر تأثیر منفی خواهد داشت" جمله زیبایست ولی این را دستگاه های مربوطه از دامپزشکی و بهداشت باید بخواهد نه اینکه خودمان بگوییم و اجرا کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
تو کشتارگاهش صاحبکار میگه دارم پول مفت میدم به دامپزشک چه برسه به رستورانو طباخی اقا دانشجو زیادی نگیر که شغل الکی درست نکنی نمیدونید برای پول گرفتن از صاحبکار به چه ذلتی میوفتیم انگار داره به گدا پول میده



‌ģ
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
با اين نوآوري هايي كه در حال انجام است وضعيت و وجهه دامپزشكي از ايني كه هست هم خرابتر ميشه. آقا اين كارهاي الكي چيه انجام ميدين.
ايجاد اشتغال كه به هر قيمتي نميشه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
نكنيد .نكنيد .نكنيد. حرمت اين همه تحصيلات ايني نيست كه داريد ميكنيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
.... رئیس نظام ......... فقط یه کار انقلابی انجام بده ........ بره و ظرفیت پذیرش را با کمک رئیس سازمان کم کنن.هر وقت عرضه وتقاضا تعادل داشته باشه مثل یه اصل ساده اقتصادیه ،اونوقت تعدیل صورت میگیره.برای مثال اگه دولت نقدینگی رو در سطح جامعه بالا ببره چون تولید ثابته وبعضا حتی دارای رکود میباشد این امر باعث تورم میگردد در خصوص ورودی دانشگاه ها و میزان دسترسی به اشتغال همین موضوع صدق میکند ما تجربه اینکار را در پزشکی دیده ایم که نتایج مطلوبی بدنبال داشت موارد استخدام در هر جاده و رستوران مانند دگزامتازون میمونه که ضد التهابه ولی در دراز مدت ایمنوساپرسه .ایمنی رو نابود میکنه درست مثل شرایط الان که در حال فنا هستیم
کارشناس
|
Germany
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
مواردی دیده ام که صاحب رستوران گفته :" من پول ندارم بپردازم!به جای پول بیا غذا بخور!"
لازم به گفتن نیست که این گونه کارها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و راه حل ریشه ای نیست.
مسءول فنی در همه ساعات حاضر نیست و وجود آنها مانعی برای انجام تخلفات در آشپزخانه ها نیست.
آیا زمان آن فرا نرسیده است که به جای ایجاد توهم اشتغال دانش آموختگان دامپزشکی، به بیان واقعیت های اشتغال در دامپزشکی پرداخته شود؟
در نهایت پرسیده شود که چرا کاردان های دامپزشکی در مراکز مهمی از جمله کشتارگاه های دام و طیور که حتی پرداخت حقوق چند نفر کاردان دامپزشکی و کارشناس آزمایشگاه برای آنها ناچیز است، به کار گرفته نشده اند تا شاهد وضعیت کنونی کشتارگاه های استان نباشیم!!؟
همکاران دکتر دامپزشک من که به ماموریت خارج از کشور رفته اند می گویند که در هر کشتارگاه آنجا حداقل دو دکتر که حقوق آنها از طرف دولت پرداخت می شود و کار آنها نظارت بر بازرسان و امضای مدارک است و حداقل 10 کاردان و تکنسین دامپزشکی که در استخدام کشتارگاه هستند و بازرسی را انجام می دهند، مشغول فعالیت می باشند.
..........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
پس خودتان هم اقرارمیکنید که چه بر سرز مردم اوردید
ناشناس
|
Belgium
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
0
0
اولا تولید دامپزشک رو متوقف کرده و کاهش بدید وقتی نمی توانید شغل های مناسب برای دامپزشک ایجاد کنید لازم نیست تولید بی رویه داشته باشید این رشته به اندازه کافی در کشور مورد تحقیر قرار گرفته و فارغ التحصیلان این رشته سرگردان شده اند.وقتی نمی تونی حمایت قوی و شدید پشت سر مسئول فنی و بهداشتی داشته باشی،مستقر کردن در رستوران ها و غیره بی فایده است.همون قضیه کشتارگاه ها تکرار خواهد شد.کارفرما به راحتی کار خلاف خود را با پررویی انجام داده و برای اینکه مسئول فنی مزاحم نباشه یا با هم کنار میان یا تهدید اخراج شدن رو می کنه،و اینها از ........... و بی اهمیتی سازمان دامپزشکی هست.
مسئول بهداشتی یک رستوران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
0
0
مسئول بهداشتی یکی از رستوران در همدانم دکتر دامپزشکم
حقوق ماهانه دیگه گفتن نداره اویزان رستورانچی -یک پرس غذا در روز اتاق خواب در رستوران در مواقعی که شلوغ باشد همراه شام سبحانه کجا کشید کارما بیچاره پدر وماران مان چه کشیدن پسرش را دکتر کردنند ...........................!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
بی مدیریتی و بی فکری و بی اهمیتی دولت،باعث سرگردانی و این مسیرهای اشتباه رو رفتن،شده است
نظر شما
ادامه