کد خبر: ۳۸۰۰۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: وزارت جهاد کشاورزی به دلیل ارتباط مستقیم با غذای مردم، وزارتی حاکمیتی و امنیتی است ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۳۴ کشتارگاه در کشور موفق به دریافت کد IR  شدند که کد صادراتی محسوب می‌شود.

به گزارش  حکیم مهر، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از کشتارگاه تمام اتوماتیک مزرعه نمونه گلستان اظهار داشت: بسیاری از کشورهای اروپایی علاقه دارند تا نام ایران در لیست اتحادیه اروپا برای صادرات طیور قرار گیرد، اما صاحبان این بخش در کشور تمایلی به دریافت کد صادرات نشان نمی دهند .

34 کشتارگاه در کشور کد IR را دریافت کرده‌اند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در کشور 236 کشتارگاه طیور فعال هستند که از این تعداد 34 کشتارگاه کد IR  دریافت کرده‌اند که در واقع مجوز صادرات این کالا محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: با ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی در کشور در واقع محصولات ما مجوز صادرات و فتح بازارهای جهانی را بدست می‌آوردند و سهم استان گلستان از این نوع کشتارگاه‌ها 6 کشتارگاه با کد IR  است وشما جزو استان ها پیشرو در این زمینه هستید.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی باید به تکنولوژی های روز دنیا و تولید با کیفیت دست پیدا کنیم تا محصول ما شرایط صادرات به بازارهای دنیا را داشته باشد و داشتن کد IR  ضامن صادرات است.

رفیعی‌پور اظهار داشت: شرکت‌ها و تولید‌کنندگانی که به کد IR  را دریافت کنند می‌توانند با ارزش افزوده محصولات خود هزینه‌های خود را به سرعت بدست آورند و با توسعه مجموعه‌های خود ضریب ایمنی غذایی را بالا ببرند.

سالانه 360 میلیون قطعه مرغ در کشور تولید می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه در کشور بیش از 360 میلیون قطعه مرغ در سال تولید می‌شود، افزود: زمانی ما دارای این کد باشیم به راحتی می‌توانیم تولیدات خود را به 184 کشور دنیا داشته باشیم و در حال حاضر ما به کشورهای اتحادیه اروپا از جمله روسیه، کشورهای حوزه آسیایی شرقی و کشورهای همسایه صادرات داریم. یکی از بهترین بازارهای ما در این بخش از تولیدات، مربوط به روسیه و عراق است .

رفیعی‌پور تصریح کرد: با نگاه ویژه به آینده و بهینه‌سازی حوزه تولید و استفاده از صنایع پیشرفته های‌تک می‌توانیم به راحتی از حوزه پیرامونی به حوزه جهانی صادرات داشته باشیم.

به دنبال سه رقمی کردن کشتارگاه‌های صنعتی کشور با کد IR  هستیم

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال سه رقمی کردن کشتارگاه‌های صنعتی کشور با کد IR  هستیم، افزود: داشتن این برند و کد برای مصرف‌کننده ما هم فایده دارد چرا که مرغ باکیفیت مناسب صادرات که بین 1200تا 1800 وزن دارد کشتار و با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

کشتارگاه‌ها یکی از حلقه‌های جنگ با بیوتروریسم یا بیماری‌ها هستند

وی با بیان اینکه کشتارگاه‌ها یکی از حلقه‌های جنگ با بیوتروریسم یا بیماری‌ها هستند، اظهار کرد: کشتارگاه‌ها ارزش‌افزوده تولید را افزایش می‌دهند؛ برخی افراد در کشتارگاه‌ها به شکل شبانه‌روزی کار می‌کنند و جان خود را به خطر می‌اندازند که نتیجه کار آن‌ها کیفیت و تضمین محصول خروجی است.

رفیعی پور افزود: در حوزه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به‌خصوص وزارت دفاع دستوری صادر شده است که باید وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید به دنبال دو شاخصه امنیت غذایی و بهره‌وری باشد.

کشتارگاه های تمام اتوماتیک امنیت غذایی را افزایش می دهند

وی ادامه داد: ما اگر امنیت زیستی را در جایگاهی مانند کشتارگاه به شکل اتوماتیک انجام ندهیم امنیت غذایی ایجاد نمی‌شود و چنانچه در یک کشتارگاه معمولی تولید خوبی با امنیت بالا داشته باشیم اما باید بازهم به دنبال بهره وری در حوزه تولید باشیم و امنیت غذایی را هم در کنارش تضمین کنیم.

روزگاری ما نیازمند واردات مرغ بودیم

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: روزگاری ما نیازمند واردات مرغ بودیم اما در حال حاضر به‌جایی رسیده‌ایم که مازاد تولید داریم و باید بهره‌وری تعریف‌شده در ستاد اقتصاد مقاومتی را اعمال کنیم تا کیفیت محصولات افزایش پیدا کند و امنیت غذایی آن تأمین شود.

وی افزود: زمانی که کیفیت محصول بالا رود ما می‌توانیم همان محصول را صادر کنیم و تولید مازاد ما روی دستمان نمی‌ماند.

کلید بازار و تجارت در اختیار بخش دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی است

«دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، عصر امروز (۱۰ آبان) در دیدار با استاندار گلستان، وزارت جهاد کشاورزی را به دلیل ارتباط مستقیم با غذای مردم، وزارتی حاکمیتی و امنیتی دانست و گفت: در ایران نیز همچون بسیاری از کشورهای توسعه یافته، کلید بازار و تجارت در اختیار بخش دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: ظرفیت های گلستان در زمینه تولیدات دامی و طیور بالاست بطوریکه این استان ۱۳ درصد گردش مالی ۱۳۴ هزار میلیارد تومانی صنعت دام و طیور و آبزیان کشور را در اختیار دارد.

استان گلستان دارای 900 واحد مرغداری گوشتی است

رفیعی پور خاطرنشان کرد: گلستان 900 واحد مرغداری گوشتی دارد که بخشی از آن غیرفعال شده و باید دوباره به چرخه تولید بازگردند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: گلستان دارای 57 واحد مرغ مادر و تولیدکننده جوجه یک روزه است که نقش ویژه ای در صنعت طیور کشور دارد.

وی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور آمادگی هرگونه همکاری با استان گلستان را دارد و تلاش می کنیم در تخصیص بودجه نگاه ویژه ای به گلستان صورت پذیرد.

همچنین در این دیدار «سید مناف هاشمی» استاندار گلستان با اشاره به جایگاه گلستان در مسائل دامپروری و کشاورزی، اظهار کرد: ارتقای سهم استان در صنعت دام و طیور کشور سرعت رشد توسعه گلستان را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی می تواند نقش بسزایی در توسعه بیمارستان های دامپزشکی داشته باشد.

انتظار ما از سازمان دامپزشکی کشور، توجه ویژه در تخصیص اعتبارات به استان گلستان است

هاشمی افزود: انتظار ما از سازمان دامپزشکی کشور توجه ویژه در تخصیص اعتبارات به استان گلستان است، چرا که در واقع این استان جایگاه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود.

لازم به ذکر است، سالانه 180 هزار تن گوشت مرغ در گلستان تولید می شود که 50 هزار تن در استان و مابقی به دیگر استان های کشور و همچنین دیگر کشورها صادر می شود بطوریکه 25 درصد صادرات مرغ کشور از محصولات گلستان است.

گفتنی است، در گلستان 76 درمانگاه برای دام بزرگ و 5 بیمارستان دامپزشکی در گرگان در حال فعالیت هستند.

امروز (چهارشنبه) با حضور تقی زاده جانشین وزیر دفاع و هاشمی استاندار گلستان، کشتارگاه اتوماتیک طیور انبارالوم از توابع شهرستان آق قلا استان گلستان با سرمایه 85 میلیارد ریالی وزارت دفاع به بهره برداری رسید .

 

منبع: ایرنا، مهر، تسنیم، شبستان

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
کلید دست ماست ولی سوراخ قفلی پیدانمی شه تا بازش کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
انشالا شرایطی در جامعه وخصوصا تفکری در نزد مسئولین بالا دست ایجاد شود که به این نتیجه برسند وضعیت امروز حاصل تفکر دیروزشان بوده واز این رهگذر مردم صبور ما متضرر شده اند امیدوارم وزارت جهاد کشاورزی صورت مسئله را که همانا مشکلات اولیه این سازمان است را نادیده نگیرد بهداشت فراورده خام دامی ونظارت عالیه سازمان و اهمیت آن را میتوان نادیده گرفت ولی مطمئنا دود آن به چشم مردم رفته وخواهد رفت.وزیر جهاد نباید از مدیر مطالبه گر هراس داشته باشد بلکه مدیری به مردم آسیب خواهد رساند که بله قربان گو باشد جسارت را از مدیرتان نگیرید بطوریکه حتی نتواند برای مدت کوتاهی برنامه ریزی کند
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
تا میتونید شعار بدید .... ولی واقعیت اینه که دامپزشک و دامپزشکی نابود شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
اولا کلید همه چی دست،حسن کلیدساز بود که البته کلید قلابی از آب درومد!!دوما کلید تجارت و بازار دست مافیاهای ایران و صنعت خودرو سازی هست،دامپزشکی و کشاورزی کیلویی چند؟کشور برای عده ای خاص کار می کنه،بقیه یا رعیت هستن یا مناظره گر.
از مسئولین محترم درخواست می شود حقایق رو بگویند این مردم،مردم سی و هشت سال پیش نیستن!همه حقایق رو می دونن.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
اشغال های ایرانی را فقط ایرانی هم میخورد و هم میخرد
نظر شما
ادامه