کد خبر: ۳۸۰۴

حکیم مهر - نخستین خط ذبح بوقلمون صنعتی از ذبح تا بسته‌بندی همزمان با هفته دامپزشکی در شهرستان تیران و کرون راه‌اندازی شد.

همزمان با هفته دامپزشکی، نخستین خط کشتار بوقلمون صنعتی کشور که عملیات کشتار تا قطعه‌بندی و بسته‌بندی را با دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام می‌دهد در شهرستان تیران و کرون افتتاح شد.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون درباره این کشتارگاه صنعتی گفت: خط کشتار بوقلمون صنعتی فاز دوم کشتارگاه صنعتی طیور ثمین شهرستان تیران و کرون محسوب می‌شود که با اعتباری افزون بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.
فضل‌الله صالحی ظرفیت ذبح گشتارگاه صنعتی ثمین شهرستان تیران و کرون را دو تا 4 هزار قطعه در ساعت بیان کرد و افزود: این کشتارگاه سالانه 5 میلیون قطعه مرغ را ذبح می‌کند.
وی اظهار داشت: فاز دوم این کشتارگاه که شامل خط کشتار بوقلمون صنعتی است، ظرفیت کشتار یک‌هزار و 500 قطعه بوقلمون را در هر شب دارد.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون با اعلام اینکه این نخستین کشتارگاه صنعتی بوقلمون کشور است که بوقلمون را ذبح، قطعه‌بندی و بسته‌بندی می‌کند، بیان داشت: در این کشتارگاه، بوقلمون با دستگاه‌های تمام اتوماتیک و کیون‌دار ذبح، قطعه‌بندی و بسته‌بندی می‌شود که مورد تایید سازمان دامپزشکی کل کشور نیز قرار گرفته است.
وی افزود: این کشتارگاه می‌تواند با اخذ مجوز از دامپزشکی شهرستان، بوقلمون‌های ذبح شده که کاملا بهداشتی هستند را به منظور عرضه به تمام‌ استان‌های کشور صادر کند.

 

نظر شما
ادامه