کد خبر: ۳۸۰۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

جلسه هم‌اندیشی جامعه دامپزشکی حيوانات كوچک و سازمان دامپزشكی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه دامپزشکی حيوانات كوچک، جلسه هم انديشي جامعه دامپزشكي دام كوچك و سازمان دامپزشكي در تاريخ ١٣ آبان و با حضور «دكتر قاسم رضائيان زاده» معاون تشخيص و درمان سازمان دامپزشكي كشور، «دكتر محسن مشكوة» مشاور رئيس سازمان دامپزشکی، «دکتر محسن مهدوي نژاد» مدير كل دفتر دارو و درمان، «دكتر سعید کرمي» معاون سلامت اداره كل دامپزشكي استان تهران و «دكتر فرانک رودحله» معاون دارو و درمان اداره دامپزشكي استان تهران و با حضور اعضاي هيئت مديره و اعضاي جامعه دامپزشكي دام كوچك و به ميزباني جامعه دام كوچك برگزار گرديد.

دستور جلسه شامل موارد زیر بود:

1- نقش فعال جامعه در اجراي امور سياست گذاري و نظارتي

2- مشاركت جامعه دام كوچك در تدوين امور سياست گذاري مربوط به اين حوزه

3-  مزاحمت هاي شهرداري ها براي مراكز تشخيصي و درماني دام كوچك

4- پت شاپ ها و ابعاد مختلف آن

5- سوء استفاده ناشي از عدم وجود تعرفه هاي دامپزشكي

در ابتدا، «دكتر حسيني» دبير كميته ساماندهي و بهداشت درمان دام كوچك به شرح چكونگي شكل گيري كميته و توضيح عملگرد آن طي نزديك به يك سال اخير پرداخت.

در ادامه دكتر مشكوة با اشاره به لزوم نقش حاكميتي در ساماندهي امور پت شاپ ها و مجوزهاي مرتبط پرداخت و با سمع بيان مشكلات همكاران در اين حوزه مقرر شد تا اجراي امور مربوط با نظارت كامل سازمان صورت پذيرد.

معاون تشخيص و درمان ضمن اشاره به كمبود سياست گذاري كلان در ارتباط با حوزه دام كوچك خواستار توسعه فعاليت كميته ساماندهي و نقش حداكثري جامعه دام كوچك بوده و استفاده از دانش بخش خصوصي را راهگشاي تدوين قوانين كاربردي و پيشبرد اهداف اين حوزه دانست.

دكتر رضائيان زاده در ادامه خواستار نقش فعال و مشاركت اعضا در اجراي اين سياست ها شد.

دكتر مهدوي نژاد معاون دارو و درمان اشاره به تسهيل شرايط واردات دارو و واكسن از سوي سازمان در اين حوزه خواستار ورود بيشتر بخش خصوصي و سرمايه گذاري در اين زمينه جهت تامين رفاه همكاران و افزايش كيفيت خدمات بود.

وی با اشاره به نقش سازمان نظام خواستار ارتباط و حضور بيشتر اين سازمان در جلسات مرتبط شد.

در ادامه با طرح موضوع مزاحمت شهرداري ها براي همكاران، دكتر مشكوة ضمن ارائه مدارك قانوني و اقدامات انجام شده خواستار دخالت بيشتر سازمان در اين حوزه شد و دكتر كرمي معاون سلامت اداره كل استان تهران به شرح فعاليت هاي صورت گرفته در اين راستا پرداخت.

مقرر شد در همين ارتباط جلسه اي در محل اداره كل استان تهران تشكيل شود.

در ادامه با توجه به موضوع واكسن از چرخه توليد، واردات، توزيع و مصرف كه يكي از نكراني هاي مهم فعالان اين بخش مي باشد، دكتر رودحله به شرح افزايش سطح نظارتي در اين حوزه پرداخت و اين اميد ايجاد شد تا در آينده شاهد واكسيناسيون توسط افراد و مراكز غير مجاز نباشيم.

در ادامه موضوع پسماند و اقدامات اخير اداره دامپزشكي مطرح شد و اعضا به طرح مشكلات اخير ايجاد شده پرداخته و مسئولين نيز اقدامات صورت گرفته را شرح دادند كه مقرر گرديد تا از سوي اداره كل استان و كميته ساماندهي و بهداشت درمان دام كوچك، اين موضوع با شهرداري و محيط زيست پيگيري شود تا مشكلات پيش راه همكاران مرتفع گردد.

در پايان نيز از طرف جامعه دامپزشكي حيوانات كوچك به رسم ادب از زحمات دكتر مشكوة با تقديم لوح يادبود تقدير بعمل آمد. 

 
 

 
 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
لوح تقدیر برای چه کار خطیر و یا بزرگی !!؟؟ مثلا برای صدور بی حساب کتاب مجوز بیمارستان و کلینیک بدون توجه به توانایی های علمی و مهارتی افراد !! یا .................!! یا ...................!!
نظر شما
ادامه